Din for evigt af J. R. Ward

Titel: Din for Evigt
Forfatter: J. R. Ward
Serie: The Black Dagger Brotherhood #2
Genre: Paranormal Romance
Udgivelse: 2012
Læst på: dansk
Sider: 629
Forlag: Tellerup
ISBN13: 9788758810027

***

Krigen mellem Broderskabet og Elimineringsgruppen raser stadig, men for Rhage handler krigen ikke kun om at redde sin art. For Rhage er kamp og sex en måde at overleve på, for uden disse til at tømme ham for energi, er der chancer for, at hans mørke side tager overhånd. Rhage er forbandet, og hvis han ikke kan holde sin forbandelse i skak, kan det komme til at koste mange mennesker livet – og også hans brødres – for når forbandelsen overmander ham, kan han ikke kende forskel på ven eller fjende.

”Inde i lysningen så han et uhyre. Det var cirka to en halv meter højt og havde lidt samme bygning som en drage, tænder som en Tyrannosaurus rex og et par drabelige kløer foran. Den muskuløse krop var dækket af skinnende lilla og limegrønne skæl der glinsede i måneskinnet.
”Hvad fanden er det?” hviskede Butch mens han famlede rundt på døren for at sikre sig at den var låst.
”Det er Rhage i virkelig dårligt humør.”
Citat fra Din for evigt side 60

Mary har sin egen kamp at udkæmpe, og kærlighed er det sidste hun leder efter. Da hun en dag forsøger at hjælpe en ung dreng, bliver hun rodet ind i vampyrernes verden, og bliver et offer for deres fjender. Uden deres beskyttelse har hun ikke en chance for at overleve, men mens hun er hos dem, begynder en voldsom, men livsfarlig tiltrækning, at udvikle sig mellem hende og Rhage.

***

Din for evigt er anden bog i Black Dagger Brotherhood serien, og shit hvor har jeg glædet mig til at læse den. Etteren var helt igennem fantastisk, og toeren skuffede heller ikke.

Jeg vil lige skynde mig at sige, at selvom The Black Dagger Brotherhood lyder som en lettere maskulin serie, er den altså mest henvendt til kvinder. Ja, du følger store stærke krigere, blodige kampe og store våben, samt selvfølgelig lækre biler, men der er også lagt meget vægt på følelser, kærlighed, sex og hele samspillet mellem mand og kvinde – alle de ting der, som hovedregel, henvender en bog til kvinder.

Historien er også i denne bog super god, selvom den dog til tider var en smule urealistisk og irriterende – uanset hvor lækker en fyr er (vampyr eller ej), tror jeg altså ikke på, at kvinderne vil kaste sig for fødderne af dem, på den måde som de gør i bogen. Der er for mange scener som nærmest grænser til voldtægt, mord eller brutal tilsvining, og alligevel føler kvinderne sig tiltrukket af det, i stedet for skræmt fra vid og sans – og så vælger de oven i købet at forelske sig i fyren.

”Din ven er bekymret for dig,” sagde han blidt. ”Du kan berolige hende med at det ikke er nødvendigt.”
Mart prøvede at slippe fri og var ikke overrasket over at han med lethed afværgede hendes ryk.
”Jeg har en idé,” mumlede hun vredt. ”Hvad med om du gav slip på mig så jeg ikke behøvede berolige hende?”
Citat fra Din for evigt side 97

Denne bog minder på mange måder om første bog i serien ”Vampyrkongen”, men med den forskel, at de seksuelle scener fylder en del mere. Nu følger vi også en vampyr, for hvem sex er en måde at overleve på (i må læse bogen for at finde ud af hvorfor), så det kom ikke som nogen større overraskelse, men alligevel må jeg indrømme, at det til tider fyldte lidt for meget.

Vi har desuden skiftet hovedpersoner i denne bog – hvor vi i ”Vampyrkongen” fulgte Wrath og Beth, følger vi denne gang Mary og Rhage. Jeg var til start en smule skeptisk, for jeg hader virkelig at skifte hovedpersoner, specielt når man lige er blevet så knyttet til dem i første bog, men jeg havde slet ikke behøvet bekymre mig. Det var faktisk ret sjovt, pludselig at høre det fra en af de andre krigeres synspunkt, for pludselig var Rhage ikke længere en kriger og et uhyre, han havde følelser og en grund til at være som han er. Det var lidt sjovt, og det bliver spændende at læse om de andre i gruppen, og se hvilke hemmeligheder de gemmer på.

Uanset hvad der er af ris og ros til denne bog, er det klart en jeg vil anbefale. Den er super godt skrevet og historien er ret sød. Slutningen var godt nok en smule fesen, men lige til den lyserøde sky – det trængte jeg til. Jeg glæder mig som et lille barn til tredje bog, som der desværre ser ud til at være lange udsigter til.

Skriv et svar

