Cover release: Nye danske Harry Potter udgaver

Jeg har i noget tid vist, at Harry Potter bøgerne skulle udkomme i paperback udgaver her i løbet af år 2012, men at de ville få nye covers, kom helt bag på mig.

De nye covers er super flotte, selvom jeg må indrømme, at de i mit hoved ikke er de “rigtige” – men for den næste generation af Harry Potter læsere, vil det jo være disse covers, som de ser som de rigtige. Meget mærkeligt. Men uanset hvad, er de nye covers super flotte.

Prøv og se dem engang:

De nye Harry Potter udgaver bliver udgivet den 12 april 2012, så der er ikke mere end ti dage tilbage. Det bliver super spændende at se, hvordan de bliver taget imod, for som boghandler oplever man jo front-up hvad folk syntes om tingene. Jeg glæder mig specielt til at stå med dem i hånden, for at se dem på billede, og at se dem i virkeligheden, kan slet ikke sammenlignes.

Hvad syntes I om de nye covers?

7 thoughts on “Cover release: Nye danske Harry Potter udgaver

  1. De er rigtig fine, men du har ret i, at det er underligt, nu hvor man er vokset op med de “originale” danske covers. Dem foretrækker jeg, fordi der ligesom bare er mere historie i dem.🙂

  2. Jeg synes faktisk de er kanon flotte – men ligesom dig har jeg sådan en forkert følelse omkring dem, fordi man ligesom er vokset op med de andre😛 Men flotte er de helt sikkert! Især de der juvelfarver baggrunden har, super flot!

  3. Jeg synes de er vildt smukke, men for mig er det heller ikke “de rigtige”. Men de ville da helt sikkert pynte på en hver hylde og jeg skal så absolut ned i den nærmeste boghandel og tjekke dem ud, når de kommer.🙂

  4. De er sådan set pæne – men også lidt tamme i forhold til de oprindelige danske covers. Jeg mener i øvrigt at have læst et sted, at de første danske covers har vundet flere priser som de flotteste HP-forsider🙂

  5. Det er trist – de gamle Harry Potter bøger er jo bare SÅ flotte! Det er de rigtige forsider, just saying. Og det vil de altid være.😛

    Men ja, som Piskeriset siger, så har de danske covers også fået meget ros fra andre lande af…

Skriv et svar

