Kvalitet frem for kvantitet

Jeg har tænkt lidt over alt det der med at blogge her på det sidste, men inden jeg går i gang med at fortælle hvad jeg er kommet frem til, vil jeg lige understrege, at jeg på ingen måde vil holde op med at blogge og anmelde skønne bøger – nope, det ligger i blodet. Hehe.

Anyhow, jeg har haft sat mig nogle mål om hvor meget og hvor ofte der skal blogges, og må indrømme at jeg er ved at være kørt død i at gøre det på den måde. Jeg bruger simpelthen for meget tid på at tænke, at nu skal jeg have fundet et-eller-andet at skrive om, hvilket desværre en del af tiden betyder, at jeg skriver om noget, som jeg ikke er fuldkommen oppe og ringe over. Jeg elsker bøger, jeg elsker at læse og anmelde, og jeg har absolut ingen planer om at stoppe (så fik I den lige igen), men jeg har tænkt mig at sætte en dæmper for indlæggene i en periode, så jeg lige kan finde fodfæste igen, og genfinde glæden ved at blogge.

Det betyder måske, at der i stedet for fem indlæg om ugen (hvilket var målet som jeg ikke rigtigt har kunnet overholde her på det sidste), kun kommer 2-3 indlæg, så det er skam slet ikke fordi der vil begynde at gå uger eller lignende, men de færre indlæg, vil betyde mindre desperat søgen på nettet efter something-anything at skrive om, og meget mere tid til at læse en masse gode bøger, og få skrevet flere anmeldelser.

Færre indlæg, men flere anmeldelser, mere seriøsitet og mindre junk – jeg håber det er noget som I også vil kunne se en fordel i. (?)

Jeg håber I vil skrive hvad I syntes om det, for jeg har virkelig overvejet, om jeg bare skulle gøre det uden at forklare mine grunde (af frygt for at skræmme visse folk væk, da det jo lidt lyder som en “jeg har ikke tid-ting”), men på den anden side, vil jeg heller ikke have, at folk bare drager konkussionen, at jeg er ved at være træt af at blogge, grundet de færre indlæg, for intet kunne være mere forkert – ergo, ovenstående forklaring.

5 thoughts on “Kvalitet frem for kvantitet

  1. Kan godt forstå din beslutning. Det er hårdt at finde på ting til sin side, og jeg må indrømme, at jeg altid har beundret din evne til at finde nyheder og blive ved med at finde nyt. Jeg kan det ikke, for som du siger, det er for hårdt og kræver at man hele tiden er på tåspidserne.
    Men jeg håber der kommer noget rigtlg godt ud af din beslutning. Hellere at have hele hjertet bag det, end at lave noget halvhjertet. 😉

    • Hehe, jeg beundrer skamogså dine evner til at finde ting. Ind imellem sidder jeg med sådan en “damn, at jeg ikke fandt det” følelse – men sådan har vi det vel alle sammen. Laughs. =D

      Og selvfølgelig så snart man skriver, at der ikke kommer lige så mange opdateringer, strømmer det ind med fede ting man gerne vil skrive om. Typisk ikk(?). ‘*ryster smilende på hovedet*. Men nu må vi se, jeg håber også selv at det er den korrekte beslutning, for selvfølgelig vil jeg ikke skuffe nogen som følger med på min blog, og jeg vil ikke have at folk skal tro at jeg ikke længere har tid, men puu ha hvor har jeg brug for, at der snart sker nogle ændringer – det er simpelthen for meget tid at bruge ved siden af et fuldtidsjob og trangen til bare en smule afslapning efter arbejde. Det mister lidt af det sjove, og sådan skal det jo helst ikke være!

  2. Jeg synes du er så sej og er personligt mega fan af boglabyrinten. Så stor en fan at jeg har lavet den til en app så jeg kan tjekke den næsten hverdag for at se om der er noget nyt fra den skønne bogverden! Du ska gøre som du føler for og der er ingen glæde ved at gøre ting som man er kørt død i! Glædet mig til dit næste indlæg med masser af kvalitet frem for kvantitet:) rigtig god skrivelyst!

    • Hold da op, boglabyrinten som app – det er simpelthen for sejt! =D

      Jeg er virkelig glad for at høre, at det ikke lader til at skræmme (altså truslen om lidt færre indlæg), men som jeg også skrev i indlægget, betyder det forhåbentligt mere læsetid og flere anmeldelser – hvilket jo i realiteten er hele ideen med bloggen. Hehe. Det er så fedt at du følger med dagligt, og jeg håber inderligt, at du kan få lidt inspiration hen af vejen.

      Rigtig god læselyst!

Skriv et svar

