Nye bøger på hylden #42

Jeg er virkelig ked af, så dårlig jeg har været til at opdatere her på det sidste, men jeg har simpelthen haft gang i så mange spændende bøger, at jeg bare har måtte direkte hjem og læse læse og læse efter arbejde = lidt mindre tid til bloggen. Det må i virkelig undskylde, men set på den positive side, betyder det forhåbentligt flere anmeldelser i næste måned.

Anyhow, til de andre gode nyheder – jeg har fået nye bøger (igen). Prøv at se hvad der kom ind af døren denne gang:

# Dracula af Bram Stoker
# Pride and Prejudice af Jane Austen
# The call of the wild & White fang af Jack London

Som I jo nok ved, har jeg planer om at læse og anmelde en række klassikere, og selvom der er mange meninger om, hvad der hører ind under klassikere, holder jeg mig til de “gode gamle værker”.

Jeg blev monster forelsket i ovenstående udgaver, da jeg så dem i en boghandel her for ikke så lang tid siden, og blev enig med mig selv om, at dem måtte jeg bare eje nogle af. Bøgerne er ikke voldsomt store (16×10 cm), så teksten er ret lille, men papiret er super fin kvalitet og der er det der smukke guld på kanterne – det ligner faktisk lidt en lille salmebog, bare med en flottere forside og en spændende historie i stedet for sange. Nogle af dem har desuden smukke illustrationer igennem bogen, enten i sort/hvid eller i farve.

Er de ikke bare super fine? Og så er de ikke engang særligt dyre – 100-150 kroner i butikkerne og endnu billigere på amazon – og jeg siger jer, de ser flotte ud på hylden. =)

7 thoughts on “Nye bøger på hylden #42

  1. Wow de er flotte :O
    Hvilken bogbutik har du købt dem i ! Vil helt vildt gerne eje et eksemplar af Dracula 😀

    • Hehe, dem jeg har, har jeg købt i Arnold Busck på strøget i København – nu ved jeg ikke lige om du bor i nærheden af Kbh, men mon ikke der er andre som også har dem. Og ellers kan de som sagt købes billigere på amazon, nu købte jeg dem bare i butikken, fordi jeg havde et gavekort liggende. =)

  2. Jeg giver dig ret i, hvad du siger om bogen. De er virkelig smukke og specielle. Ejer selv Mansfield Park af Jane Austen i det format, og den er så dejlig. 😀
    Glæd dig desuden til Pride and Prejudice. Den er SÅ god. 😀 Skal selv til at læse den endnu en gang, da jeg skal bruge den til mit studie. 🙂

    • Min plan er at få en hel bunke af disse skønne udgaver. Jeg syntes virkelig de er smukke, og jo flere der er på hylden, jo mere imponerende ser de ud. Hehe.
      Jeg glæder mig skam – er ikke vildt god til klassikere, men jeg har fundet ud af hvor lidt jeg egentligt ved om “de oprindelige”, og det er sådan lidt pinligt, så nu er det op på hesten og prøve igen. Jeg har set den på film, der var den god, så forhåbentligt er bogen endnu bedre. =)

  3. HDisse utgavene er helt nydelige – og veldig behagelige å lese i. Fint utvalg av bøker også. The Call of the Wild trollbant meg da jeg var liten, og Pride and Prejudice er en av mine absolutt favoritter. Hører for tiden på Dracula på lydbok – skumle saker!

Skriv et svar

