Cover release: The traitor queen af Trudi Canavan

Som mange af jer nok allerede ved, er jeg kæmpe fan af den engelske fantasy forfatter Trudi Canavan. Hun skriver nogle helt fantastiske bøger, som jeg kun kan anbefale at man læser – hvis man da ikke allerede har taget et kig på hendes bøger.

Anyhow, nu er coveret til hendes nyeste bog blevet frigivet – næsten, der står stadig at dette cover er midlertidigt, men wow hvor jeg håber, at det er dette cover de vælger, for det ser bare kanon godt ud!

Bogen hedder “The traitor queen” og er tredje og sidste bog i Trudi Canavans Traitor spy trilogi. Første cover i serien lignede dem vi allerede kender fra hendes Black Magician serie, mens andet cover var en kæmpe skuffelse (for mig i hvert fald). Dette tredje cover minder lidt om andet cover (vi ser troldmanden tæt på, i stedet for på afstand, som med Black Magician trilogien), men til gengæld er der et eller andet ved dette tredje cover, som gør at det er SÅ meget flottere.

Jeg har allerede, for snart ret lang tid siden, udgivet et indlæg med coveret til anden bog i serien, men bare så I kan se hvad jeg snakker om, får I det lige igen:

Jeg vil lige understrege (hvis der er nogle der har tabt tråden) at coveret ovenover er 3. bog i serien, mens coveret her til venstre er 2. bog – altså den bog der komme før The traitor queen.

Som I kan se er coveret til 2. bog noget anderledes, mere “tåget” og slet ikke så klart i farverne, hvilket gør coveret en smule kedeligt at se på. Det var det der skuffede mig meget, men tredje cover har slet ikke nogle af disse ulemper, farverne er klare og flotte, og det ser generelt bare SÅ flot ud med de smukke blå farver.
I love it.

Jeg glæder mig vildt meget til, at The traitor queen udkommer til august. Indtil videre har jeg kun første bog i denne serie, men når tredje bog udkommer, skal jeg have de to næste, og så skal der læses!

Lige til info: Hvis man er interesseret i at læse noget af Trudi Canavan, bør man læse hendes Black Magician serie først, da denne serie (the traitor spy) kommer efter den. Her får i lige den rækkefølge hendes bøger bør læses i:

The Magicians Guild (Black Magician bog 1)
The Novice (black Magician bog 2)
The High Lord (Black magician bog 3)
The Magicians Apprentice (enkeltstående)
The Ambassadors Mission (Traitor spy bog 1)
The Rogue (Traitor spy bog 2)
The Traitor Queen (Traitor spy bog 3)

The Black Magician trilogien og The magicians apprentice er alle udkommet på dansk. The black magician trilogien er på dansk udgivet som 6 bøger, mens The magicians apprentice er udgivet som 3 bøger.

Nogle af jer som har læse nogle af hendes bøger (og i så tilfælde, hvad syntes I), eller overvejer I at læse dem på et tidspunkt?

6 thoughts on “Cover release: The traitor queen af Trudi Canavan

  1. Jeg har læst alle dem du nævner der minus 3 Traitor spy da den af gode grunde ikke er udkommet i nu:P Jeg syntes de er vildt gode og kan ikke vente til The Traitor Queen….

    Ps. Bare for at blære mig lidt så har jeg hele Balck Magician Guild serien + Age of Five serien på dansk signeret til mig fra Trudi Canavan 😛

    • Hold da op – ja det er da klart en lækker samling så. =D
      Hvordan er det lykkedes dig at få dem alle signeret – har hun været i DK lige for snuden af mig??? =O
      (jeg går sådan og håber, at hun vil komme til Danmark en dag)

  2. Bare rolig hun har ikke været i DK uden du har opdaget det.
    Nej hun skrev engang til 11 at hun havde at alt for mange oversatte eksemplarer ståenden så hun lavede nogle konkurrencer hvor folk der fra polen osv… kunne vinde signeret udgaver, jeg skrev sådan bare lidt for sjovt at hvis hun havde nogle danske eksemplar liggende så var jeg interesseret, 4 dage sener lå der en mail fra henne og nogle måderne senere dampede de så ind med posten 😀

  3. Jeg er gået i gang med serien.

    The Traitor Queen er den ikke udgivet på dansk? og hvis den er hvad er navnet på den ?

Skriv et svar

