Godt Nytår

Jeg håber I alle er kommet rigtigt godt ind i det nye år, har spist og festet med familie og venner, og er kommet helskindet igennem aftenen.

Året 2011 har været et godt år, specielt for mig og denne blog. Der er sket så meget og jeg har haft så mange fantastiske læseoplevelser, og jeg vil sige tusind tak til alle, som har besøgt min blog, kommenteret og generelt bare været der. I er alle med til at gøre det en fantastisk oplevelse at blogge og anmelde bøger, og jeg håber at se mere til jer, i det nye år.

De bedste bøger i 2011

Året 2011 har budt på en masse læseoplevelser, og jeg syntes lige jeg vil dele de aller bedste med jer. Bøgerne bliver sat på i tilfældig rækkefølge, da jeg simpelthen ikke kan sige, hvilken der er bedst osv. De er alle SÅ fantastiske!

# Serpina af Helle Ryding
# Dødsspillet af Suzanne Collins
# Vampyrkongen af J. R. Ward
# Unearthly af Cynthia Hand
# Glass Houses af Rachel Caine

# A Discovery of Witches af Deborah Harkness
# Forsaken af Jana Oliver
# Divergent af Veronica Roth
# Half-Blood af Jennifer L. Armentrout
# Wither af Lauren DeStefano

Alle bøgerne (på nær Half-blood og Wither) er blevet anmeldt, så I kan finde anmeldelserne af dem under min side “Anmeldelser” hvis I er interesserede i at læse mere om dem. Jeg glæder mig som et lille barn til fortsættelserne af disse bøger, og håber, at disse forfattere skriver lige så godt i år, som de gjorde i 2011.

Bog-udfordringer

Jeg nåede desværre ikke mine to bog-udfordringer for år 2011. Snøft. Men jeg har planer om at prøve igen i år, og se om ikke jeg kan klare det lidt bedre denne gang. I år har jeg valgt at give mig i kast med hele tre bog-udfordringer (I know, jeg kunne ikke klare to i 2011, så hvorfor tre? – fordi jeg simpelthen ikke kan vælge én af dem fra, så nu prøver jeg) og her er en liste over hvilke jeg har valgt at give mig i kast med:

Sidste år var mit mål at nå 80 anmeldelser, hvilket jeg desværre ikke klarede (jeg nåede 71), så i år har jeg valgt at sætte målet en smule ned. 60 anmeldelser er blevet mit mål for i år, og ja, det er ret meget lavere end de 80, men med job, tre skoleophold og et bryllup der skal planlægges, har jeg valgt at gå lidt forsigtigt til værks.

Måske jeg nemt når de 60 anmeldelser, eller måske det bliver knebent, det vil tiden vise, men selvfølgelig vil jeg anmelde alt hvad jeg kan, så kommer jeg over de 60 anmeldelser, er det jo bare positivt! I hvert fald glæder jeg mig til at tage hun på årets anmeldelser, og forhåbentligt blive udfordret lige så meget som jeg blev i 2011.

I løbet af året har det generet mig lidt, at der er så mange af de “gode gamle bøger” som jeg ikke kender til. Man kan da vel ikke kalde sig anmelder uden i det mindste at kende nogle af dem, og skal jeg være helt ærlig, så er mit kendskab til de klassiske værker totalt manglende. Jeg har derfor valgt at kaste mig ud i at læse og anmelde klassikere i år, og den første på min liste bliver Dracula.

Jeg har kigget lidt på andre værker, og har sådan nogenlunde en idé om hvad jeg gerne vil læse, men listen over dem der skal læses vil blive opdateret hen af vejen (og evt. ændret også), så hav tålmodighed med mig folkens.

Sidst men ikke mindst har jeg valgt, at kaste mig ud i endnu en Debut Author Challenge. Desværre har anmelderen på The Story Siren valgt, at man kun kan deltage hos hende, hvis man skriver anmeldelser på engelsk, så jeg har valgt at lave min egen i år. Bøgerne vil stadig være engelske, og reglerne de samme (12 bøger af debuterende YA forfattere i år 2012), så der er ikke de store ændringer dér.

Endnu engang skal jeg på forhånd lave en liste med 12 bøger som jeg gerne vil læse, men endnu har jeg kun fundet nogle få. Jeg regner dog med at bruge min fridag på at kigge listerne igennem, så i løbet af ugen vil den endelige liste blive lagt op – der er selvfølgelig mulighed for, at den kan blive ændret hen af vejen.

De tre bannere/billeder (hvad det nu end hedder) vil stå henne i menuen til højre hele året, så I altid kan følge med i hvor langt jeg når.

Endnu engang vil jeg sige tusind tak for et fantastisk år, og woot til dem som er nået så langt her, i dette monster lange indlæg. Jeg glæder mig til endnu et (forhåbentligt) fantastisk år med jer alle sammen!

One thought on “Godt Nytår

  1. Tak i lige måde. Havde en stille og rolig nytårsaften. Hehe.

    Jeg glæder mig også til at følge din blog. Held og lykke med dine bogudfordringer, det ser spændende ud. 🙂

Skriv et svar

