Born at Midnight af C. C. Hunter

Titel: Born at Midnight
Forfatter: C. C. Hunter
Serie: Shadow Falls #1
Genre: Paranormal Romance
Udgivelse: 2011
Læst på: engelsk
Sider: 398
Forlag: St. Martins Griffin
ISBN13: 9780312624675

***

Kylie befinder sig en aften på det forkerte sted, med de forkerte mennesker. Hendes mor er sikker på at hun har store problemer, og sender hende til Shadow Falls sommerlejr for besværlige unge. Allerede kort tid efter sin ankomst, går det op for Kylie, at de andre unge ikke bare er ”besværlige unge”, men overnaturlige væsner såsom varulve, hekse og feer, som kommer til denne lejr for at lære, og styre deres evner.

”She blinked back a few tears and dropped back into the seat. “Why?” she asked again. “Why am I here?”
Holiday sat in the desk beside her. ”You’re gifted, Kylie.”
Kylie shook her head. “I don’t want to be special. I just want to be me – normal me. And… and to be completely honest with you, I think there’s been a huge mistake made here. You see, I’m not … gifted.”
Citat fra Born at Midnight side 51

Kylie har aldrig følt sig normal, men hun er sikker på, at hun i hvert fald ikke hører til blandt denne samling af skræmmende væsner, men alle forsøg på at bevise det modsatte fører hende tættere og tættere på at indse sandheden – måske er Shadow Falls præcist hvor hun hører til…

***

Ideen med en skole for overnaturlige væsner er ikke særligt original, men alligevel er der noget ved denne historie, som gør den ganske interessant. Denne bog omhandler ikke som sådan en skole, men mere en sommerlejer, hvor varulve, feer m.m. kan komme og lære at styre deres evner, så de kan leve i samfundet uden at blive opdaget. Ikke alle ved at de er anderledes, nogle mistænker det, og nogle få ved det allerede inden de ankommer til skolen, men vores hovedperson er en af dem, som ikke aner hvad der foregår, og da man finder ud af, at også skolen har svært ved at finde ud af hvad hun er (de ved bare at hun har evner), bliver det bare endnu mere spændende.

Kampen for at finde ud af hvad hun er, fylder meget i bogen, og man bliver ved med at gætte og gætte og gætte. Vi får dog ikke svaret i denne bog, men måske der er mere i vente i næste bog – i hvert fald er jeg nysgerrig som bar pokker.

Kylie er en super hovedperson, og hendes kamp med at acceptere hvad hun er, er interessant at følge. Hun vil langt hellere tro på, at hun lider af en hjernesvulst, end at hun måske er en af ”dem”, men som vi kommer længere ind i bogen, begynder det langsomt at gå op for hende, at det ikke er helt så skidt, at være en del af fællesskabet på skolen. Specielt hendes to værelseskammerater er et genialt twist. Den ene er vampyr og den anden heks, og hvis der er noget de to tøser kan, så er det at skændes og komme med alverdens trusler – det er hylende morsomt.

”You lay one bloodsucking finger on me and i’ll hex you with the worst case of pimples you’ve ever seen.”
“You can’t hex me,” Dalla spouted out. “Your hexes are retarded.”
”Stop it.” Kylie spotted Sky looking over at them. ”We’ve got company.”
“Giving pimples is one hex I got down.” Miranda stepped back, but Dalla moved in.
She obviously didn’t like pimples. “Look, if I get one zit, I’ll drain your blood while you’re asleep and sell it on eBay.”
Citat fra Born at midnight side 165

Kærlighedselementet i bogen fylder pænt, uden at det bliver for meget, og jeg kunne slet ikke lade være selv at blive en lille smule forelsket. Vores hovedperson er selvfølgelig omgivet af søde fyre (der er to), som vil gøre hvad som helst for at få hendes opmærksomhed, og som altid i denne type bøger, er de hinandens modsætninger. Den ene sød og forstående, og den anden lidt mere dyster men som stadig har sine øjeblikke. Det er altid så pokkers svært at vælge, så jeg er super glad for at det er vores hovedperson som står med det problem og ikke mig, og så ser jeg bare frem til at finde ud af, hvordan det hele udvikler sig i næste bog.

4 thoughts on “Born at Midnight af C. C. Hunter

  1. Hej

    Her i de sidste timer af 2011, vil jeg gerne ønske dig et rigtig godt nytår. 😀
    Mange tak for den tid vi har linket i. 🙂 Håber vi kan fortsætte med det i lang tid fremover. 😀 Jeg glæder hvert fald til at se mere fra dig i 2012. 😀
    Fik du egentlig klaret nogle af dine bogudfordringer? 🙂

    Vi ses i 2012.

    – Didde

    • Hey hey,

      Tusind tak – jeg håber også du havde et kanon nytår og kom igennem uden nogle skader! =)

      Jeg ser også frem til at se meget mere til dig i 2012 – 0g 2013 og 2014…… Laughs.

      Nej, jeg nåede det desværre ikke – jeg kæmpede ellers bravt for som minimum at nå 2011 debut author challangen, men ak, jeg var to anmeldelser bagud. Bøgerne er ellers læst, men jeg havde bare ikke tiden til anmeldelserne… Suk. Jeg har dog en plan om at kaste mig ud i nogle bogudfirdringer igen i år (mere om dem i et indlæg senere i dag), og se om ikke jeg kan nå dem denne gang – sidste år var jo første forsøg, så nu har jeg lidt mere feeling med hvad jeg skal gøre for at nå det (aka. ikke nøle den første del af året med den tanke, at der er masser af tid – hehe)…

      Hvad med dig, nåede du nogle af dine bogudfordringer?

  2. Det gjorde jeg heldigvis. På med sikkerhedsbriller og så langt væk fra krudtet. Så er man sikker, med mindre resterne af en raket rammer én i hovedet. Indtil videre, er det aldrig sket. xD

    Uha, det er mange år du nævner. xD Men jeg håber, jeg er der alle år. 😀 Og det samme med dig. 🙂

    Ej, det var sgu da ærgerligt med debut author challange’en. 😦 Jeg klarede heller ikke nogen af mine. Jeg fik ikke læst de 150 bøger, for jeg fik for travlt med mit liv. De klassiske bøger manglede jeg to af (øv) og jeg fik slet ikke ryddet reolen (snarere overfyldt den). Men jeg kaster mig ud i dem igen i år (bortset fra ryd reolen, jeg har større chance for at møde Peter Pan, end at få læst alle mine bøger).
    jeg glæder mig til at se dit blogindlæg. 😀

Skriv et svar

