NaNoWriMo

Som så mange andre, har jeg valgt at kaste mig ud i NaNoWriMo konkurrencen i år. Til de af jer som ikke ved hvad konkurrencen går ud på, skal man skrive en historie på 50.000 ord i November måned. Med andre ord skal man skrive en historie, på kun en måned, så ideen er ikke at den skal lyde godt, være totalt gennemarbejdet, eller på noget måde klar til udgivelse, men bare at man skal nå i mal. Man skal bevise over for sig selv, at man kan færdiggøre, og så kan man jo altid arbejde videre på historien derefter.

Hvor meget tid jeg får til dette projekt ved jeg ærligt talt ikke. Det er første år jeg er med, og umiddelbart har jeg sat mig det mål, at jeg gerne vil nå halvvejs – altså 25.000 ord. Jeg har trods alt også en del bøger der skal læses, og anmeldelser der skal skrives, samt selvfølgelig mit arbejde, så hvis bare jeg kan nå de 25.000 ord, vil jeg være super stolt!
Det er som sagt også første år, så lige nu er det også bare mest for at se, hvordan det hele fungerer osv.

Indtil videre har jeg nået 5588 ord på min historie, og selvom den ikke er genial, er jeg faktisk ret stolt af den. Det er super sjovt bare at sætte sig ned og skrive derudaf, og bare se hvor historien fører en hen. Selv har jeg valgt ikke at have noget plot, eller nogen form for ide om hvor det hele skal ende – jeg skriver bare og følger strømmen, så min historie har sit helt eget liv, hvilket er sådan jeg bedst kan lide det – så er det næsten som at sidde og læse en bog, hvor der hele tiden er overraskende drejninger og små ting man skal prøve at lure.

Held og lykke til alle som er med, velkommen til de som først er kommet på nu, og fingers crossed for at vi alle når vores mål!

4 thoughts on “NaNoWriMo

  1. Jeg har sådan helt spontant også valgt at være med for første gang nogensinde, i år. Det er også første gang jeg skriver en historie sådan for alvor. Ligesom dig, skriver jeg uden at have planlagt et plot på forhånd. Jeg startede med at skrive i går og har skrevet lidt over 3000 ord. Det er vildt sjovt at prøve.🙂 Held og lykke til dig også!

    • Hehe, jo tak. Jeg skriver kun sådan lidt for sjov (skal bare lige se hvad det hele går ud på), og regner som sagt ikke med, at nå de 50.000 ord… Lige nu er jeg ved at gå mere i spåner over ikke at nå mine konkurrencer (80 anmeldelser og Debut author Challange) for i år, såå, det kommer nok i første række. Laughs. Hvordan går det med dine mål for i år?
      Men det er nu sjovt at sidde og skrive, også selvom jeg aldrig før har skrevet så meget lort. Hehe. Held og lykke til dig også!

  2. Uh, dejligt med endnu en bogblogger der deltager med NaNoWriMo.😀 Hvad hedder du derinde? Bare så jeg kan tilføje dig som Writing buddy.😀 Tro mig, man bliver påvirket til at skrive mere, når man ser andre skriver.

    Held og lykke med at nå dit mål, og med historien. Flot at du skriver den uden at have planlagt meget.😀 Det kan jeg bare ikke. Jeg planlægger alt til punkt og prikke, har et dokument med kapitelhandlinger, og tillader ikke så tit, at mine hovedpersoner gør hvad der falder dem ind. Jeg er som en striks lærinde. xD

    Igen held og lykke.😀

    • Hehe, jo tak og i lige måde… Øhh, jeg hedder… Hmm… MichelleGR må det være… Hehe, sorry, jeg har stadig ikke fået styr på det hele endnu.
      Men hvad så, kan man så se hvad hinanden skriver, eller bare hvor langt man er nået???

Skriv et svar

