Ny header og baggrund…

I forbindelse med, at jeg har bestilt nogle ting til min blog (blandt andet t-shirts) har jeg endelig fundet en skrifttype, som jeg vildt godt kan lide. Derfor har jeg besluttet mig for, at der skal ny header på bloggen, så det hele passer ordentligt sammen.

Skriften syntes jeg ser meget “magisk” ud (specielt det lange “y” og de små stjerner hen over “i”erne), men det var jo også det der var meningen, og det sjove på siderne (hvad kalder man det – blomster?) er jeg egentligt også ret tilfreds med – måske det bliver ændret lidt med tiden, eller måske der kommer forskellige variationer, men lige nu ser jeg lige tiden an.

Desuden er baggrundsfarven blevet ændret fra grå til sort, hvilket jeg endnu ikke helt har besluttet mig for, om er godt eller skidt.

Jeg er lidt nysgerrig efter at høre, hvad I har at sige til ændringerne… Kan i lide den nye header? Og kan i lide den sorte baggrund, eller syntes I det bliver for mørkt. Lad endelig høre, for jeg er super spændt på hvordan I tager imod disse nye ting. =D

11 thoughts on “Ny header og baggrund…

    • Hehe, tusind tak – glad for at høre at det ikke er helt hen i vejret – syntes der manglede at ske et eller andet nyt (oss selvom det ikke er så stort igen griner). =D

  1. Den er enkel og let at overskue, hvilket er ret vigtigt for hjemmesider. Dog er den sorte baggrundsfarve ret hård ved øjnene. Det giver ikke så store problemer, når du skriver korte indlæg, men ved længere indlæg kan det godt påvirke læserne. Umiddelbart vil jeg derfor foreslå, at den inderste ‘boks’ lysnes bare en smule, men at du beholder den sorte farve i den yderste boks.

    Og så er jeg helt enig i fonten – lækkert y 😉

    • Jeg kan godt følge dig, med farven på den inderste boks – desværre er det netop den boks, som jeg ikke kan gøre noget ved, ikke med mindre jeg har råd til at betale for adgang til koderne, hvilket jeg desværre ikke syntes jeg har endnu. Jeg er selv voldsomt utilfreds med skrifttypen som er uden fødder, for det er forfærdeligt svært for øjnene at følge med i en skrift uden fødder, hvis der står for meget. Suk. Planen er selvfølgelig, at finde en gut eller gutinde som er god til det der med designs, og så få lavet et mere prof design – men der er desværre nok et år eller flere endnu…

      Men tak for feed-back – det er altid lækkert med lidt ting til overvejelse… =D

  2. ^Hvis du overvejer at kaste penge i din hjemmeside, vil jeg stærkt anbefale, at du opretter et dk-domæne og installerer WordPress på den server. Du får mange flere apps og muligheder i forhold til, hvis du vælger blot at betale for at få det på wordpress’ egen server. 🙂

    Og, det synes jeg nu ikke det gør 🙂

    • Jeg er ikke voldsomt stærk i det der med domæner og lignende – så kan i realiteten godt lide at det hele ligger på wordpress som det gør. Jeg kan dog godt se det smarte i det, men som sagt, jeg ville hverken ane frem eller tilbage – det kan være det bliver sådan med tiden, men som der også står i ovenstående tråd, regner jeg med at der går i hvert fald et år før jeg smider penge i det… Hehe. Den tid den sorg – så kan det være jeg til den tid bør prøve at lokke dig til at hjælpe med det hele, for du laver sku så flotte designs… (lokke lokke lokke) Laughs. =D

  3. Jeg synes at det ser rigtig fedt ud med skriften 😀

    men jeg synes det bliver for meget den sorte baggrund. der må jeg indrømme at jeg beder kunne lide den grå

    hvis du ikke kunne lide den grå kunne du jo prøve med en anden farve fra det nye header..

Skriv et svar

