Nye bøger på hylden #35

Selvom det her på det sidste er gået lidt skidt med min 2011 debut author challange, har jeg alligevel købt en stak debutbøger, som gerne skulle læses inden årets udgang.

Her er hvad jeg har fået hjem:

# Wither af Lauren DeStefano
# Luminous af Dawn Metcalf
# Wildfire af Karsten Knight
# Born at Midnight af C. C. Hunter
# The Near Witch af Victoria Schwab

Umiddelbart vil jeg ikke gå ind i nærmere detaljer om hver enkelt bog, for alle sammen lyder super spændende – specielt Lauren DeStefanos bog “Wither” er en jeg ser frem til, for den dystopiske genre har virkelig bidt sig fast – både hos mig og hos mange andre læseheste, og der er ingen tvivl om, at den er kommet for at blive. Yay.

Selvom det hidtil ikke er gået så godt med, at få læst så mange bøger til 2011 debut author challangen, er jeg stadig sikker på, at jeg nok skal nå det. I hvert fald har jeg planer om at skulle i gang med dem, så snart jeg er færdig med mine bøger til skolen (Giganternes Fald, Babettes gæstebud og Blod). Lige nu er jeg forresten på skoleophold i Jylland, så hvor meget tid der vil blive til at blogge, er en smule usikkert, men selvfølgelig vil jeg prøve at finde en smule tid til, at blogge hver dag.

5 thoughts on “Nye bøger på hylden #35

    • Hehe, ja det er ganske fint. En god lærer, spændende undervisning (selvom dagene er lange) og har fået et godt værelse, en sød værelseskammerat og en god gruppe.Så alt i alt rigtigt godt. Kom røv sent hertil i går, fordi jeg blev væk på vejen (to gange) suk – det var meget nitten. Hehe.

    • Hej hej, sorry jegg først får svaret nu,,,

      Den dystopiske genre er for eksempel dødsspillet af suzanne collins – ikke en sci fi, da der ikke er rumskibe, aliens og lignende med, men stadig en fremtidshistorie, blot hvor der er vægt på samfundet – der ofte er ret forskruet og undertrykker befolkningen. Så har vi selvfølgelig vores hovedperson, som af en eller anden grund gør oprør, og som så får pustet til ilden og får rodet op i hele den måde samfundet er opbygget. Bare sådan overordnet set, for der er jo mange variationer. Hehe.
      Men det er en kanon genre, som virkelig er på vej frem, så jeg kan kun anbefale dig at give den et forsøg. =D

      Jo, jeg vil meget gerne linke – jeg sætter dig på med det samme!

Skriv et svar

