Nye bøger på hylden #34

Det er ved at være rigtigt lang tid siden, at jeg sidst har vist nogle af mine nye bøger – og jeg har faktisk fået en del siden sidst. I da vil jeg dog nøjes med at vise to bøger, som ikke er af den fantastiske genre, men som dog stadig lyder vildt gode. Mange af kunderne i den boghandler hvor jeg arbejder, køber eller anbefaler disse bøger, så nu måtte jeg altså selv eje dem.

Prøv at tage et kig:

# Niceville af Kathryn Stockett
# Claras krig af Clara Cramer

Niceville er en bog om racekonflikten i USA – de sorte har netop fået visse rettigheder, men der er fortsat meget ulighed og mange gamle vaner som skal brydes – det er i hvert fald sådan jeg har fårstået handlingen.
Claras krig er en bog om en ung pige og hendes familie, under Hitlers tid i Tyskland. De er jøder og skjuler sig i kælderen hos en tysk mand, og overlever på denne måde. Bogen skulle mere eller mindre være den unge piges (Clara) dagbog om den tid de skjulte sig.

Begge bøger berører ufatteligt spændende emner, og jeg glæder mig virkelig til at se, om de er så gode som alle siger. Der kommer nok desværre til at gå en smule tid, for det næste stykke tid skal bruges på at indhente anmeldereksemplarer samt få læst de bøger jeg skal have læst til skolestart (jeg har knap to uger til at læse Babettes gæstebud, Blod af en svensk krimiforfatter samt Giganternes Fald – hvordan fan skal jeg dog nå det???) – jeg skal 14 dage på skolebænken her om nogle uger, men no worries, der er købt bærbar, så jeg (blandt andet) kan fortsætte med at blogge mens jeg er hjemmefra. =D

Jeg ved der sikkert er nogle af jer, som sidder og venter på månedens udgivelser, og jeg håber på at få den lavet i morgen eller i overmorgen – lige i øjeblikket har jeg bare SÅ meget at se til, så jeg prøver at holde mig til de ikke-alt-for-tidskrævende indlæg. Sorry Folks. Jeg skal dog nok fortsætte med at blogge mere eller mindre dagligt, så der kommer ikke til at blive stille her på bloggen, af den grund. =D

One thought on “Nye bøger på hylden #34

  1. Det er helt sikkert et par gode køb. Personligt kan jeg klart anbefale Claras Krig. Jeg har selv læst Anna Franks dagbog, og Claras Krig deler mange af de samme situationer og konflikter. Det er både en rørende og livsbekræftigende bog. God læsning 🙂

Skriv et svar

