Nye bøger på hylden #33

Så er der kommet flere lækre bøger på hylden, og denne gang ser det således ud:

# Katsas fortælling af Kristin Cashore
# The exiled queen af Cinda Williams Chima
# Sunshine af Robin McKinley

Katsas fortælling har jeg haft kig på i mange år, men tja, jeg har først fået købt den nu – tsk tsk. Den har fået en skøn ny forside i den danske udgave, som jeg er helt vild med, og jeg glæder mig ret meget til endelig, endelig, endelig, at få læst denne bog.
Den første bog af Cinda Williams Chima (The Demon King), tog mig med storm, for hun skriver virkelig godt, og hendes historie var ikke til at slippe, så snart man gik i gang. Jeg håber at anden bog er lige så magisk!
Og sidst men ikke mindst, har jeg endelig fået købt Sunshine af Robin McKinley. Robin McKinley skriver helt fantastisk, og dette er tredje bog af hende, som jeg køber. Man skal have tid og overskud til at læse hendes bøger, for hold da op hvor kan de være tunge, men de er så smukt skrevet, og så unikke, at det er hele kampen værd. Jeg er spændt på at se, om denne kan hamle op med de to andre jeg har læst!

2 thoughts on “Nye bøger på hylden #33

  1. Ja, jeg kan ikke undvære uden. xD Jeg skal til Odense.😀

    Nu er jeg lidt forvirret. Vi snakkede på et tidspunkt om Cinda Williams Chimas bog, og der skrev du, at du samlede på den engelske udgave af bøgerne, men det der er den amerikanske. Har du skiftet?
    Men ellers glæd dig til Katsas fortælling, den er god. ;D Og jeg har kun hørt godt om Sunshine, men har selv endnu ikke læst den.😦

    • Hehe, jeg forstår godt forvirringen… Jeg købte den engelske udgave i en boghandler, da den udkom, og bestilte så den næste – viste sig at være den amerikanske udgave, som ikke passede ind, så jeg returnerede den. Så blev coveret til den engelske udgave frigivet, og jeg blev simpelthen så skuffet – øv hvor er det grimt, og nu havde jeg jo egentligt forelsket mig i den amerikanske allerede. Såå, jeg har bestilt den amerikanske igen – også tredje cover er bare så flot i den amerikanske, så jeg må få købt første bog i det amerikanske på et tidspunkt når der bliver penge til det, så hele serien kan passe sammen. Hehe. Stor forvirring, og lang historie, men bundlinjen – jeg køber de amerikanske udgaver fra nu af, de udkommer alligevel også laang tid før de engelske. Hehe.

Skriv et svar

