Must-read: Spiritwalker trilogy

Dette er anden gang jeg udgiver et must-read indlæg, og i modsætning til mange andre bloggere, inkluderer jeg ikke nødvendigvis kun kommende udgivelser. For mig vil must-read indlæggene lige så meget være et forsøg på, at vise de serier som jeg selv overvejer (serier, som jeg endnu ikke har læst), og derved prøve at skabe opmærksomhed omkring såvæl færdige- som delvist- eller færdigudgivede serier.

Kate Ellott for eksempel, er en af de helt store forfattere på fantasy markedet, men desværre har jeg aldrig fået læst noget af hende – en stor fejl er jeg sikker på, at mange ville sige. Specielt hendes Spiritwalker serie har fanget min opmærksomhed, delvist fordi serien lyder super spændende, men også fordi coversne er blændende smukke.

Prøv lige at se: wow!
(jeg er, og vil nok altid være, en sucker for smukke covers)

Cold magic er første bog i serien, mens cold fire er anden bog, og begge covers er lige smukke, på trods af de vidt forskellige farver. Cold Magic har de smukkeste blå farver, som passer skønt til bogens titel, mens cold fire har smukke og varme gul/orange farver, som dog ikke passer helt så godt til titlen – jeg har svært ved at se de gule og orange farver som kolde, og ordet “fire” i titlen, får mig altså også til at tænke på varme.

Men men men, jeg er super nysgerrig efter at finde ud af, hvad “cold fire” er / betyder, for det lyder super spændende. =)

Indtil videre er det kun første bog i serien som er udkommet. Anden bog er planlagt til udgivelse den 26. September i år (2011), og endnu har jeg ikke kunnet finde noget om planerne for tredje og sidste bog. Man kan jo kun håbe at coveret bliver lige så smukt som de to første, men mon ikke?

Dette er ikke første serie af Kate Elliott som har fanget min interesse, men den anden serie må vente til en anden dag (don’t worry, jeg har planer om at vise den) – jeg kan dog fortælle, at coverne er lige så smukke som disse.

Anyhow, nu har der vist været nok snak om de skønne covers, så lad og gå videre til den spændende handling. Her er en kort tekst om første bog i serien Cold Magic:

It is the dawn of a new age… The Industrial Revolution has begun, factories are springing up across the country, and new technologies are transforming in the cities. But the old ways do not die easy.

“I was not a bard or a djeli or an historian or a scribe and I was certainly not a sage, but that didn’t mean I wasn’t curious…”

Young Cat Barahal thinks she understands the world she lives in and her place in it, but in fact she is merely poised, unaware, on the brink of shattering events. Drawn into a labyrinth of politics involving blood, betrayal and old feuds, she will be forced to make an unexpected and perilous journey in order to discover the truth, not just about her own family but about an ancient secret lying at the heart of her world.

Cat and her cousin Bee are part of this revolution. Young women at college, learning of the science that will shape their future and ignorant of the magics that rule their families. But all of that will change when the Cold Mages come for Cat. New dangers lurk around every corner and hidden threats menace her every move. If blood can’t be trusted, who can you trust?

From one of the genre’s finest writers comes a bold new epic fantasy in which science and magic are locked in a deadly struggle

Teksten er hentet fra Goodreads

Lyder det bare spændende eller hvad? Hehe. Nogle af jer derude som har læst nogle af Kate Elliotts bøger? Eller som måske har overvejet det?

4 thoughts on “Must-read: Spiritwalker trilogy

  1. Det er godt at høre. 😀 Jeg har længe tænkt på at læse den serie, men det er kun blevet dertil. Så nu har jeg købt den og så må jeg heller finde tiden dertil.

    For nogle år siden, stødte jeg på tredje bog i Kate Elliott’s Crossroads-serie og har siden da haft i tankerne at læse den, men det glemmer man jo med alle de andre bøger, man også gerne vil læse. 😦

    • Hehe, det er faktisk hendes Crossroads serie, som er den anden serie, jeg har tænkt mig at vise. Med de nye covers de fik for nogle år tilbage, er de bare blevet så flotte, og jeg har i mange mange år smugkigget på dem, for de lyder jo super spændende – jeg har dem faktisk stående på reolen her hjemme, men som du selv skriver; der er så mange bøger man også gerne vil læse, så jeg er endnu ikke nået til dem – fy skamme mig… Hehe.

      Er du ved at være kommet til rette i den nye lejlighed med fine nye reoler? Jeg kan huske da jeg flyttede sammen med kæresten – den sidste flyttekasse fik vi først tømt et år efter at vi var flyttet sammen. Pinligt!

  2. Begge serier har skønne covers. 😀 Ak ja, en bogorm burde have flere timer i døgnet, til alle de bøger der skal læses. :/

    Jeg er ikke flyttet endnu. Vi har kun været derovre et par gange og sætte møbler op, men vi mangler stadig en hel masse. Men jeg skal flytte helt på lørdag, så det er der ikke så lang tid til! 😀

Skriv et svar

