Must-read: The obernewtyn chronicles

Isobelle Carmody har skrevet en serie, som jeg bare MÅ læse. Det er faktisk ikke voldsomt lang tid siden, at jeg fik øje på denne serie for første gang, men det var kærlighed ved første blik – prøv lige at se engang:

Dette er coveret til syvende bog i serien, mens det længere nede, er coveret til ottende bog, og er de ikke bare skønne? Jeg ved slet ikke hvilket af disse covers jeg syntes er flottest, for wow hvor er de bare flotte begge to. Dette cover (det med ulven) er det mest elegante og rolige af de to, hvilket passer kanon godt ind med valget af ulven. Andet cover er dog langt mere voldsomt at se på, og det kan godt virke lidt som en farvelade, men der er orden i kaoset, og farverne er brændende smukke og helt igennem vidunderlige. Jeg elsker at de har brugt en kat til dette flammende cover!

Og her er så lige kigget på andet cover – mindst lige så smukt som det første, hvis jeg selv skal sige det – det er bare en helt anden slags skønhed.

Jeg skal ærligt indrømme, at det hovedsageligt er de smukke covers der lokkede mig til at kigge på denne serie, men efter at have læst lidt om serien, er jeg 100% klar på at læse den. Den lyder simpelthen så fantastisk. Et smukt cover og en skøn tekst er simpelthen ikke til at stå for, så derfor bliver dette forhåbentligt en af de næste serier, jeg skal have købt til mig selv. Uhh, hvor jeg glæder mig.

Jeg ved at der allerede nu, er mange af jer, som har læst denne serie, men til de af jer som endnu ikke er nået så langt, er her en smule om første bog i serien “Obernewtyn”:

In a world struggling back from the brink of apocalypse, life is harsh. And for Elspeth Gordie, it is also dangerous. That’s because Elspeth has a secret: she is a Misfit, born with mysterious mental abilities that she must keep hidden under threat of death. And her worries only multiply when she is exiled to the mountain compound known as Obernewtyn, where—for all her talents—Elspeth may finally and truly be out of her depth. Then she learns she’s not the only one concealing secrets at Obernewtyn.

Hverken syvende eller ottende bog er endnu blevet udgivet, men syvende bog har en planlagt udgivelse i November i år (2011), og ottende bog en gang i år 2012.

Har I læst bøgerne? Eller kun nået så langt som til at kigge? Og hvad syntes I om serien?

4 thoughts on “Must-read: The obernewtyn chronicles

  1. Det håber jeg også.🙂 Men først skal jeg lige have købt den og det går der nok noget tid inden, jeg får gjort det.😉

    Jeg købte dem i sortbrun. Først ville jeg have de hvide, men så så jeg de sortbrune og vidste, at det var dem, jeg ville dele mine bøger med. ;D

    At forsiderne til Obernewtyn-krøniken er smuk, kan jeg kun give dig ret i.😀 Det var, hvad der i sin tid, fik mig til at købe den første. Jeg er i gang med at læse den, og selvom jeg ikke har læst meget indtil videre, er den faktisk spændende og interessant.😀

  2. Jeg har faktisk læst den første bog i serien, men den mindede mig desværre for meget om en anden bog, jeg heller ikke havde det store held med. Alligevel tror jeg, at jeg vil kaste mig ud i bog nummer to, hvilket gør det nemmere, når forsiderne er smukke, for det er de altså!

Skriv et svar

