Skønne udgivelser fra Tellerup

Tellerup er et af mine absolutte ynglingsforlag, for de koncentrerer sig udelukkende om udgivelser af ungdomsbøger. I love. Deres bøger er godt oversatte, og deres covers er skønne, og her syntes jeg lige I skal se, nogle af de nyeste på stammen.

Selvom der står navnet på bogen, er det ikke L. J. Smith som har skrevet Stefans diaries serien. Det er en anden forfatter der har skrevet den, men for seriens skyld, valgte man at sætte L. J. Smiths navn på coveret. Jeg har første bog liggende her hjemme, og mine planer er at få den læst her i min ferie.

I modsætning til Vampire Diaries serien, har Stefans diaries fået et langt mere farverigt cover. Min umiddelbare reaktion var skuffelse, for jeg havde håbet at Vampire Diaries og Stefans Diaries coversne ville komme til at ligne hinanden lidt mere, men sådan skulle det ikke være, og jeg må da også indrømme, at de røde/orange farver ser kanon godt ud.

Blodrus, som er anden bog i Stefans diaries serien har en planlagt udgivelse i September, mens Trangen, som er tredje bog, har en planlagt udgivelse i November.

L. J. Smith har foruden Vampire Diaries serien, også skrevet Night world serien. Umiddelbart lyder serien ufattelig spændende, og det er altså et must-read i min verden. Prøv også lige at tage et kig på coveret til anden og tredje bog (ovenstående) – er de ikke bare super smukke? Endnu en ting som gør, at disse bøger bare må og skal læses.

Nu skal jeg bare lige have råd til at købe bøgerne, men sådan er det vel altid med læseheste og bøger. Hehe. Mørkets døtre er allerede udkommet, og Heksesøstre har en planlagt udgivelse i September (samme tid som Blodrus).

4 thoughts on “Skønne udgivelser fra Tellerup

  1. Jeg har lige læst Oprindelsen færdig og hvis du ligesom jeg gjorde forventer en spændende historie om Stefan og Damon der slår hinanden ihjel og en Katherine der brænder op, vil du blive skuffet. I Oprindelsen kunne jeg ikke genkende noget af det man for at vide om Damons og Stefans fortid i The Vampire Diaries serien, bare det at Katherine er mørkhåret er forkert. Jeg regner med at Oprindelsen er skrevet ud fra tv-seriens synspunkt, men jeg er ikke sikker da jeg ikke har set noget at den. Jeg synes bare lige du skulle vide det så du, når du er startet på bogen, ligesom mig ikke har lyst til at kaste bogen mod en væg efter de førte 3 kapitler, fordi det du gik og glædede dig til at læse bare var noget forkert møg

    • Hey Mia,

      Tusind tak for advarslen. Det var netop det jeg blev så sur over, med Vampire Diaries serien, at jeg forventede ét og fik noget helt andet, men okay, så er jeg da forberedt! Jeg håber den er en smule mere som TV serien, for den er bare SKØN – hvis du ikke har set den endnu (hvilket det lyder lidt som om), så vil jeg varmt anbefale den. Det er et af de få tilfælde, hvor jeg rent faktisk må sige, at serien er langt bedre end bogen.

      Anyhow, tak for advarslen! =)

  2. Indtil videre, er jeg ikke nået til nogle af de punkter du nævner (kun ved side 59). Det eneste jeg indtil videre er lidt sur over, er skriftstørrelsen! Den er så lille!
    Men jeg skal nok fortælle dig, hvad jeg syntes, når jeg engang er færdig.😉

  3. Stefans fortællinger / Stefan’s Diaries er skrevet af de samme som skriver tv-serien, og det er forhistorien til tv-serien og ikke til bøgerne, som står i dem. Hvis man har set tv-serien, vil man kunne genkende langt størstedelen af den første bog, da det meste af handlingen i den bliver vist i de forskellige flashbacks i tv-serien.

    I den anden bog er der mere nyt og i det hele taget mere aktion (i hvert fald efter min mening). Jeg har den tredje bog liggende (på engelsk), men har ikke lige fået taget mig sammen til at læse den endnu.

    Night World serien er efter min mening klart en bedre serie end Vampire Diaries (jeg synes så i det hele taget at alle L.J. Smiths andre serier er bedre end VD), så kan klart anbefale, at man læser den. Hvis man vil undgå at skulle købe alle bøger hver for sig, kan man købe dem i 3 bind-up udgaver på engelsk med 3 bøger i hver.

Skriv et svar

