Cover release: Bloodrose af Andrea Cremer

Så er coveret til tredje bog i Nightshade serien udkommet (OBS. det er den engelske version), og endnu engang er jeg voldsomt skuffet. Jeg bryder mig på ingen måde om de nye covers der er kommet til serien, for de covers de lagde ud med til første og anden bog (første bog specielt), var simpelthen så smukke og så magiske at se på. De nye er dystre og kedelige – de ligner alt det andet (men sådan er det åbenbart ofte i dag, for samme nummer lavede de med coveret til anden bog af Cindy Pon også)…

Men anyhow, her har i et lille kig på coveret.

Jeg ved godt jeg lyder som en rigtig negativ type (sorry folks), men det eneste positive jeg kan finde ved dette cover, er farverne – jeg elsker simpelthen den røde/sorte farvekombination. Umiddelbart sker der ikke vildt meget på coveret, og jeg ved ikke hvor vild jeg er med opsætningen – på mig virker det som to billeder der er sat sammen (på en dårlig måde), og ikke som ét selvstændigt billede hvor pigen vender sig om og kigger på/efter ulven.

Det er måske bare mig, men jeg har umiddelbart ikke det store behov for at eje disse bøger. Måske jeg vil prøve at låne dem og få fortsættelsen på Andrea Cremers fantastiske historie (selvom jeg brokker mig meget over coveret, vil jeg understrege, at Andrea Cremer skriver f.a.n.t.a.s.t.i.s.k), men jeg tror jeg vil vente og se tiden an, og se om ikke forlaget vælger at udgive dem i en anden (og pænere) udgave senere – ikke vildt sandsynligt, men man har jo lov at håbe. Hehe.

Jeg syntes lige jeg vil vise de forskellige covers der er kommet til de to første bøger i denne serie. Første billede i hver række er det oprindelige cover, mens de næste to, er dem som nu er kommet i stedet.

Det er ikke som sådan det, at de nye covers er grimme, for de har deres egen charme på en måde, men det er det faktum, at de oprindelige covers er og bliver de flotteste (i mine øjne). Første bog nåede at udkomme i det oprindelige cover, men anden bog nåede ikke at blive udgivet med det “oprindelige” cover, før de lavede coveret om – mega øv. Hvis man læser bøgerne på dansk, får man dog anden bog med det smukke grønne cover af pigen i skoven…

Og a pro pro udgaver på andre sprog, så ville jeg virkelig ønske at jeg kunne tysk, for tag lige et kig på den tyske cover til anden bog i serien. Det er bare så smukt. Det holder fuldstændig samme stil som første bog (med pigen som vises i siden af billedet, de intense øjne, pastelfarven som denne gang er grøn i stedet for lilla, og blomsterne), og jeg sidder lidt og ærger mig over, at det ikke er det cover som den engelske udgave kommer i – for altså, wow!

Jeg er spændt på at se, hvad de finder på af cover til tredje bog, for shit de er nice.

Jeg er virkelig ked af min lidt negative holdning i dette indlæg, men jeg syntes jeg ville give det fulde udtryk for hvad jeg sytes om dette cover, og de andre der er kommet – er jeg den eneste med en så negativ holdning (sorry igen), eller er der andre som har det på samme måde???

25 thoughts on “Cover release: Bloodrose af Andrea Cremer

    • Nope, slet slet ikke, og det er virkelig sørgeligt!!!

      På det oprindelige cover ser hun krigerisk og smuk ud, på de nye (apecielt på andet cover, men også på tredje), ligner hun altså lidt en luder (uha, grimt ord, men det er sådan jeg ser det). Suk, det er virkelig ærgeligt…

  1. Jeg vil give dig helt ret. Synes dog at det tredje cover er det værste, til sådan en bog her. Det minder mig om alt andet end ungdomsbøger. Det er synd, at de ikke bare holder sig til det første.

    • Jeg syntes det “nye” cover til anden bog er værst. Det hvor hun lissom sidder lidt ned – hun ligner mere en stripper end en kriger… men tredje cover ligner, som så mange har påpeget, at det er smidt sammen i photoshop… Generelt er jeg bare skuffet over de her covers… suk…

  2. Jeg er selvfølgelig glad for alle bøgerne, men lige som dig, er jeg ikke så vild med den sidste. Den er god, men de andre er bare meget bedre. Jeg synes det er en god slutning, den har jeg intet imod, jeg savner bare sådan Hogwarts i den bog.
    Min yndlings er Føniksordenen. Jeg elsker simpelthen den bog. Jeg ved ikke helt hvorfor, men jeg synes bare, at der sker så mange fede ting i den bog. Det bliver godt at genlæse den! 😀

    • Lige nøjagtigt – det var også min største kritik – ingen hogwarts (før til aller sidst)… Hvordan kan man dog lave en bog, hvor de ikke skal retur til Hogwarts? Det fatter jeg simpelthen ikke!!! Hehe. Jeg har netop fundet første bog frem, så nu skal der læses Harry Potter her en af dagene… Måske man skulle se om man kan få dem læst, inden vi skal i biffen næste måned og se filmen… Hmm, urealistisk, but still…

  3. Jeg bryder mig virkelig ikke om de nye covers! De minder mig alt for meget om noget, der kunne være sat sammen i Paint 😦
    De gamle covers var virkelig flotte, og slet ikke som alle andre forsider, så jeg forstår slet ikke, hvordan man kan bytte så pæne covers ud med de forfærdelige covers, de har valgt 😦
    Jeg tror desværre ikke, at jeg gider eje Wolfsbane og Bloodrose med de covers de har fået, så jeg må jo bare låne dem fra biblioteket, når de engang får dem 😦

    • Jeg har det på samme måde som dig – jeg har det helt fint med bare at låne dem, og har umiddelbart intet behov for at eje dem… afhængigt af hvordan de danske covers kommer til at se ud (nu har de jo valgt et pænt et til bog nummer to), kan det være jeg skal have dem på dansk i stedet… Hmm…

  4. Jeg er fuldkommen enig. Synes de nye forsider ligner et eller, der virkelig er gået galt i Photoshop. De gamle var så meget smukkere og det er jo også dét lilla med øjet, der ligesom kendetegner serien!? Ej, jeg synes det er underligt!

    Men, okay… måske det er også er fordi, så forsiden kan appellere lidt mere til det voksne publikum? Men man skal jo være stolt over at læse YA – og ikke gemme bøgerne væk eller bruge en anden forside. 😛 Tsk!

  5. Du har fuldkommen ret. Jeg lagde også virkelig mærke til det med photoshop, for kors, hvor er det dog skidt lavet. Det ligner ikke engang, at de har gjort sig umage. Og nu hvor du siger det, kan jeg også godt se det andet – det er bare meget mørkt.
    Det er lidt synd.

  6. Jeg syntes at nightshade og Wolfsbanes cover er rigtige smukke begge to, jeg er helt vilde med dem, men Bloodrose er virkelig kedelig 😦
    Jeg er rigtig rigtig skuffet.

    Er Bloodrose den sidste i serien?

  7. er der nogen, der ved hvornår bogen udkommer???
    synes på en måde, coveret er flot, men det er meget ungdomsbogsagtigt. Det virker ikke så drømmende som de to andre, hvilket er en skam!!! men bøgerne er fantastiske, og uanset coveret, SKAL jeg have den bog 🙂

  8. Hej 🙂
    jeg har fundet ud af fra flere forskellige netsteder, at den udkommer i USA på engelsk den 21. februar 2012.. Så der går nok lige noget tid, før den kommer på dansk..
    Med hensyn til det med de forskellige covere, vil jeg give dig ret, de første er de mest specielle og flotte, dog har jeg selv bog to på dansk med det første cover.. Jeg ved ikke, om jeg forstod dit blogindlæg rigtigt, men altså, jeg forstod det sådan, at bog 2 på dansk slet ikke brugte det første cover… Jeg har en paperback udgave fra føtex til 49 kr. med det første cover til både bog 1 og 2 :)..
    Hilsen Camilla

    • Hehe, det er faktisk udelukkende de engelske covers jeg snakker om i indlægget – og så det tyske til sidst. I den danske udgave valgte man heldigvis at fortsætte med det oprindelige cover, men i den engelske udgave ændrede de coveret, hvilket jeg er dybt skuffet over. Jeg vil helst læse bogen på engelsk og have den i Hardback udgaven, så den passer sammen med den første bog jeg har stående på hylden. =) Men jeg kan godt se hvor du bliver forvirret, for det er som sådan ikke tydeligt, at det er de engelske covers og ikke de danske jeg snakker om. Sorry!

  9. Synes slet ikke, Bloodrose coveret minder om Nightshade eller Wolfsbane covererne (de to første!)
    De to covers er simpelthen så smukke, og jeg ville gerne have haft noget lignende dem, med bare hendes ansigt også – ja, hvad ved jeg? – noget omkring ansigtet, ligesom dem. og hvis de endelig skulle bruge den røde farve, ville jeg ikke have noget problem med det 🙂
    Men glæder mig nu til Bloodrose udkommer på dansk!! Glæder mig til, hun ender sammen med Ren, som jeg synes hun skal. 😉

    (ikke, det har noget med coveret til Bloodrose at gøre, men ved du hvorfor Wolfsbane kom på dansk før engelsk? Jeg købte Wolfsbane på dansk i slutningen af juni, og min veninde får først den engelske på tirsdag, d. 26 juli?)

    • Jeg er helt enig med dig i, at de to første covers var super smukke. De var virkelig magiske. Personligt ved jeg dog endnu ikke helt hvem jeg gerne vil have hun ender sammen med, for der er fordele og ulemper ved begge fyre, men nu må vi se, det kan jo være jeg kan bestemme mig når jeg engang har fået læst anden bog i serien. Hehe.

      Nej, jeg ved faktisk ikke hvorfor den engelske er så langt bagud med udgivelsen. Jeg troede egentligt ikke, at man måtte udgive den på dansk før den udkom på engelsk, for den engelske udgiver har jo visse rettigheder, men da jeg skrev og spurgte forlaget Tellerup, fik jeg ikke noget svar. Hmm.

      • synes også det var lidt mærkeligt, men du har nok ret i, de ikke måtte udgive den før den engelske …

      • Hehe, man ved jo aldrig med sådan nogle sager – de kan være komplicerede, men umiddelbart tænker jeg, at nogen ville have været på nakken af dem, hvis de brød reglerne. Hmm.

        Når nu du (ligesom jeg selv) syntes så godt om de “oprindelige” covers, hvad syntes du så om det tyske cover (det grønne nederst)? – er det ikke bare super smukt? Jeg ville bare sådan ønske, at de ville udgive bogen på engelsk med det cover!

  10. jeg synes også det tyske er rigtig flot. synes, pigen ser lidt sårbar og farlig ud på samme tid, og det kunne godt minde mig lidt om Calla i den første bog… 🙂

    • Hej Shayohshay,

      Bogen er allerede udkommet med det cover som er vist ovenfor – men jeg tror du har misforstået hvad det er for en udgave af bogen jeg snakker om – den ovenfor er nemlig den engelske version, hvor du henviser til den danske version. Det er rigtigt nok, at coveret på dansk, ikke kommer til at se sådan ud, men som sagt, er det sådan det engelske cover ser ud.

Skriv et svar

