Nye bøger på hylden #28

Her er så et af de indlæg, med nogle af de mere “anderledes” bøger – set i forhold til hvad jeg normalt læser. Hehe. Boghandlere modtager ind imellem nogle læseeksemplarer fra forlagene, men det er jo ikke uendelige mængder der er plads til på hylderne, og da der skulle ryddes ud på hylderne, fik vi ansatte lov at se, om der var nogle bøger iblandt, som vi kunne tænke os at have.

Det var jo en genial mulighed for, at få fingre i nogle af de “andre” bøger, som det forventes at jeg læser nogle af, helt uden at skulle have penge op af lommen selv, så her er hvad jeg valgte:

# Tidskortet af Felix J. Palma
# Mit liv med Saddam af Parisoula Lampsos
# God mod nordenvind af Daniel Glattauer
# Alfabethuset af Jussi adler-olsen
# Den anden hånd af Chris Cleave

Da jeg ikke er så meget inde i disse genrer, og derfor ikke har så stor viden om hvad der er godt eller ej, er en del af disse bøger anbefalinger fra mine kollegaer. “Tidskortet” er blandt andet en som jeg fik anbefalet, og den skulle have et lidt fantastisk twist over sig. Sjovt nok sad jeg her den anden dag og læste om en super spændende engelsk bog – forfatteren sagde mig et eller andet – og sjovt nok viste det sig, at det var den engelske udgave af denne bog – så den er jeg da vist ikke gået helt galt i byen med.
“Mit liv med Saddam” valgte jeg selv, for en af mine hemmelige små passioner er biografier af stærke kvindelige personligheder. Blandt andet har jeg før læst den som hedder “En kvindes pris” af Simali Mam og en bog om den japanske kronprinsesse Masako. Skøn læsning, så denne glæder jeg mig til at komme i gang med.
Både “God mod nordenvind” og “den anden hånd” fik jeg anbefalet. Selv syntes jeg at “den anden hånd” lyder som den mest spændende af disse to, men “God mod nordenvind” er en international bestseller med over 1.500.000 solgte eksemplarer i Europa, så mon ikke også der er noget ved den. I hope.
Sidst men ikke mindst er der Jussi adler-olsens bog “Alfabethuset”, og selvom jeg har hørt meget godt om Jussi, er det altså først nu, at jeg har fået en af hans bøger. Faktisk lå denne ikke blandt læseeksemplarerne, men i papirkurven, og siden den ikke fejlede andet end småskræmmer,  fiskede jeg den hurtigt op, og tog den med hjem. En god historie bør da ikke gå til spilde på grund af småskader. Hehe. Så this is my chance for at se, om han virkelig skriver så godt som alle siger.

Mit største problem lige nu, er hvilken en af disse bøger jeg bør gå i gang med først.
Nogle ideer?

2 thoughts on “Nye bøger på hylden #28

  1. Hej,
    Jussi skriver klart godt, men lige alfabethuset er lidt speciel. Så spændende hvad du siger om den…

    • Hey Julie,

      Ahh, tak for advarslen – så er jeg i det mindste en smule forberedt. Laughs. =D
      Hvor er det bare typisk mig, at springe ud i den “specielle” af bøgerne, som mit første møde med Jussi. Sukker opgivende. Hehe.

Skriv et svar

