Cover release: Taken at Dusk af C. C. Hunter

C. C. Hunter er en af de nye Young Adult forfattere på markedet, og hendes første bog “Born at Midnight” er en jeg skal have læst til min 2011 Debut Author Challange. Her har vi en forfatter som ikke sidder og nøler, for allerede nu er de to næste bøger i serien ved at være klar til udgivelse – der er selvfølgelig en smule ventetid endnu, men der er i det mindste ikke flere år imellem udgivelserne.

Jeg fik aldrig vist jer andet cover i denne serie, så her har i lige hurtigt et lille kig på det. Det er utroligt smukt, på trods af at jeg til start var en smule skuffet over det (det har ikke den samme dystre skønhed som første bog), men efter at have set tredje cover, kan jeg tydeligt se, at det passer perfekt ind.

Farverne er skønne, og jeg er egentligt ret vild med, at vi altid ser personen på coveret, på afstand og med ryggen til. Det er blevet et gennemgående tema på coversne, at personen er omgivet af et smukt landskab, og I just love vandfaldet i baggrunden.

Denne anden bog i serien har en planlagt udgivelse den 11 Oktober 2011, så der er ikke mange måneder til.

Tredje cover er mindst lige så smukt. Denne bog kommer til at hedde Taken at Dusk, og foruden de allerede nævnte ligheder mellem coversne (personen med ryggen til, landskaberne omkring denne og lignende), begynder man at fornemme endnu et gennemgående tema – midnight, dawn, dusk – skal vi gætte på at der kommer en fjerde bog også, som måske har noget med – day – at gøre? Hehe.

Anyhow, endnu en gang et skønt cover, denne gang i mere gyldne og mørke farver.

Jeg ved ikke rigtigt om jeg er den eneste der fornemmer at hun går igennem en kløft for at komme ud på den anden side, men mon det har noget med historien at gøre – altså ikke kløften i sig selv, men symbolikken i det. Hmm. Det bliver spændende at se/læse.

Denne bog er planlagt til udgivelse i April 2012 – hvilket ikke er mere end et halvt år efter anden bog i serien “Awake at Dawn”. Nice! =D

8 thoughts on “Cover release: Taken at Dusk af C. C. Hunter

  1. Hejsa

    Jeg faldt lige over din blog, kan du oplyse hvad det er for genre CC Hunter skriver, der er i hvertfald ikke noget galt med bog omslagene 🙂

    Mvh
    Benny

    • Hey Benny,

      Umiddelbart er C. C. Hunters bøger Young Adult bøger – men hvis jeg skulle karakterisere det her inde på min blog, ville jeg nok smide den under paranormal romance – nu har jeg selvfølgelig ikke læst den endnu, så jeg skal ikke kunne sige hvor meget kærlighedsdelen i bogen fylder, men det vil være mit umiddelbare gæt. Young adult er i hvert fald 100%. =)

    • Ja, det kan man håbe… Indtil videre ser den første bog en smule anderledes ud på dansk, end den gør på engelsk, men heldigvis på den gode måde – den danske ligner utroligt meget den engelske, men den er på en eller anden måde mere elegant. Jeg håber dog også at de holder sig til den engelske stil, ved de næste covers. De er så smukke!

  2. Jeg tænkte at jeg lige ville fortælle dig at du er kommet til at skrive april 2011 i stedet for 2012 så du kunne rette det så det derved ikke vil forvirre nogen 🙂

Skriv et svar

