Cover release: Ridtet mod vest & Det flammende sværd af Margit Sandemo

Jeg er, som mange af jer nok allerede ved, ret glad for Margit Sandemos serie om Heksemesteren Mori og lille Tiril, og jeg glæder mig hver måned (der bliver udgivet en bog om måneden), til at se, hvordan de nye covers kommer til at se ud – så her har i de to næste covers på stammen.

Første cover som I ser her (Ridtet mod vest), er coveret til 8. bog i Heksemester-serien. Når man tænker på historien fra de to sidste bøger, kan man hurtigt regne ud hvad der sker med Tiril på billedet, og det bliver altså virkelig spændende, at se hvordan det hele ender.

Billedet i sig selv er ret dystert, med manden som man ikke rigtigt kan se og lyset som falder på Tiril der sidder på gulvet, og jeg er ret begejstret for at en del af coveret henligger i mørke, og resten i lys – det giver en dejlig skræmmende effekt.

Næste cover, er coveret til 9. bog i heksemester-serien (Det flammende sværd), og også dette cover ser vidunderligt ud. Det er lidt anderledes end de andre covers vi hidtil har set, for endelig ser vi et billede af et af de mystiske væsner som befinder sig i dette univers.

Jeg er lidt nysgerrig efter hvem den unge mand på billedet er (for det er da en mand, ikk?). Det kan ikke være Dolg da denne har mørkt hår, men måske den aldrende Erling eller måske Tirils og Moris anden søn Villeman som er blevet voksen? Det kunne oss være en helt ny karakter. Spændende spændende.

Jeg glæder mig til at se disse bøger i virkeligheden, og ikke mindst til at læse dem – der er heldigvis 15 bøger i denne serie, og så vidt jeg kunne forstå på forlaget, kommer der efterfølgende yderligere en serie efter denne, som også omhandler den lille familie og deres efterkommere. Vi behøver altså ikke sige farvel til denne skønne historie lige foreløbig. =)

4 thoughts on “Cover release: Ridtet mod vest & Det flammende sværd af Margit Sandemo

  1. Uha. Endnu en serie efter denne? Og sagaen om isfolket der er på hele 47 bøger. Hun tjener kassen, hende Margit Sandemo!
    Men er enig med dig, skønne bøger. Coverende er bare altid så sjove synes jeg. På de ‘oprindelige’ bøger, eller den danske version af sagaen om isfolket, er menneskene tegnet så livagtige.
    Men i heksemesteren er de lavet som karikaturer. Hehe. Har faktisk selv malet Móri ud fra cover 1 og 3.
    http://www.kunstnerklubben.dk/work/17919🙂
    Han ligner ikke helt, har undgået skæg og andre aldrende detaljer da jeg forestiller ham som ung hele vejen igennem.. Aner ikke hvorfor, men for mig kan hverken Tiril eller Móri komme til at se ældre ud..

    Men forestiller mig på cover 8 at det er Móri som står i døren.. Men han har intet hår. Det kunne jo også være de onde.. Endnu engang: Jeg kan ikke forestille mig Móri med et sværd, uden det lange hår eller hans kappe! Haha, jeg har vidst knyttet mig for meget til det.
    Det næste cover, bog nr 9, forestiller jeg mig er villemand. Men erling var også et godt bud. Især fordi vi ikke har set ham endnu:) -Håber mest på erling.. Vil ikke have at Móri og Tiril bliver gamle. Jeg døde lidt indeni da Tengel og Sijle døde i isfolket xD

    Hehe, synes det er en fin side du har her😀

    • Hehe, ja, endnu en serie – det bliver bare så godt. Uden at afsløre for meget, vil jeg sige, at den næste serie kommer til at være lidt mere “fantasy/sci. fi.”, da den omhandler noget med jordens indre m.m. Det skal nok blive rigtigt spændende. =)

      Hold da op et flot billede du har malet! Jeg er selv ret kunstnerisk, men det der med ansigter har jeg aldrig formået at klare særligt godt. Det er virkelig flot!

      Jeg håber også snart vi kommer til at se Erling, men hvem ved. Ja, det ikke godt være villemand som er blevet voksen, men jeg havde bare troet at tvillingerne ville blive tegnet sammen. Hmm. Og jeg har det præcist lige som dig, i mine øjne kan Tiril og Mori bare ikke blive ældre, det er både vildt mærkeligt, og fuldkommen forkert. Hehe.

      Tak for rosen forresten, jeg er virkelig glad for at du syntes om min side. =D

  2. Ej jamen, coveret ser da også anderledes ud på bog nr 9! På min bog har Uriel ingen bukser på, og han er den eneste med et sværd..

    • Hvor sjovt – jeg måtte oss selv lige have fat i mit eksemplar, og rigtigt nok, er der kun ét sværd og han har ingen bukser på, bare en lang kjole-agtig-ting. De må have ændret billedet lige inden udgivelsen. Hehe. Det havde jeg slet ikke set… =D

Skriv et svar

