Se mine nye reoler…

Oh boy, oh boy, oh boy, så kom dagen endelig til, at vi skulle have nye reoler. Det har været planlagt i flere måneder nu, men jeg måtte tålmodigt vente på, at min stedfar kunne køre os en tur i Ikea, så vi kunne få hentet de skønne reoler.

Vi har kæmpet hele morgenen, og her er så resultatet:

(undskyld den dårlige vinkel, men det var den eneste måde hvorpå jeg kunne få det hele med)

Den lille reol for enden, står rigtigt skidt lys-mæssigt (billederne bliver utroligt mørke grundet alt lyset som generer linsen), men her er et nærmere kig på de andre reoler…

Reolerne er delt sådan op, at den for enden (den som der ikke er nærmere billede af) indeholder en del af mine engelske paranormal romance bøger, samt en smule fantasy og Margit Sandemos Heksemester serie. Den store i midten har rent engelske titler på de to øverste hylder, lidt blandet engelsk og dansk på tredje hylde, store engelske hardbacks på fjerde hylde, og lidt blandet dansk på femte og sjette hylde. Den sidste reol indeholder danske ungdomsbøger i alverdens afskygninger.

Der var desværre ikke plads til alle mine bøger i disse lækre reoler, så en del er blevet pakket væk under sengen, og resten af vores engelske paperbacks (som vi har en del af), står i en lille hvide reol (med tre hylder), som vi har valgt at gemme lidt. Nu nærmer vi os nogle fødselsdage, hvor vi regner med at ønske os endnu en reol, så vi kan få resten pænt op også. =)

I vil desuden komme til at se nogle indlæg med nye bøger på hylden her de næste par dage, for her i løbet af denne uge, har jeg fået de sidste to pakker ind som jeg ventede på, samt fået nogle anmeldereksemplarer – og så kom jeg til at købe nogle bøger, på trods af at jeg har lovet mig selv, at der ikke må købes nye bøger de næste par måneder – tsk tsk tsk.
Og yeps, de nye bøger er på hylderne! =D

12 thoughts on “Se mine nye reoler…

  1. Så var det sgu billigt!😀 Tvivler på at 6’eren vil udkomme i en anden udgave. Hele serien har vidst lige fået nyt udseende (dem man kan købe i dag).
    Det er jo også en meget kendt og vellæst serie, der har været 30 år undervejs (ganske imponerende). Men jeg er sikker på, at de er gode. Så mange mennesker kan ikke tage fejl.🙂

    Hvis de er meget beskrivende, så går der en del sider til det. Men mon ikke også det handler om kampen for føde og overlevelse? Jeg er hvert fald spændt på dem.😀

    Uh, lækre bogreoler. Sådan nogle vil jeg gerne have.😀 Det ser rigtig godt ud, men trist der ikke var plads til dem alle.😉
    Nu er jeg lidt nysgerrig. Så at der på flere af dine bøgers rygge, allernederst sad et hvidt klistermærke. Hvad er de til for?😉

    • Du kan tro jeg er glad for dem. Det ser en smule tungt og klodset ud i forhold til den lille rumdeler vi havde stående der før, men jeg er vild med, at jeg nu har mine bøger på pæne rækker på hylderne, i stedet for i bunker og stabler hist og her… Hehe…
      Jeg har ønsker mig bogreoler i flere år nu, så jeg er bare så lykkelig for endelig at få nogle. =D

      Laughs – jeg tænkte nok der ville være nogle som sagde mærke til det… De hvide mærker markerer den “to-read” bunke som jeg før havde liggende på mit skrivebord. I forbindelse med at vi fik nye reoler, skulle skrivebordsarrangementet oss ændres, så nu er der ikke plads til dem mere. Med de hvide mærker er det nemmere for mig, at holde overblik over, hvad der mangler at blive læst lige her og nu… =)

    • Hehe, bogreoler er guld værd. Jeg kan slet ikke beskrive hvor lækkert det er, endelig at kunne sætte mine bøger pænt op på hylder, i stedet for at de ligger i bunker rundt omkring! Det er en fantastisk følelse! =D

  2. Så var det på tide du fik nogen!😀 Men det ser godt ud (hvert fald fra billederne).
    Jeg glæder mig til at flytte hjemmefra og få lignende reoler fra Ikea.😀 Er det de der Billy reoler?

    Det er skam en smart måde.😀 Men kan du sagtens få dem af, uden at de efterlader mærker?
    Jeg laver selv en liste over mine bøger, og ellers kan jeg sagtens se, hvilke jeg mangler.🙂

    • Yeps, det er de “gode gamle” billy reoler fra ikea… Er helt vild med dem… Her om nogle år regner vi med at flytte til noget større, så der skal jeg have nogle flere… hehe… Heldigvis lader billy ikke til at være den slags, som bare lige udgår fra sortimentet…

      Og ja, kan sagtens bare lige pille dem af… det er sådan nogle som man normalt bruger til priser eller lignende, så de klisterer, men ikke så voldsomt, at de flår den flade de er på, når man tager dem af… Grunden til at jeg har valgt denne løsning er, at jeg som regel får smidt papirer væk… laughs.. så det med en liste er ikke lige så meget mig… ikke engang på computeren, for der glemmer jeg den… sigh…

  3. Det er hvert fald en populær, simpel og smuk reol.😀 Jeg vil meget gerne have sådan nogle.😀

    Ja, så er det jo den bedste løsning.🙂 Jeg er glad for, at de fleste prismærker kan gå af, men hver gang jeg køber bøger udgivet af forlaget Orion Books, sidder der altid klistermærker med pris på (det er noget forlaget åbenbart gør) og de er bare ikke til at få af. De efterlader mærker.😦

  4. Hold fast en masse bøger du har,det får da min samling til at være lille ihverfald🙂,og så flotte de reoler er,håber os selv på at få råd til at købe Billy reoler fra Ikea i løbet af året,ik fordi de er dyre men da jeg ingen bil har så hedder det lige fragt på 700kr oveni😦,for de reoler der er i jysk som ville være billiger for mig at få hjem holder jo ik en dyt til alle de bøger,hylderne bøjer og dratter ned, og ja er nok ik heldig med at finde en i røde kors ligesom den jeg har nu,super holdbar og ja den var billig…

Skriv et svar

