Skammerens børn – nye udgaver

I forbindelse med at jeg nu er begyndt mit studie til boghandler, ser jeg jo hundredevis af bøger hver dag, og I kan tro jeg blev overrasket, da jeg pludselig så, at Lene Kaaberbøls skammer-serie, er kommet i en ny og fantastisk flot udgave.

Prøv lige at se dem engang:

Jeg håber folk vil tage godt imod disse nye udgaver af bøgerne, for selvom jeg stadig er ret vild med de oprindelige covers, syntes jeg altså, at disse er smukkere. Jeg er desuden vild med at de har samlet dem, så der er to bøger i hver bog, og desuden er bøgerne store og imponerende hardbacks. Virkelig virkelig nice.

Nogle af jer andre som har fået taget et kig på disse nye bøger?
Og hvad syntes I?

8 thoughts on “Skammerens børn – nye udgaver

  1. My Soul to Take i den nye udgave du har er jeg også helt vild med. Den er såå flot.

    Tak! Ansøgningsfristen er den 20. Maj, så der går desværre nok noget tid endnu før jeg får svar. Men jeg skal nok skrive til dig. (:

    Uhh, jeg stod og kiggede på disse bøger den anden dag, og fik virkelig lyst til at købe dem! Jeg har ikke læst skammer-serien endnu, så de ville også passe rigtig godt ind på min reol. Hehe.

    • OMG – har du ikke læst skammerserien endnu??? Den er et must-read (ikke verdens bedste serie, men klart en af de bedre, og så oven i købet af en af de største danske forfattere)… Kan du lide vildheks, vil du sikkert kunne lide skammerserien – den er langt bedre end vildhekse serien (hvis du spørger mig).
      Read it girl – read it! Laughs.

      • Åh gud… Lyder som om jeg er gået glip af noget. 😉 Hehe. Ej. Jeg skal nok få læst serien når jeg får fingrene i de nye udgaver.

  2. Nice 😀 Jeg kan godt lide farverne og baggrunden, men hvis jeg skal være ærlig, synes jeg, at det der skammertegn og det der billede af et slangesmykke er placeret lidt uheldigt.

  3. Hej 🙂

    Neej, jeg ELSKER de gamle forsider! Elsker tegninger, specielt af Dina på 1’eren. Jeg blev så enormt skuffet, da jeg så pressemeddelelsen på dem her. Blot et tonet foto, og at det så er den samme mark på 3+4 og ny himmel og rød toning. Det ligner noget man selv kan lave i photoshop, og det kan man jo netop ikke med tegninger. At de næsten er ens synes jeg er lige så skuffende, som når man deler en roman og sætter samme forside på fx Nijura.

    jeg har måske læst lidt hurtigt på dem her. Jeg troede faktisk det var en billig paperback-udgave de var kommet i, men du skriver at det er hardback. Det lyder til gengæld godt. Kunne næsten ikke bære Skammer-serien i paperback 🙂

    Men jeg glæder mig til at se den i real life, for en ting er en meddelelse, noget helt andet er at står med dem i hånden. 🙂

    Mange hilsner Peter

    PS. Rigtig fed blog

    • Hej Peter,

      Jeg er 100% enig med dig, i dit eksempel med Nijura – det forvirrede mig lige til start at de var helt ens. Og ja, heldigvis er de nye Kaaberbøl udgaver ikke i paperbacks, det tror jeg nu også havde ødelagt oplevelsen af disse bøger. På en eller anden måde, er de imponerende i hardbacks, med disse nye covers, men jeg kan ikke rigtigt forestille mig, at de er lige så interessante i paperback udgave.
      Mon ikke de har lavet lidt samme nummer som med Josefine Ottesens Mira historie (?) – prøvet at skabe et cover som også appellerer lidt til de voksne, i et forsøg på at gøre målgruppen bredere? Det er i hvert fald lidt det jeg tænker.

      Jeg håber du bliver lidt mere imponeret af dem, når du ser dem “real”, for de er sku flotte – større end de gamle udgaver, både højde, bredde og tykkelse, og farverne er lækre. Men jeg giver dig ret i det med den samme mark – det er en trist detalje – det minder for meget om det der blev gjort med suzanne collins “Dødsspillet” serie hvor de hele tiden bruger samme pige, og bare skifter baggrunden.

      Tak for din ros mht. min blog – det er lækkert at vide, at der er andre som syntes om det man laver! =D

      Mvh Michelle

  4. Ej, jeg ved faktisk ikke, hvem jeg havde forestillet mig som lækrest. Jeg havde håbet, at deres udseende var forskelligt, men at de var nogenlunde lige lækre, tror jeg – hvis man overhovedet kan sige det. For det ville gøre, at folk ikke valgte side ud fra udseendet – selvom lækkerhed jo naturligvis er relativt 😀

    Men ja, ud fra billederne er det helt klart Gale, der er lækrest.

    Selvfølgelig bliver det godt, det er da klart … Jeg mener – det har bare at blive godt!

  5. Jeg har ikke set I Am Number Four i biffen. Jeg forestiller mig, at jeg læser bogen og så ser filmen bagefter. Traileren til filmen ser super god ud. 🙂 Godt at hører at den også er det.
    Hmm, ja det synes jeg også er lidt ærgerligt. Det kunne være federe med en stor samlet bog, i stedet for de tre små. Jeg har fået dem fordi Tellerup kom forbi min blog og så, at jeg havde ‘reklameret’ for de der e-bøger. Som tak.. Det blev jeg lidt overrasket over, men selvfølgelig rigtig dejligt. 🙂

Skriv et svar

