Inheritance af Christopher Paolini

Oh My God, se lige hvad jeg faldt over i dag – coveret til Chrostopher Paolinis næste bog. Jeg kan ikke sige andet, end at denne bog har været LÆNGE undervejs, og vi er vist mange ivrige læsere, som var begyndt at blive en smule irriterede over ventetiden. Nu ser det dog endelig ud til at der sker en smule, og både cover og en udgivelsesdato er blevet afsløret.

Coveret i sig selv, er ganske flot. Denne gang er der lagt vægt på den grønne farve, og eftersom grøn er en af mine ynglingsfarver, kan jeg jo ikke beklage mig. =)

Her er en smule om hvad bogen omhandler:

Not so very long ago, Eragon—Shadeslayer, Dragon Rider—was nothing more than a poor farm boy, and his dragon, Saphira, only a blue stone in the forest. Now the fate of an entire civilization rests on their shoulders.

Long months of training and battle have brought victories and hope, but they have also brought heartbreaking loss. And still, the real battle lies ahead: they must confront Galbatorix. When they do, they will have to be strong enough to defeat him. And if they cannot, no one can. There will be no second chances.

The Rider and his dragon have come further than anyone dared to hope. But can they topple the evil king and restore justice to Alagaësia? And if so, at what cost?

Teksten og billedet er hentet fra Goodreads

Bogen har en planlagt udgivelse den 8. november 2011, så der er jo ikke vildt lang tid igen (sammenlignet med de mange år vi har måtte vente siden sidste bogs udgivelse) – nu krydser jeg bare fingre for, at dette ikke er en lidt tidlig aprils-nar, for dette er en bog jeg (og mange andre) venter spændt på!

*billedet er her for få minutter siden blevet udgivet i en mere turkis / mørkere blå-grøn farve også… Nu må vi se hvilken farve der er rigtig…

10 thoughts on “Inheritance af Christopher Paolini

  1. Hold da op man for en grøn forside! xD
    Jeg kan ikke sige jeg er spændt på denne bog, for har kun læst de to første og de faldt ikke rigtig i min stil. :/ Er det en bogserie du godt kan lide? 🙂

    • Tjo altså, det er jo ved at være en del år siden, at jeg sidst læste den, men jeg syntes den var udemærket dengang… Ikke en af de absolut bedste, men klart en jeg ville læse færdig…
      Jeg kan ret godt lide alt det der med dragerne og lignende (på nær når de giver dragerne fjer, som de har i filmen – det er simpelthen forkert!!! – det er en øgle, ikke en pip-fugl… sigh…)

      Og jeg regner da med at skulle læse denne sidste bog også… hehe… det grønne passer nu meget godt syntes jeg, for de foregående bøger har jo en ret gennemgående farve også… =)

      • Nu er det jo også en film fyldt med fejl. Jeg er en kæmpe fan Inheritance-serien, og det er simpelthen en fornærmelse at lave sådan en dårlig film, når bogen jo er så god. Jeg håber virkeligt den vil blive geninspillet bare med Lord of the rings lignende scener. Det ville trække sygt mange i biograferne.

        For øjeblikket sker der en spændende gennemgang af teorier om inheritance på http://www.shurtugal.com så som “Eragons love” og “The New Dragonrider”

        Nogen der ved om der overhovedet er muligt at pre-order bogen på dansk?

        Jeg er desværre ikke så heldig at have alt for gode engelsk kundskaber, så jeg holder mig til at læse på dansk 🙂

      • Hej Peter,

        Jeg er fuldkommen enig, en Eragon film med The lord of the rings agtige scener, ville simpelthen være guld værd, men desværre frygter jeg, at vi kommer til at vente længe. Suk.

        Mht. forudbestilling kan den sagtens bestilles allerede, enten via saxo.com eller adlibris.dk. Adlibris er en smule billigere end saxo, men det er ikke meget. Prøv evt at indsætte bogens isbn nummer (9788711400227) i søgefeltet på saxo eller adlibris, så skulle bogen straks dukke op i den danske usgave, selvfølgelig med mulighed for forudbestilling. =D

  2. Hej. Er det på dansk den kommer til november? Hvis ikke, ved man så hvornår den kommer på dansk?

    • Det er den engelske udgave. Indtil videre tror jeg det er lidt usikkert hvornår den danske udgave udkommer – der står den 31.12.2011, men som regel når de skriver det sådan, er det fordi de endnu ikke er helt sikre på datoen (intet forlag udgiver en bog den 31. hehe).
      Men altså, det skulle da undre mig meget, hvis der går alt for lang tid mellem den engelske og den danske udgivelse – de bør jo vide fra forlagets side af, at der er mange som venter spændt på sidste bog i serien. =)

  3. Den udkommer 24. februar 2012 på dansk. Er allerede udkommer på engelsk, men vil hellere læse den på dansk da jeg ikke er så god til engelsk og har læst de tre andre på dansk også 😉

  4. Håber sygt meget på at den er god, ønsker mig den engelske til jul, har dog læst de tre andre på dansk. Sørgeligt at man skal til fysik/kemi eksamen d. 10 januar 😦 (kæmpe fantasy fan) :DDD

Skriv et svar

