Hovedrollen som Kattua

Der er i øjeblikket mange som snakker om den kommende Hunger Games film, og lige nu er det helt store, hvem der har fået rollen som Kattua.

Rollen gik til den unge skuespiller Jennifer Lawrence, hvilket ikke umiddelbart huer alt for mange. Personligt tænkte jeg ikke straks “kattua” da jeg så hende, men hun er en ret køn pige, og hun skulle efter sigende være en fantastisk skuespiller, så jeg håber på det bedste. Min største kritik er sådan set, at Kattua i mit hoved er “grovere” end Jennifer Lawrence.

Jeg forestiller mig ikke Jennifer Lawrence som en der går på jagt i skoven, som en der fanger og dræber dyr, og som en der kan forsvare sig selv i den dødelige arena – men i filmbranchen formår de ofte at gøre de mest utrolige ting, så måske hun alligevel ender med at blive den perfekte Kattua – fingers crossed!

Filmen skulle være klar til præmiere i 2012. Noget af det jeg er mest spændt på er, om filmen kan leve op til bogen. The hunger games, eller Dødsspillet som den hedder på dansk, er en skøn bog uden lige, og selvom mange filmatiserede bøger ofte bliver gode, sker det lige så ofte, at det hele går i vasken.

Hvad syntes I andre om valget af skuespiller?
Og tror i filmen kan leve op til bogen?

7 thoughts on “Hovedrollen som Kattua

  1. Jeg kan slet, slet heller ikke forestille mig hende der som Kattua/Katniss. Jeg havde håbet på, at det blev en skuespiller der hedder Kaya Scodelario. Sådan som hun ser ud, forestiller jeg mig nemlig lidt Kattua. (: Men håber da på, at de kan gøre hende Jennifer lidt mere hård at se på, og at filmen bliver god! (:

    • Hmm, ja, hun ligner stadig ikke “min” kattua, hehe. Jeg tror dog nok at de skal få noget godt ud af hende de har valgt – som sagt skulle hun være en super dygtig skuespiller. Skuespil før udseende. Laughs.

  2. Jeg ville også forvente et lidt mere ‘rå’ person til at spille rollen, men omvendt har hun et glimt i øjet, der gør, at jeg ikke helt har mistet troen på, at hun kan bære rollen. Det er dog sådan en film, som jeg gruer lidt for, da jeg holder virkelig meget af Kattua-rollen i bogen, og der skal altså en kraftpræstation til for at leve op til det🙂

    • Det har du ret i, det med at hun har et glimt i øjet. Og ja, der skal noget af en skuespiller til, for at løfte den rolle!!! =O fingers crossed for at hun kan…
      Er dog ret spændt på at se hvem de vælger som Peeta – håber han er lækker, for jeg er såååå meget TEAM PEETA!!! =D

  3. Er han ikke allerede valgt? Syntes ellers jeg så et navn et sted for nylig, men det var åbenbart på rygtebasis.

    Haha, nu ikke savle for meget, når filmen kommer – de andre biografgængere bliver så forargede, når man gør det (… øh… har jeg hørt!)

    • Laughs, jeg tror jeg kan nikke genkendende til den kommentar med forargede biografgængere. Jeg var i biffen her i lørdags og se “I am number four” og M.U.M.S. siger jeg bare. Virkelig nice hovedperson at kigge på – specielt kombineret med hans skønne drengede personlighed, og den eternal kærlighed han kaster på et styks heldig pige i filmen – wish it were me. hehe.

  4. Jeg kender ikke til skuespillerens talent, sådet vil kun tiden vise. Ud fra hendes udseende er hun ikke lige mit bedste bud på en kandidat, d ejg ligesom dig ser Katniss (Kattua red.) grovere, som du selv bekriver det. Desuden er Katniss mærkhåret.🙂

Skriv et svar

