Nye bøger på hylden #15

Her i løbet af ugen, gik det så galt igen – jeg “kom til” at købe lidt flere bøger. Hehe. =)
Bog og ide på købmagergade i København havde et tilbud som jeg ikke kunne sige nej til. I et forsøg på at komme af med endnu flere af deres udsalgsbøger, lovede de nemlig, yderligere 50% rabat på prisen, hvis man købte minimum 5 bøger = en bog som måske var sat ned til 30 kroner, kunne nu købes for 15 kroner. I like!
Alle syv nedenstående bøger betalte jeg således den samlede sølle pris af 115 kroner for.

Her er hvad jeg købte:

# Bogen uden navn af Anonym
# Den sorte hingst af Walter Farley
# Den sorte hingst vender tilbage af Walter Farley
# Kniven af Karen Skovmand
# Rosen af Karen Skovmand
# Fløjten af Karen Skovmand
# Dyresangeren af Agnete Friis

Som I kan se, gik jeg en smule amok i børne-/ungdomsbøger og snuppede også lige en enkelt krimi med på vejen.

Dyresangeren er en af Phabels Sorte drager bøger, så jeg har længe haft den i kikkerten, og også Karen Skovmands “Ainshas historie” trilogi har jeg holdt øje med i noget tid.
Som yngre var jeg kæmpe heste-nørd, jeg levede og åndede for heste, og selvfølgelig læste (og genlæste) jeg Den sorte hingst bøgerne af Walter Farley. Jeg har i noget tid tænkt på at læse dem igen, for at se om de stadig er lige så gode, og nu da bøgerne kun kostede 15 kroner stykket, syntes jeg ligesom at tiden var inde til at købe dem. =D
Bogen uden navn er lidt sjov, eftersom der ikke står hvem der har skrevet den. På coveret står der bare “anonym” og bagerst på bogen står der aller øverst “læs ikke bogen uden navn” – det var nok til at vække min nysgerrighed, så den røg med i kurven.

Nogle af jer derude, som lige skulle/skal nå nogle last-minute bogudsalg?

7 thoughts on “Nye bøger på hylden #15

  1. Det er da også tarveligt med ekstra rabat – så er man jo nærmest forpligtet til at købe 😀

    Jeg venter stadig en uges tid, før jeg går på bogindkøb, men nu har jeg lige surfet på Amazon og fundet flere bøger i kategorien ‘må eje’ – det er en farlig side at kigge på 😉

    • Ja nemlig – eneste problem er, at kæresten ikke helt forstår det der med “forpligtet”-køb. Laughs.

      Amazon er guld værd. Jeg er først lige begyndt at bruge dem her efter nytår, og min egen bruger oprettede jeg først her for en måneds tid siden (og jeg har handlet der to gange på den måned – farligt farligt). Anyhow, det er billigere end hvad de fleste andre kan tilbyde, såå, lidt god samvittighed har man da – min mor har altid holdt på, at man ikke skal tænke på hvor meget man bruger, men hvor meget man sparer. Hehe. =D

      Uhh forresten, jeg har den der “The golden book of baking” på vej hjem. =) Det var den eneste af dem, som ikke længere kunne fås som ny, og som kun kan fås brugt, så nu da de havde en billig brugt “like new”, sprang jeg på vognen (og sparede en formue) laughs. Jeg er ret spændt på at få den hjem og forsøge mig med lidt kage og lignende – plus dobbelt op motion om aftenen for ikke at tage for meget på af alle de kager. =D
      Jeg har lige lavet en trøste kokos-tærte til dessert her i aften – spændt på at se om den bliver god!

  2. Dejligt at se bøgerne nu. 🙂 Jeg har faktisk de første to af Ainsha-serien. De er ikke lige min kop te, men håber at du så vil syntes om dem. 😉

    • Hehe, ja der går ind imellem lidt tid inden de kan komme på – nye bøger altså. Jeg lægger som regel en plan for hvad der skal udgives hvilke dage, så når jeg får nye bøger må det jo lægges på en dag hvor der ikke allerede er planer om en anmeldelse eller lignende. =)

      Jeg er spændt på at læse serien. Bagsideteksten lyder super spændende! Hehe. Nu må vi se.

  3. Det er skam smart. 🙂 Jeg har prøvet at planlægge det, men det var jeg ikke god til at overholde. xD Jeg finder bare på noget, når jeg skal opdatere. 😉

    Det får vi at se. 😉 Har faktisk set den der ‘Bogen uden navn’ på biblioteket engang. Den lyder spændende.

    • Hehe, det går helt galt for mig hvis jeg ikke planlægger. Så får jeg ikke forberedt hverken det ene eller det andet, Hehe.
      Jeg lægger som regel syv anmeldelser om måneden fast, og alt det andet planlægger jeg en uge forud – det går selvfølgelig galt ind imellem, hvis der fx. kommer et fedt nyt cover eller lignende, som jeg bare MÅ vise her og nu. Laughs.

      Ja, den lyder god. Man dør hvis man læser bogen, og på en eller anden måde finder den altid tilbage til biblioteket. Uhh. Tør man mon læse den. Hehe. =)

      Sidder lidt og forbereder hvordan jeg kan få klemt nogle reoler ind her hjemme (hvilket ikke er verdens letteste sag), men jeg har vist fundet en løsning, så nu er det bare at overtale kæresten til at lade mig bruge 2000 kroner på reoler. Hmm. Nogle ideer?

  4. Jeg tager det som det kommer. xD Er det lang tid siden, at jeg har lavet sådan et indlæg, så gør jeg det.
    Men det lyder fedt at du sådan planlægger det. 😀

    Ja, det kan jeg godt lide. Det giver én lyst til at læse bogen, men samtidig tage et skridt væk fra den. xD Også selvom det ikke passer. xD

    Ja, den er svær. Du kan bruge det med, at nu vil bøgerne ikke længere stå på dobbeltrække? xD Bare lok ham til det. 😉

Skriv et svar

