Bloody Valentine af Melissa de la Cruz

Titel: Bloody Valantine
Forfatter: Melissa de la Cruz
Serie: Novelle til Blue Bloods
Genre: Paranormal Romance
Udgivelse: 2010
Læst på: engelsk
Sider: 147
Forlag: Hyperion
ISBN13: 9781423134497

***

Hvad skete der siden Schuylers mor valgte at gifte sig med et helt almindeligt menneske og gøre det helt utænkelige – få en datter med ham? Hvad sker der med Oliver, vil han nogensinde kunne leve et normalt liv på trods af hans forbindelse til Schuyler, eller vil han bare syne mere og mere hen? Og vil Schuyler og Jack nogensinde blive bonded, eller vil der ske noget som ødelægger deres glæde og skiller dem af for evigt?

Svarene på disse spørgsmål finder du i Bloody Valentine, en kort novelle i Blue Bloods universet.

***

Denne bog var, for mit vedkommende, en ret stor skuffelse – ikke fordi historierne som sådan var skidte, men mere fordi jeg ikke forstod ideen med bogen (foruden at tjene flere penge).
Jeg troede til start, at dette var sjette bog i Melissa de la Cruz’ fantastiske Blue Bloods serie, og blev derfor lidt forvirret, da bogen endelig kom ind af døren, og den var langt mindre end de foregående i serien. Efter lidt research måtte jeg dog konstatere, at denne bog blot bestod af tre små historier.

Historierne i sig selv, er såmænd gode nok. Melissa de la Cruz skriver lige så fantastisk som hun plejer, og man får endelig nogle svar på hvad der skete mellem Schuylers mor og far, hvad der kommer til at ske mellem Schuyler og Jack, samt om Oliver nogensinde vil komme til at leve et normalt liv, efter at være blevet bundet til Schuyler. Det er rart endelig at få svar på nogle af de spørgsmål man så længe har siddet med.

For alle som læser Melissa de la Cruz’ Blue bloods serie, er denne bog et must read – ikke kun fordi man får nogle svar, men også fordi jeg forventer at sjette bog i serien, vil starte hvor disse historier sluttede. Jeg tror med andre ord, at man bliver nødsaget til at finde ud af hvad der sker med Oliver, Schuyler og Jack, for at få en forståelse for hvad der sker i den videre historie – jeg regner i hvert fald ikke med, at der bruges tid og kræfter på at gentage alle tingene, i den næste bog ”Lost in time”. Dette er selvfølgelig ikke noget jeg kan sige med sikkerhed.

Jeg forstår godt at forlagene gerne vil tjene flere penge, men jeg kan simpelthen ikke forstå at de gør det på denne måde. Denne bog er super flot og har nogle søde historier, men de kunne lige så godt have skrevet disse afsløringer ind i en af de næste bøger i serien. Bogen er ikke sjette bog i serien, men er alligevel (formoder jeg) nødsaget til at blive læst mellem femte og sjette bog, hvilket jeg tror, vil skabe forvirring blandt nye læsere – det forvirrede i hvert fald mig en smule til start. Måske vil man kunne springe denne korte bog/ novelle helt over, men jeg tvivler.

Bogen er desuden utroligt hurtigt læst (det tog mig kun lige omkring to timer) og man betaler samme pris for den, som man gør for de andre. Hvis det ikke er fordi jeg føler at jeg er nød til at have disse historier med, ville jeg ikke have gidet bruge penge på det. Desuden kan man sige, at historien om hvordan Schuylers mor og far fandt hinanden, lige så godt kunne have været udgivet som en kort historie på forfatterens hjemmeside.

Jeg vil understrege, at jeg stadig er vild med Melissa de la Cruz’ historier og måde at skrive på, men at det er hele ideen bag denne bog, som går mig på – jeg føler virkelig at de bare forsøger at presse flere penge ud af mig som fan, og det kan jeg ikke lide.

Skriv et svar

