Cover release: Bloodlines af Richelle Mead

Der har de sidste par dage været indtil flere bloggere, som har nævnt coveret til Richelle Meads endnu ikke udkomne bog “Bloodlines” – og nu syntes jeg også lige, at jeg vil give min mening til kende.

Nogle elsker coveret, mens andre er mindre betagede, og desværre hører jeg til sidstnævnte gruppe. Min første reaktion var chok, for indtil videre har forsiderne været smukke og anderledes, men denne gang syntes jeg, at det er gået helt galt. Der er ikke meget smukt over coveret, titlen er for dominerende og billedet af de to personer, er bare ikke brugt godt nok. Alt i alt en noget skuffende oplevelse.

Dog er der ingen tvivl om, at dette er en bog jeg skal have læst. Jeg har kun læst en enkelt bog af Richelle Mead, men den ene bog var til gengæld også fantastisk – en dag får jeg råd og tid til at skaffe dem alle sammen, og bare læse hele serien ud i et. Jeg glæder mig. =)

Bloodlines har en planlagt udgivelse i august 2011.

7 thoughts on “Cover release: Bloodlines af Richelle Mead

  1. Lige mine tanker. Jeg er virkelig skuffet over coveret til Bloodlines. Hvis paperback-udgaven får et andet cover, så bliver det den jeg køber istedet!

    • Hmm, der er stadig mulighed for at de kan nå at ændre det (sker sjældent, men det hænder da – fingers crossed for det).

      Men mon der kommer både en engelsk og en amerikansk udgave af bogen? De har jo ikke altid samme cover.

  2. Sådanne bøger er ikke de bedste. Jeg kan ikke forstå, hvorfor forfatteren ikke satte en begrænsning på magien. At opfinde noget nyt er latterligt og amatør-agtigt.
    Det er jeg også. Jeg skal bare få købt den først.😉
    Jeg er ikke den store fans af de covers. Jeg synes de er for mørke og sådan lidt ‘matte’ idet har et skær af mørke over sig. Så kan jeg bedre lide det oprindelige.🙂

    • Jeg kan også langt bedre lide det oprindelige cover. Er ikke så vild med de mørke, plus, at de nye covers ikke udtrykker xia (kinesisk) kultur så meget som det gamle cover gjorde. Sigh.

  3. Det i sig selv lyder spædende, trods at alle, eller de få bøger jeg har læst om kinesiske sagn, ikke gjorde noget indtryk på mig overhovedet, selvom kinesisk kultur ER spændende.

    • Hmm, nej, det er rigtigt at der tit mangler noget i sådanne bøger – har læst nogle stykker også. Har du læst Lian Hearns otori serie? Kanon god (hvis man ser bort fra fjerde bog). Hehe. Og også sådan lidt kinesisk / japansk inspireret – enhver der kender den store forskel på det kinesiske og det japanske ville nok halshugge mig for at sætte dem sådan op ved siden af hinanden. Hehe.

Skriv et svar

