2011 Debut Author Challenge

Jeg har overvejet det, overvejet det lidt mere – og overvejet det lidt ekstra – og endelig er jeg kommet frem til, at jeg utroligt gerne vil deltage i 2011 Debut Author Challengen som kan findes på bloggen The Story Siren.
(en fantastisk side forresten, til de af jer som ikke kender den endnu).

Sådan lidt groft sagt går det ud på, at læse (mindst) 12 bøger af debuterende YA forfattere i løbet af året 2011.

Der er fede præmier at vinde, og der er hundredevis af deltagere, så det bliver sikkert rigtigt fedt – men det bedste ved det hele er, at det sætter fokus på de forfattere som tager deres første spæde skridt ud på YA bogmarkedet – woot til dem, for flere forfattere betyder mere lækkert læsestof. =D

Som reglerne er, skal jeg lave en plan hvorpå jeg skriver ned hvilke bøger jeg kunne være interesseret i at læse, og den får I lige her:

1. Unearthly af Cynthia Hand (Jan.)
2. Timeless af Alexandra Monir (Jan.)
3. The False Princess af Eilis O’Neal (Jan.)
4. Forsaken af Jana Oliver (Jan.)
5. The Iron Witch af Karen Mahoney (Jan.)
6. Wither af Lauren DeStefano (Mar.)
7. Born at Midnight af C. C. Hunter (Mar.)
8. Divergent af Veronica Roth (Maj)
9. Luminous af Dawn Metcalf (Jun.)
10. Wildefire af Karsten Knight (Jul.)
11. The Near Witch af Victoria Schwab (Aug.)
12. Half-blood af Jennifer L. Armentrout (Sept.)

Der udkommer en LANG række fantastisk spændende bøger i løbet af året, og jeg skal nok hurtigt få udfyldt resten af denne liste, så må vi se om jeg får læst og anmeldt alle tolv bøger i løbet af året – fingers crossed! =D

*De bøger jeg har læst og anmeldt, vil være markeret med orange og linke til selve anmeldelsen, skulle nogle være interesseret i at læse den – på denne måde kan i også følge med i, hvor langt jeg er nået i konkurrencen. =) *

10 thoughts on “2011 Debut Author Challenge

  1. Okay, på den måde. Jeg forstod det nemlig ikke helt. Det gør jeg så nu.🙂

    jeg tror næppe det er fordi dine spørgsmål er latterlige, men snare, at dem, som ud har spurgt, er travle. Jeg har også selv fået afslag i ny og næ af den grund.

    • Yes yes, jeg meldte mig til i forbindelse med dette indlæg – man kunne kun blive meldt til, hvis man skrev om det på sin blog FØRST og så sendte et link med sammen med tilmeldingen. Såå.
      Hvad med dig?

      Og ja, jeg har modtaget mine bøger, det er sku ved at være pinligt at jeg ikke har fået sat det på endnu, men indtil videre har der bare været for mørkt til at tage ordentlige billeder, hver gang jeg har haft en smule tid. Regner dog med at få det gjort her i dag eller i morgen, nu da det endelig er weekend. =)

  2. Ville også rigtig gerne være med i DAC 2011 – men tror bare ikke rigtig, at jeg får det gjort, eller at min pengepung vil være særlig glad for det.🙂 Haha.

    • Yes yes, det er også lidt derfor det har taget mig noget tid at beslutte om jeg skulle deltage eller ej. På den ene side vil jeg vildt gerne deltage, men på den anden betyder det også at jeg må bruge pengene på de nye bøger, end på nogle af de andre som jeg så længe har ønsket mig.

  3. Af og til går der bare længe, før man får svar igen. Jeg havde også en aftale med en forfatter, som jeg sendte mine spørgsmål til, og nu er der gået fire måneder siden jeg høte fra hende. Sådan er det vel bare. De er travle mennesker mange af dem.

  4. Jeg spurgte faktisk om den konkurrence, hvor man lagde en anmeldelse af en debutroman op, linkede den til hende og kunne vinde nogle fede ting.🙂
    Jeg springer over. Jeg har nok af mine tre udfordringer. xD

    Det blev ikke i dag, så håber at kunne se dem i morgen.😀 Det bliver sjovt at skulle se din ‘julegave’.😉

    • Hehe, jamen snakker vi så ikke om samme konkurrence (eller er det bare mig der er forvirret?) Laughs.

      Sigh, nej jeg fik desværre ikke lagt noget op i dag. Suk suk. Tiden løb fra mig med alverdens praktiske ting som skulle ordnes (jeg står i øjeblikket op klokken 04.30 får at kunne nå på arbejde, og har ikke meget til overs for praktiske gøremål når jeg kommer hjem, så det må blive weekendens arbejde). Anyhow, inden jeg fik set mig om, var det for mørkt til at tage ordentlige billeder – prøvede, men de blev bare ikke gode. Tomorrow (eller rettere, i dag – klokken er jo over 12) – I promise! =D

Skriv et svar

