Cover release: Naamah´s Blessing af Jacqueline Carey

Jeg er super lykkelig – endelig er coveret til Jacqueline Careys bog Naamah´s Blessing blevet frigivet. Og se lige hvor flot det er…

Der findes også en anden udgave af dette cover, og selvom det andet cover også er super smukt, er det dette som jeg har kastet min kærlighed på. Første bog havde en drage på forsiden, anden bog en form for edderkop, og denne har en bjørn – hvilket passer perfekt ind i historien, da vores hovedpersons gudinde er en bjørn.
På hvert cover er der smukke små farvede blomster, som er ret detaljerede, og som derfor giver en fantastisk kontrast til det lidt simple sorte motiv. Fantastisk.

Jacqueline Carey er ret hurtigt blevet en af mine absolutte ynglingsforfattere, og jeg kan kun anbefale at man overvejer at læse hendes bøger. Evt. kan I læse min anmeldelse af første bog i denne serie “Naamahs Kiss” her.

Her er lidt om bogen:

Returning to Terre d’Ange, Moirin finds the royal family broken. Wracked by unrelenting grief at the loss of his wife, Queen Jehanne, King Daniel is unable to rule. Prince Thierry, leading an expedition to explore the deadly jungles of Terra Nova, is halfway across the world. And three year old Desirée is a vision of her mother: tempestuous, intelligent, and fiery, but desperately lonely, and a vulnerable pawn in a game of shifting political allegiances.

As tensions mount, King Daniel asks that Moirin become Desirée’s oath-sworn protector Navigating the intricate political landscape of the Court proves a difficult challenge, and when dire news arrives from overseas, the spirit of Queen Jehanne visits Moirin in a dream and bids her undertake an impossible quest.

Another specter from the past also haunts Moirin. Travelling with Thierry in the New World is Raphael de Mereliot, her manipulative former lover. Years ago, Raphael forced her to help him summon fallen angels in the hopes of acquiring mystical gifts and knowledge. It was a disastrous effort that nearly killed them, and Moirin must finally bear the costs of those bitter mistakes.

Dette er en serie som bør være lige noget for dem af jer, som elsker et komplekst og dybt univers. Der er indtil flere trilogier som leder op til denne, alle omhandlende samme univers, men de kan sagtens læses hver for sig.

Bogen har en planlagt udgivelse den 29. Juni 2011.

7 thoughts on “Cover release: Naamah´s Blessing af Jacqueline Carey

    • Hehe, Jacqueline Careys bøger er fantastiske (de af dem som jeg har læst). Jeg glæder mig lidt til at der er andre der får læst en enkelt eller flere af hendes – jeg kunne godt tænke mig at vide hvad andre syntes om dem (om det kun er mig de har taget med storm). Hehe. =D

  1. Enig, enig. I så fald, hvad synes du så om Nigh Angle serien?

    Sådan tror jeg mange har det med hans bøger; netop fordi de er så lange og hvor spændingen først indtræffer til slut, alligevel er univereset spændende, så man ikke helt kan lade vær med at læse videre.

    • En ganske udemærket serie. Som du selv siger, lidt tid om at komme i gang, men man kan alligevel ikke slippe den. Indtil videre har jeg jo ikke fået sidste bog med, så om slutningen er god eller ej, kan jeg ikke sige. Men en ganske udemærket serie. Det jeg er mest betaget af med Brent Weeks er hans univers(er), for det er helt klart der hans styrker ligger! =D

  2. Man skal jo undersøge alle bøgerne fra ende til anden. De skal aes, bladres i og stilles på reolen, for så at blive taget ned igen, kort tid efter. xD Jeg har ikke tid til at undersøge hvor de kom fra. xD
    De har desværre ikke sendt den af sted i dag, men så bliver det jo i morgen den forlader England/Tyskland.

    Det jeg mente var, at man pakkede dem ind som når man pakker bøger ind i bogpapir. xD

    Desværre så bliver man så tit fristet af forsiden. xD Jeg ville ønske jeg kunne lade være med det, men kan virkelig ikke.😦

  3. Det lyder godt. Jeg har selv nummer to i serien til at ligge, så mon ikke den snart bliver læst?

    Det giver jeg dig ret i. Den sekvens behersker han til fulde.

  4. Hejsa!🙂 Jo… aner ikke lige hvorfor, jeg ikke fik postet de resterende billeder. Men nu har jeg atter rykket lidt om på mine bøger på min store reol, så tror jeg bliver nødt til at tage nogle nye (også fordi der er kommet en del flere til end sidst jeg tog billederne før nytår. :P). Måske i weekenden?😀

    Sikke en pæn forside!

Skriv et svar

