Cover release: The Exiled Queen af Cinda Williams Chima

Så blev coveret til Cinda Williams Chimas næste bog “The Exiled Queen”, endelig frigivet. Eller rettere, bogen har været udgivet i noget tid nu, men det udkommer med to forskellige covers, og selvfølgelig har jeg været så intelligent, at samle den udgave som udkommer sidst.

Anyhow, coveret som sådan er lidt af en skuffelse – desværre. Jeg håbede de ville videreføre samme cover-ide som ved første bog, og det har de også (yey for det), men af en eller anden grund har de lavet en del a coveret i lillae skyer/farver, hvor coveret fra første bog er helt simpelt hvidt. Jeg er ikke så betaget af kombinationen mellem det lillae og det røde, men staven med dragen og kuglen er fortsat lige så flotte som på første bog.

Uanset coveret, glæder jeg mig til at få fingre i denne bog. Første bog i serien var fantastisk spændende, så jeg håber at denne er lige så god. Læs evt. min anmeldelse af første bog; the demon king, her.

Her er lidt om bogen:

You can’t always run from danger…

Haunted by the loss of his mother and sister, Han Alister journeys south to begin his schooling at Mystwerk House in Oden’s Ford. But leaving the Fells doesn’t mean danger isn’t far behind. Han is hunted every step of the way by the Bayars, a powerful wizarding family set on reclaiming the amulet Han stole from them. And Mystwerk House has dangers of its own. There, Han meets Crow, a mysterious wizard who agrees to tutor Han in the darker parts of sorcery—but the bargain they make is one Han may regret.

Meanwhile, Princess Raisa ana’Marianna runs from a forced marriage in the Fells, accompanied by her friend Amon and his triple of cadets. Now, the safest place for Raisa is Wein House, the military academy at Oden’s Ford. If Raisa can pass as a regular student, Wein House will offer both sanctuary and the education Raisa needs to succeed as the next Gray Wolf queen.

The Exiled Queen is an epic tale of uncertain friendships, cut-throat politics, and the irresistible power of attraction.

Teksten er hentet fra Goodreads:
http://www.goodreads.com/

Bogen har en planlagt udgivelse den 3. Februar 2011, så for dem, der ligesom jeg, har ventet på at denne udgave skulle udkomme, er ventetiden heldigvis ved at være ovre. =)

12 thoughts on “Cover release: The Exiled Queen af Cinda Williams Chima

  1. Det kunne vi. xD Hvor stor er chancen mon for, at vi får den på samme dag? Det går jo an på hvorfra de sender den. De sendte engang fra Tyskland og tog dage senere modtog jeg pakken. Tro mig, det vil jeg gerne opleve igen. 😉

    Åh, det må være besværligt. Det må det vel også være, selvom den bare er normal? Jeg laminerede engang min Harry Potter 5, fordi den var i paperback. Jeg skiftede den dog ud med en hardback senere hen, men dens ryg var næsten i stykker.

    Uh, dit indlæg minder mig om, at jeg bør se at læse ‘The Demon King’. Den står urørt på min reol. (Som så mange andre xD)

    • Hehe, man kan kun håbe. Om ikke andet kan det være du får den først, for jeg mener at alle pakkerne kommer igennem tyskland, og da du bor mere sydligt end mig, kan det være den når frem til dig først. I don´t know. Hehe. =)

      Det er super nemt at laminere en bog der er helt glat i coveret, det tager ikke mere end nogle minutter. Men det kommer selvfølgelig an på så meget. Jeg har aldrig oplevet at ryggen går i stykker med en laminering. =S Som regel laminerer jeg bogen i forvejen, så lanineringen lige har nogle dage til at lægge sig (så slipper den ikke/meget sjældent igen), men det er oss det.

      Jeg kan kun anbefale dig at læse den – hvad syntes du egentligt om coveret (billedet i indlægget) til 2. bog – og hvilken udgave af bogen er det du har?

  2. Jo tak. (: Det var egentlig ikke meningen at designet skulle ændres, men fik pludselig lyst til det.
    Det er helt i orden du kommer med anbefalinger. Det irritere faktisk også mig rigtig meget med farven i kommentarerne. Jeg har prøvet, at finde et sted hvor man kan ændre dem. Måske er det bare mig der ikke kigger ordentlig efter, men synes ikke jeg kan finde et sted hvor man kan. :/

  3. Også dem fra England? Troede de blev fløjet til Kastrup eller et andet sted. Men det kan godt være, det er derfor jeg får dem så hurtigt. 🙂

    Jeg laminerede den efter jeg havde læst den. Ryggen var bare vildt rillet. 😦 Bruger du så ikke meget lamineringspapir (?) til alle dine bøger? Er det dyrt? Men jeg synes det lyder som en god idé, at laminere paperback’ene. 😀 Du være god til det, med alle dem du har. 😀

    Jeg har den amerikanske udgave. 🙂 Jeg vil give dit ret i at den lilla himmel ikke passe ind. Har set det til 1’eren og de burde godt have beholdt den hvide baggrund.

    • Hmm, jeg mener at en kammerat har sagt at de kommer over tyskland – men det kan godt være det er mig der har misset noget. Om ikke andet kan man vel se det på Track & Trace koden når pakken sendes – mon ikke? Hmm. =)

      Slet ikke. Jeg køber sådan nogle ruller med et gennemsigtigt “papir/plastik” hvor der er klister på den ene side. Det koster ikke vildt meget (50 kroner eller sådan) og så er der til at lamminere mellem 10 og 15 bøger (mener jeg det er), afhæbgigt af bøgernes størrelse. Jeg kan vise dig det en dag hvis vi mødes. =D

      Åhh hvor er jeg misundelig (såå ikke pænt), jeg ville virkelig have ønsket at jeg havde købt den amerikanske udgave i stedet. I hvert fald efter at have set coveret af anden bog – coverse er generelt bare flottest på de amerikanske i denne serie!

  4. Hvis du ender med at købe dem før mig, så vil jeg glæde mig til at læse en anmeldelse fra dig. Jeg kan nemlig super godt lide den måde, som du anmelder på. (:

    • Jamen tusind tak for rosen. =) Selvom vi ikke altid er enige, syntes jeg også det er en fornøjelse uden lige, at læse dine anmeldelser. =D

      Nu må vi se om jeg får købt dem her snart eller ej. Jeg har kigget på dem i hardback, og der er de desværre en smule dyrere – dog alle pengene værd, men det kan godt betyde en smule ventetid ind imellem. Hehe.

  5. Jo, der kan vi altid se det. Hvis den track & trace da virker i andre lande. Det bør den vel gøre, men har aldrig kigget efter. Det glemmer jeg, når jeg har modtaget den. xD

    Det er da billigt! 😀 Er det ikke ligesom at pakke en bog ind i bogpapir? Det var det dengang jeg bandt min bog ind.

    Det amerikanske var også det jeg bedst kunne lide. Det hvide er flot, men der er noget magisk og eventyrligt over de amerikanske. 😀 Men pyt med forsiderne, bare indholdet er godt er jeg tilfreds. 😀

    • Hehe, jeg plejer oss bare at blive så glad for mine pakker, at jeg glemmer alt andet. Og uhhhhh, så er det udgivelsesdatoen for the iron witch = jeg håber håber håber, at de får sendt den af sted allerede i dag. =D

      Men nej, det minder ikke rigtigt om bogpapir det jeg laminerer dem med. Det er mere en rulle tyk plastik med klister på den ene side – det bliver altså klistret fast på coveret af bogen, så når først man har lamineret den, kan man ikke fortryde. =)

      Og ja, du har helt ret – historien er den vigtigste – ikke coveret. =)

Skriv et svar

