Nye bøger på hylden #11

Så kom er endnu engang nye bøger – denne omgang bestilte jeg for flere måneder siden, så jeg er super glad for, at den endelig er kommet frem.

Her er hvad der var med denne gang:

# Fragile Eternity af Melissa Marr
# Radiant Shadows af Melissa Marr
# Bloody Valentine af Melissa de la Cruz

De to bøger af Melissa Marr er tredje og fjerde bog, i en serie som jeg virkelig bør se at få læst. Jeg har haft de to første bøger i noget tid nu, og femte bog udkommer en gang her i løbet af 2011 hvis jeg ikke tager meget fejl – så vidt jeg ved, skulle det også være sidste bog i denne serie.
Bloody Valentine var lidt af en lille overraskelse for mig, for selvom jeg havde ventet at bogen var med i pakken (jeg havde jo bestilt den), viste det sig at den var en smule anderledes end jeg havde regnet med da jeg bestilte den – men mere om det i anmeldelsen når jeg når så langt. =D

Og så er det ENDELIG lykkedes mig at få kæresten til at give mig en julegave (yeps, han er lidt håbløs ind imellem) så jeg fik lov at snolle for 25£ på amazon.co.uk. Jeg kan næsten ikke vente til mine nye bøger kommer hjem, men der går jo nok nogle dage endnu – suk, det er hårdt at skulle vente.

20 thoughts on “Nye bøger på hylden #11

  1. Glemme den røde tråd? Uha, det burde da helst ikke ske. xD
    Det ved jeg godt. xD Har den selv og den bog er bare stor og enormt tyk. xD Jeg har stadig kun læst 1’eren, men 2’eren ligger i min ‘Skal meget snart læses bunke’. Regner med at læse den, når jeg nu bliver færdig med ‘The Goose Girl’. Den først var så god og jeg skammer mig over, at jeg ikke straks gik i gang med nummer to. 😦
    Kan jeg ikke også lige få 25£ af din kæreste? xD Det ville være dejligt at have. 😀 Heldige dig. 😉

    • Hehe, ja det var skam også skønt at få lov at snolle lidt – seks nye bøger på vej hjem – men på den anden side, han gav mig jo ingen julegave den toss (han anede ikke hvad han skulle give mig). Så til sidst sagde jeg til ham, at han kunne betale for nogle bøger – den gik han så med til. Hehe. Han er lidt håbløs på det punkt. Men hva fan, når man kan lokke bøger ud af ham i sidste ende, har jeg intet imod at vente lidt. Laughs. 😉

      Og jeg kender kun alt for godt det der med, at man skammer sig over ikke straks at være gået i gang med næste bog – sådan har jeg det med Jacqueline Careys Moirin Trilogi (fantastisk serie forresten, hvis du skulle være interesseret). Jeg købte bog nummer to, så snart jeg vendte sidste side i første bog, og alligevel har den stået uåbnet her hjemme i over et halvt år. Tsk tsk.

  2. Mange tak! 😀

    Jeg læste godt i din anmeldelse at hun skriver lidt specielt. Håber bare på, at jeg også kommer til at kunne lide dem. Men det er altid godt at være forberedt, så er det lidt sværre at blive skuffet.

    Hehe ja, det er lidt tid siden jeg har fået lagt billeder ind af killingerne. Mest fordi det er svært at se på billeder, at de overhovedet vokser. 🙂 De er nu knap 9 uger, og er selvfølgelig super dejlige og MEGET legesyge. 😉 Så nu skal vi til at finde nye hjem til dem… (lige pånær 2) Hehe.

    • Uhh, har du fået lov at beholde 2 af dem (heldige skid)…??? Hvilke to beholder du så??? =D

      Forresten, nu da du er student og det hele, hvad skal du så bruge beviset til – med andre ord, hvad vil du være når du bliver stor. Laughs. 😉

      • Hehe. Ja, min søster og jeg vil beholde 2 af dem. Den eneste der er imod det herhjemme er min far. Men det går nok. Sidste gang beholdte vi alle killingerne (3 stk.) 😀 Vi skal beholde en af de grå-stribede og så den helt grå uden striber.

        Jamen jeg skal prøve at finde en læreplads som lægesekretær. Men har også tænkt meget på, at prøve at søge hos en boghandel. 🙂 Så en af de to ting.. Min drømmeuddannelse er veterinærsygeplejerske (hos en dyrlæge), men den kan man kun tage i jylland, og der er meget få lærepladser. Så det næste jeg ville var lægesekretær. 😉

  3. hvad er det for en der kommer derefter?

    Kan se at jeg har fået den, den var vare røget ind under uønsket post. Begge dage passer mig fint, da det vil kunne kombineres med en weekend ved min søster.

    • 6. bog i Blue Bloods serien hedder Lost in Time og udkommer først til Oktober. Jeg fik mig noget af en overraskelse her i går, da jeg fandt ud af, at Bloody Valentine ikke er 6. bog, men en enkeltstående bog med tre små historier i… =0
      Der er ALT for lang ventetid hvis du spørger mig. =(

      Super, det skriver jeg på listen. =D

  4. Jaa 🙂

    Og Nijura er i to bind, yup! Første bind er dog virkelig kort, og man kommer ikke langt ind i fortællingen. Det er super synd at forlaget har delt bogen op i to efter min mening. Men i bind to, som jeg er igang med, er der godt gang i den! 🙂 You should try it! 🙂

    • I think I will. =D Men nu må vi se hvornår jeg kan få råd til den – jeg har jo lige brugt en mindre formue på bøger. Hehe.
      Hmm, ja okay, jeg syntes nogle gange det er sjovt når de deler dem op (ligesom Christopher Paolinis Eragon), men hvis den ene er meget tynd, lyder det da en smule mærkeligt. =S

  5. Nysgerigheden lever stadig, men det er godt at høre, at jeg ikke er den eneste, som har det sådan med serien. Mange lader nemlig til at være glade for den.

    Den ser god ud, og jeg kunne forestille mig, at hvis ikke du har for mange forventninger til den, at du så ville kunne lide den.

    • Hehe, jamen jeg vil prøve at holde mine forventninger nede så. Coveret er bare sindsygt flot, og coveret på 2. bog i serien er mindst lige så flot – specielt løven er jeg vild med (kæresten syntes dog det ligner sådan en tam zoo løve). Hehe.

  6. Det er über mærkeligt :s Nijura koster vist 300 dask stykket, for de er vist beregnet i første omgang til biblioteker. Så der skal nok spares lidt sammen – det er altså mange penge for en bog. Jeg forstår ikke hvorfor piserne skal være så utrolig høje, når skolerne så gerne vil have at folk skal læse mere. sigh. Det går ikke op.

    Jeg hader at de deler bøgerne op. Jeg tror hele tiden at forlagende tænker “hey! Danskerne er sgu lidt dovne og gider ikke starte på en lang bog, så hvorfor deler vi den ikke op i flere, så vi får flere læsere?!”. Jeg synes den tanke er så fornærmende – og jeg ved ikke engang, om det virkelig er det som forlagende tænker om den sag. Måske med Eragon-bøgerne for de er nu temmelig lange.. :O) idk. Jeg synes det er forkert.
    Det ville være det samme som at male et maleri, men så kun male på den ene halvdel, og lade den anden forblive hvid. Okay, underlig sammenligning, men du forstår mig ikke? 🙂

    • Generelt tror jeg forlagene gør det for at tjene flere penge. Tag for eksempel Trudi Canavans The Black Magician trilogien – på engelsk kan du få alle tre bøger for 250 kroner eller lignende – i danmark derimod har man valgt at dele den op i seks bøger, som hver koster 150-200 kroner. Sigh. Det er jo ren fusk. Også denne serie er jo dyr, 300 kroner pr bog – og jeg tøt vædde med, at når først man har bind 1, så vil man også gerne have bind 2. Flere penge til forlagene.

      Jeg syntes forsiden er ret smuk, men (og det kan godt være det bare er mig der er sart), det generer mig lidt at man så tydeligt kan se hendes bryst – hvad sker der lige for den detalje – er det noget som der sker i bogen siden man ikke lige kunne dække, eller er det bare en tegner der morede sig lidt for meget? =)

      Og jo, jeg forstår dig sådan et pænt stykke hen af vejen, selvom det er en spøjs sammenligning. Laughs. Jeg er dog ikke sikker på at jeg kunne have fundet på noget bedre selv. Hehe. =D

  7. Forsiden er også virkelig flot, og det samme er forsiden til bog nummer to i serien. Virkelig! Men for din egen skyld, så forvent ikke alt for meget, for måske bliver du skuffet. Bogen er dog ikke dårlig, det må du ikke tro!

    • Hehe, nej nej, bare rolig. Jeg plejer at lytte til hvad folk siger, og så prøve mig frem selv. Jeg har det personligt sværest hvis det er en titel jeg har hørt rigtigt meget godt om, fordi jeg så virkelig frygter at det bliver en skuffelse. Det er nemmere at lægge ud med lavere forventninger og så blive positivt overrasket. =D

Skriv et svar

