Månedens udgivelser – Januar 2011

Jeg vil hver måned poste om de af månedens udgivelser, som jeg selv syntes ser super interessante ud. Ideen med det er, at inspirere andre læseheste, og sætte fokus på nogle af alle de vidunderlige bøger der bliver udgivet hver måned. Bøgerne er alle planlagt til udgivelse i samme måned som jeg poster dette indlæg.

Læs mere om den enkelte bog ved at klikke på linket, som fører videre til et kort resume af bogen på Goodreads.com.

Balefire af Cate Tiernan
Omnibus udgave indeholdende de fire bøger i Bale serien

The Iron Witch af Karen Mahoney
The Iron Witch Saga bog 1

Awakened af P. C. & Kristin Cast
House of Night bog 8

The Iron Queen af Julie Kagawa
The Iron Fey bog 3

Unearthly af Cynthia Hand
Unearthly bog 1

Entangled af Cat Clarke

Immortal Beloved af Cate Tiernan
Immortal Beloved bog 1

Entice af Carrie Jones
Need bog 3 – Hardcover kom i Dec.

Når mørket falder på af Margit Sandemo
Heksemesteren bog 3 – DK

Der er mange andre interessante bøger til udgivelse i denne måned, men disse er dem som fanger netop min interesse. Er der nogle bøger som I glæder jer specielt til udkommer?

8 thoughts on “Månedens udgivelser – Januar 2011

  1. God idé med månedens udgivelser, det har jeg pudsigt nok også tænkt på at lave. I denne måned har jeg set frem til at bog 6 i Sookie Stackhouse udkommer på dansk.🙂 Det samme med The Iron Queen, Timeless af Alexandra Monir og Carped Maurissa Guibord.. Og en del af dem du også nævner. Nøj, synes der kommer mange spændende bøger i år!🙂

    • Hehe, det med månedens udgivelser er en fed måde for andre, at få inspiration til nye titler på. Jeg har syslet med det det sidste halve års tid, men besluttede at jeg først ville starte det op her i det nye år, så jeg har en ufatteligt lang liste af spændende udgivelser for 2011 liggende (9 bøger eller derover de fleste af månederne). =D

      Den der Timeless har jeg forresten også selv kigget på. Og Warped lyder virkelig god, på trods af at jeg ikke er så vild med coveret. =D

      Og ja, der kommer sindsygt mange spændende bøger i år. Oss lidt på tide hvis jeg skal være ærlig, for syntes ikke der var såå meget i 2010. Anyhow, det store problem bliver så bare hvordan man skal få råd til alle de lækre bøger. Laughs.

      • Ja, præcis.. og det er super fedt med en masse ny inspiration til bøger.

        Det med penge bliver lidt et problem, når der udkommer så mange, man bare så gerne vil læse. Fik lige et flip for nogle dage siden, og købte aaalt for mange.:/ Men har jo brug for dem.😀 Goodreads.com gør det ikke meget bedre, for med alle de gode anmeldelser og inspiration kan bankkontoen tømmes lynhurtigt hvis man ikke passer på. Hehe.

  2. Ah. Synes nu alligevel de er utrolig dårlige til at levere til tiden, om det er det ene antal hverdage eller det andet🙂 Men ja, bestemt.

    Samme her! Det er en sjov ide.

    I will🙂

  3. God idé med ‘Månedens udgivelser’. ^^,
    Havde du en god tur til London? Hvad så du? Og vigtigst af alt, hvilke bøger fik du? ;D

    • Hehe, jo tak skal du have… Jeg håber det kan inspirere lidt. =D

      Uha, det var en skøn ferie. Virkelig!!! Jeg er klar til at tage af sted igen med det samme.
      Vi så kensington palace og gardens, natural history museum, science museum og meget meget mere. Jeg er netop blevet udstyret med et nyt kamera af min mor og stedfar, så jeg rendte rundt og mindede og en japansk turist. Griner. Eich, det var fedt. Og specielt deres boghandlere var lækre – uanset hvor man gik ind, havde de en stor afdeling for Teens og en for fantasy og sci. fi. Så meget større end her i DK og udvalget var enormt. I´m in love. =D

      Og mht. bøger fik jeg fire stk. (kæresten betalte – søde søde kæreste😉 …) – det var alt hvad der kunne være plads til siden vi kun havde håndbagage med, men næste gang tager jeg en kuffert med så der kan blive plads til flere. Hehe. Jeg købte Maria V. Snyders Study serie og Sophie Jordans Firelight.

  4. Uh, de steder gad jeg godt se.😀 Især Kensington Garden. Det er der Peter Pan boede, inden han kom på Ønskeøen. xD Gad godt have set dig som japansk turist. xD
    Åh, jeg har hørt så meget om engelske boghandlere og vil så gerne se én selv. De lyder så fantastisk!😀 Var det ikke svært at vælge?

    Uh, sådan en kæreste gad jeg godt have. xD Men det lyder som nogle gode bogkøb. Firelight er god og har en af Snyders andre serier, Study, men den er endnu ikke læst. xP Og hvorfor havde I kun håndbagage med?

  5. Det var også nogle utroligt flotte steder – specielt kensington Garden, for der var et kæmpe monument (eller hvad man nu kalder det) som var helt ekstremt smukt. Vi var der i tre hele dage (fire nætter) og jeg fik taget næsten 400 billeder – laughs. Jeg er i øjeblikket i gang med at lave en lille bog ud af dem inde på books on demand – bare sådan for sjov skyld. Vores egen lille london bog – eller lille og lille, 400 billeder fylder en del. Hehe.

    Og jo, det var ekstremt svært at vælge. Heldigvis er kæresten selv meget glad for at læse, så han havde intet imod alle de timer jeg brugte i foyles. Tænk engang de havde 4 eller 5 reoler med paranormal, 2 reoler med dark fantasy, 4 eller 5 reoler med teen og 10 eller lignende med fantasy og sci. fi. – og så har jeg slet ikke talt horror, romance og lignende med! =0 Nu var foyles også på 5 etager, så det er ikke ligefrem fordi det fyldte meget i butikken, men det fyldte jo halvdelen af en almindelig dansk boghande, så jo, det var meget svært at vælge, men det var også mega fedt – den foyles der ligger inde ved oxford street er den største i england.

    Hehe, vi havde kun håndbagage med, fordi det var gratis, ellers skulle vi betale 200 kroner for at få lov at tjekke en kuffert ind, og det var kun hvis vi bestilte det over nettet – ventede vi med at registrere kufferten til i lufthavnen, skulle vi betale dobbelt pris – Og nu havde vi tilfældigvis allerede en lille kuffert i håndbagage størrelse, såå…

Skriv et svar

