Bookshelf Tour 2010 del 6

Vi fortsætter lidt i det danske (med et lille strejf af engelsk), både ungdomsbøger, men også lidt hen af romaner (som jeg også har nogle få af). =)
Umiddelbart regner jeg med at der er en enkelt eller to gange Bookshelf Tour endnu, og så er vi ved at være igennem.

** = bøger jeg har læst og anmeldt her på siden
*   = bøger jeg har læst

Hylde 1

# Dystopia af Dennis Jürgensen
# Heksejægerens Lærling af Joseph Delaney *
# Heksejægerens Forbandelse af Joseph Delaney *
# Heksejægerens Hemmelighed af Joseph Delaney *
# Heksejægerens Kamp af Joseph Delaney *
# Heksejægerens Fejltagelse af Joseph Delaney *
# Trolddom af Margit Sandemo **
# Lyset i dine øjne af Margit Sandemo **
# Jonas af Eden Maguire **
# Arizona af Eden Maguire **
# Summer af Eden Maguire
# Phoenix af Eden Maguire
# Mørkets Brødre af L. J. Smith **
# Kampen af L. J. Smith **
# Raseriet af L. J. Smith **
# Genforening af L. J. Smith
# Nattergalens Sang af Lian Hearn *
# Hejrens Tegn af Lian Hearn *
# I Månens Skygge af Lian Hearn *
# Tempelfuglens Fjer af Lian Hearn *
# Sværdets Stemme af Lian Hearn *

På denne hylde er der en blanding af helt fantastiske, og mindre fantastiske, forfattere. Joseph Delaneys bøger var en stor overraskelse for mig, for selvom de umiddelbart virkede som bøger til det yngre puplikum, syntes jeg de var ret gode og fangende. Lian Hearn er også en af de gode forfattere på denne hylde, og selvom det ikke er alle bøgerne i denne serie der er lige fantastiske, så er det klart en serie der er værd at læse. Hverken L. J. Smith eller Eden Maguire har jeg været vildt betagede af. Eden Maguires to sidste bøger skal jeg dog have læst her i starten af det nye år – man må jo lige se hvordan det hele ender. =) Margit Sandemo er jeg blevet bekendt med her indenfor den sidste måneds tid, og selvom første bog ikke var vildt imponerende, var anden bog langt mere interessant – jeg håber hun kan holde det sådan resten af serien igennem. I hvert fald ser jeg frem til at læse næste bog i denne 15 bøgers lange serie.

Hylde 2

# Ulvens Folk af W. Michael Gear & Kathleen O´neal Gear
# Ildens Folk af W. Michael Gear & Kathleen O´neal Gear
# Jordens Folk af W. Michael Gear & Kathleen O´neal Gear
# Havets Folk af W. Michael Gear & Kathleen O´neal Gear
# Solens Folk af W. Michael Gear & Kathleen O´neal Gear
# Flodens Folk af W. Michael Gear & Kathleen O´neal Gear
# Vølvens Datter af Saga Borg *
# Ondskabens Tegn af Saga Borg *
# Vindens Øje af Saga Borg *
# Urlas Skygge af Saga Borg *
# Mørket Sænker Sig af Saga Borg *
# Dødens Vingeslag af Saga Borg *
# Livets Kilde af Saga Borg *
# Ulvens Hule af Saga Borg *
# Tertors Vrede af Saga Borg *
# Alanna: The first adventure af Tamora Pierce *
# In the hand og the Goddess af Tamora Pierce *
# The Woman Who Rides Like a Man af Tamora Pierce *
# Lioness Rampant af Tamora Pierce *
# Wild Magic af Tamora Pierce
# Emperor Mage af Tamora Pierce

Denne hylde er desværre en smule glemt – eller, både og… W. Michael Gears og Kathleen O´neal Gears bøger har jeg endnu ikke fået læst, på trods af at det egentligt er ved at være mange år siden, at jeg fik den første. Men jeg køber dem stadig troeligt, og regner da også med en dag at skulle have dem læst – men hey, ser de ikke bare flotte ud på hylden? Saga Borg bøgerne er en serie som jeg kan anbefale, dog skal man være forberedt på at selvom de første fire bøger er helt fantastiske, så begynder serien at blive dårligere efter det, og sidste bog i serien var en direkte skuffelse. Tamora Pierces Allana serie kan jeg kun varmt anbefale. Hun har været en af mine ynglingsforfattere siden jeg var ganske ung, og selvom bøgerne hverken er store og tykke, eller ser super imponerende ud, kan jeg kun anbefale at man prøver at læse dem – hun er en af de helt store.

9 thoughts on “Bookshelf Tour 2010 del 6

  1. Hehe – der er mange, jeg også har læst – eller hvor jeg har læst første bog i serien. Saga Borg var jeg ret vild med i starten – især den første bog og til dels også den anden, men derefter gik det kraftigt ned af bakke, og jeg tror, jeg gav op efter bog fem eller seks.

    Ulvens folk-serien har jeg desværre aldrig læst – hørte ellers meget godt om den, da jeg var yngre, men af en eller anden grund har jeg aldrig fået den læst.

    • Hehe, jamen så kan jeg se at vi har nogenlunde samme mening om Saga Borg bøgerne. Lidt ærgeligt at de tog den tur ned af bakken, for de lagde SÅ godt ud!

      Har du nogensinde læst noget af Lian Hearn, Tamora Pierce eller Joseph Delaney? Alle sammen super gode forfattere, så hvis du ikke har læst noget af dem, kan jeg kun anbefale det.

  2. Ah. Kære Saga Borg. De bøger bringer mange minder frem. Har du læst deres nyeste serie? Hvad er det den hedder – Blodbrødre! Den var temmelig ulækker at læse. God, jeg var ved at kaste op, da en af karakterne får syget hendes skamlæber sammen. Av for delen da!

    • Puu ha. Det lyder ikke lækkert – nej, jeg har ikke læst Saga Borgs anden serie. Blev simpelthen så skuffet over hvordan den første udviklede sig, så jeg ikke gad gå i gang med den. Men jeg kan høre, at det ikke var helt skidt, at jeg ikke læste den. Hehe.

  3. Hold da op, som bogsamler kan jeg se at jeg har noget at leve op til … jeg har ikke penge til alle de tusind bøger jeg gerne vil have! 🙂
    Jeg har længe kigget på Ulvens Folk og resten i den serie, og jeg synes de ser så flotte ud, så måske skal de også læses engang.:)

    • Hehe, tro mig, det har taget ÅR at samle så mange bøger. Heller ikke jeg har pengene til så håbløst mange. Laughs. Men jeg tror du har ramt lige på pletten for “Bogsamler” er sku nok et godt ord for mig også – bog læser, men helt klart også bogsamler, det er min lille hobby. =D
      Og bare rolig, hvis du køber bøger hen af vejen, skal samlingen nok vokse stødt helt af sig selv. Hehe.

      Jeg har også mange gange kigget på dem, men har aldrig fået læst dem, på trods af at jeg egentligt har dem alle sammen, på nær to (af dem der er udgivet på dansk). Hmm. De er bare så store, og jeg skal virkelig være i det rigtige “mood” for at gå i gang med en roman (som det jo egentligt er).

      • Det tror jeg gerne på, så er det godt jeg har mange år foran mig.:)
        Med alle de bøger ved jeg ikke hvad du skulle være hvis du ikke var bogsamler 😛

        Jeg er allerede godt igang med at udvide den lille samling.

  4. Ja, fantasy for det meste, men hvis bogen er god er jeg også åben over for andre genrer.
    Jeg er lille blevet færdig med den sidste Harry Potter-bog, og jeg må indrømme at dem kunne jeg ret godt lide … ellers kan jeg godt lide Dødens Instrumenter^^.
    Men der er jo et hav af bøger jeg godt kan lide. 🙂

Skriv et svar

