Bookshelf Tour 2010 del 5

Så er tiden kommet til nogle af de danske bøger jeg har stående – hvilket egentligt ikke er så lidt igen har jeg fundet ud af. Hehe. Det er sjovt så mange bøger man finder ud af at man har, når man pludselig skal have orden på dem alle sammen.

** = bøger jeg har læst og anmeldt her på siden
*   = bøger jeg har læst

Hylde 1

# Heksenes krig af Maite Carranza *
# Isørkenen af Maite Carranza *
# Amuletten fra Samarkand af Jonathan Stroud *
# Golems Øje af Jonathan Stroud
# Ptolemæus Porten af Jonathan Stroud
# Skammerens datter af Lene Kaaberbøl *
# Skammertegnet af Lene Kaaberbøl *
# Slangens Gave af Lene Kaaberbøl *
# Skammerkrigen af Lene Kaaberbøl *
# Skyggeporten af Lene Kaaberbøl *
# Sølvhesten af Lene Kaanerbøl *
# Hermelinen af Lene Kaaberbøl *
# Isfuglen af Lene Kaaberbøl *
# Vildheks af Lene Kaaberbøl **
# Stenfalken af Lene Kaaberbøl
# Ørnekløer af Lene Kaaberbøl
# Uglens Skygge af Lene Kaaberbøl
# Oraklet af Catherine Fischer *
# Månens Bjerge af Catherine Fischer *
# Dødens have af Catherine Fischer
# Freja af Johanne Hildebrandt *
# Idun af Johanne Hildebrandt *
# Saga af Johanne Hildebrandt *

Som I nok kan se på denne hylde, er jeg ret stor fan af Lene Kaaberbøl og hendes fantastiske ungdomsbøger. Alle hendes bøger er rigtigt gode, og jeg kan kun anbefale at man prøver at læse noget af hende – specielt hendes skammerserie (hvis det er ens første møde med Lene Kaaberbøl) for det er hendes absolutte bedste serie indtil videre – hvis I spørger mig. Maite Carranza er jeg også ret betaget af, og desværre har jeg endnu ikke fået læst sidste bog i denne skønne serie om Hunulvens klan. De tre sidste forfattere, Jonathan Stroud, Johanne Hildebrandt og Catherine Fischer, er jeg mindre betaget af, desværre.
Mange af disse bøger har jeg anmeldt det sted hvor jeg var før (altså før jeg startede denne blog), men siden anmeldelserne ikke tilhører mig, skal jeg have læst og anmeldt dem igen på et tidspunkt. Det kommer nok til at tage lidt tid, men der skulle jo gerne komme anmeldelser af dem alle sammen sådan lidt hen af vejen. =)

Hylde 2

# Incarceron af Catherine Fischer
# Det Gyldne Kompas af Philip Pullman
# Skyggernes Kniv af Philip Pullman
# Ravkikkerten af Philip Pullman
# Djævelens Lærling af Kenneth Bøgh Andersen
# Dødens Terning af Kenneth Bøgh Andersen
# Den Forkerte Død af Kenneth Bøgh Andersen
# Himmelstormen af Kenneth Oppel
# Tidstunnelen af Susan Price
# Prinsesseakademiet af Shannon Hale
# Løbeild af Suzanne Collins
# Dødsspillet af Suzanne Collins
# Barden Beedles Eventyr af J. K. Rowling
# Den Sorte Ravns Forbandelse af Helle Ryding
# De Fire Vinde af Helle Ryding
# Regnbuestøv af Helle Ryding
# Eragon af Christopher Paolini
# Den Ældste bind 1 af Christopher Paolini
# Den Ældste bind 2 af Christopher Paolini
# Krystalhjertet af Josefine Ottesen

Også denne hylde er fyldt med fantastiske ungdomsbogs forfattere. Philip Pullmans bøger har fulgt mig siden jeg var ganske ung, og jeg er aldrig blevet træt af at læse dem igen og igen. Helle Ryding skriver også helt fantastisk, og jeg glæder mig helt vildt til at hendes næste bog udkommer her i starten af 2011. Christopher Paolini er også en af de helt store, og har man set filmen, vil jeg klart anbefale at man læser bøgerne – de er SÅ meget bedre (filmen kan slet ikke måle sig med bøgerne). Josefine Ottesen er en af de helt store danske, men desværre er jeg ikke så betaget af Historien om Mira serien (alle tre bøger er samlet i omnibus udgaven kaldet Krystalhjertet). De sidste bøger på denne hylde har jeg ikke læst endnu, selvom jeg gang på gang er blevet anbefalet både Suzanne Collins og Kenneth Bøgh Andersen. Det kommer, jeg skal nok få dem læst, og lige netop Suzanne Collins bøger, står som nogle af de næste bøger jeg skal læse. =)

7 thoughts on “Bookshelf Tour 2010 del 5

  1. Er “Heksenes krig” sådan rigtig, rigtig god? Jeg har den nemlig på min bogreol – har aldrig fået den læst. Mener, jeg fik den sidste-sidste jul.😛

  2. Ja, det får vi at se. Glæder mig ikke helt rigtig til at læse den, men vil gerne have afslutningen på den. Jeg vil gerne vide, hvad Darina vil gøre, når Phoenix ikke længere er der.
    Hun lader ikke til at være en god forfatter, hvis hun kender fejlen, men intet gør for at rette det. Og hun er endnu værre, hvis hun overså fejlen ved den første bog, trak på skulderen og skrev de resterende tre med samme budskab. Forlaget burde også have grebet lidt ind og sagt ‘Sådanne budskaber vil vi ikke bringe’, men ak, tror kun de tænkte på $$$.:/ Men jeg ved hvert fald, at jeg ikke skal læse hendes nye serie, med mindre folk giver mig den gratis. xD

  3. Se, der kan jeg være med! På første hylde har jeg læst en god del af det – dog ikke de første par bøger samt anden halvdel af Kaaberbøl-bøgerne. Stroud-bøgerne er blandt mine absolutte favoritter i fantasygenren.

    På anden hylde kan jeg også nogenlunde være med. Det gyldne kompas var virkelig fængende, men jeg synes godt nok, at toeren og treeren var ret mærkelige – desværre:-/

    Til gengæld kan jeg godt anbefale Kenneth Bøgh-bøgerne. Jeg har hørt dem som lydbøger, og de er rigtig hyggelige… øh… hvis man kan sige det om djævle!😀

    Hav en rigtig glædelig jul🙂

  4. er der sådan noget papirsværk udenpå dødsspillet?
    hvis du ser kommentaren må du gerne svare i et indlæg på min blog så jeg ser svaret hvis du vil være sød🙂

    • Mener du om den er indbundet (altså en hardback med smudsomslag)?
      Hvis ja, så nej, det er ikke en indvundet – det er en almindelig hardback hvor bogens forsidebillede er printet direkte på bogen…

      (ellers må du lige skrive hvis du mente noget andet… hehe)

  5. hej, hvor er det dog dejligt at se🙂
    har selv læst alle de bøger du har lagt op her.
    alle er helt fantastiske !!

Skriv et svar

