Alyson Noëls Riley Bloom serie på dansk

Så er der endnu engang gode nyheder til alle danske Alyson Noël fans. Alyson Noëls anden serie omhandlende Evers lillesøster Riley, er nemlig ved at blive oversat til Dansk, og selvom der endnu ikke er blevet afsløret nogen udgivelsesdato, kan vi forvente at de første to bøger bliver udgivet i løbet af år 2011.

Det er forlaget Alvilda, der også står for udgivelsen af Evermore serien, som udgiver denne nye serie, og jeg er ret spændt på at se, hvordan der vil blive taget imod disse nye bøger. Der er nemlig blandede følelser når det kommer til Evers døde lillesøster, og hvor nogle syntes at serien er helt fantastisk, er der andre som er mindre imponerede.

Personligt regner jeg med at vente med at læse denne serie til den udkommer på dansk, så det er jo fantastisk at der ikke er så lang ventetid igen. Jeg regner med at skrive her på bloggen, når udgivelsen af første bog nærmer sig.
Hvad med jer, er det en serie I regner med at ville læse?

21 thoughts on “Alyson Noëls Riley Bloom serie på dansk

  1. Ja, der kan både være fordele og ulemper ved at købe flere bøger på en gang, i en serie..
    Nu hvor Riley Bloom serien udkommer på dansk, så tror jeg, ligesom dig også, at jeg skal læse dem. (:

    • *nods*. Jeg kan se du har anmeldt dark flame – men hvad syntes du ellers om immortals serien sådan overordnet?
      Personligt syntes jeg 1. bog var okay, men jeg havde fået af vide at 2. og 3. bog var bedre – indtil videre har jeg kun fået læst 2. bog, men det passede også ganske fint at den var bedre end 1. =) Jeg har Skyggeland liggende på hylden og vente, så jeg glæder mig til at komme i gang med den her (forhåbentligt) meget snart. =D

      • Jeg synes immortals serien er okay. Der er helt klart ting der kunne være bedre, men overordnet synes jeg den er fin. (: Jeg synes tvært imod, at Evermore og Blå måne var bedst, og så blev bog 3 og 4 lidt dårligere.

  2. Jeg har læst den første Riley-bog på engelsk. Den er VIRKELIG kort.

    Den passer bestemt under noget fantasy 🙂 Der er i hvert fald dér jeg ville ligge den XD

    Desuden, jeg kunne virkelig godt bruge lidt hjælp fra dig af. Hvad skriver du i sådan en mail, som du bl.a. skrev til Jentas? 🙂

    • Hmm, det der irriterer mig er bare, at der er utroligt mange der sætter hendes serien om isfolket under romaner, og denne er jo en slags spinn-off / tillægs serie til den. =S

      Puu ha, ikke vildt meget egentligt. Jeg skriver og spørger om de kunne være interesserede i at sende mig et anmeldereksemplar af xxx bøger af xxx forfatter. Linker selvfølgelig til min blog og skriver lidt om hvad jeg anmelder – genrer. Hvor længe bloggen har eksisteret og sætter lidt tal på hvor besøgt den er.
      Alt i alt ikke mere end syv linjer tilsammen (selvfølgelig ikke inkluderet med venlig hilsen…..) så det er let og overskueligt for forlaget at læse mailen.
      Jeg håber det er noget du kan bruge til noget. =)
      Har du prøvet at skrive til dem endnu?

      • Nej. Hekstemesteren er ikke en spinoff-serie til Isfolket. De er i samme genre, og de er opbygget af samme skelet, men det er to serier uden nogen relation til hinanden, udover det er samme forfatter.
        Men ja! Det er temmelig irriterende.

        Tak 🙂 Hm. Nej, jeg har ikke skrevet til Jentas endnu, men har planer om af gøre det, lige så snart jeg har fået helt styr på, hvordan og hvad jeg skal skrive helt præcist 🙂

  3. Hmm mærkeligt, jeg har ellers bare læst en del om at det skulle være en form for fortsættelse. Prøv at se her:

    “Serien er en forlængelse af Sagaen om Isfolket” skrevet på bogorm.dk

    “jeg kunne godt tænke mig at vide om Jentas også vil udgive heksemesteren og lysets rige. De eksisterer kun på norsk, og er en selvstændig fortsættelse af Sagaen om Isfolket.” skrevet på saxo (godt nok i 2006, men hva fan. =)

    Men det kan selvfølgelig være at der er andre en mig, der er kommet en smule galt på den. Hehe. =D
    I hvert fald er det her en lille smule forvirrende. Laughs.

    • Det er noget vedkommende har misforstået, for det er ikke en fortsættelse 🙂 Både Heksemesteren og Lysets Rige er bare andre serier som Margit Sandemo også har skrevet. Isfolket er en SLÆGTshistorie og den slutter med bind 47. Done. Slut prut. Over.

      🙂

      • Super, tusind tak for opklaringen! Det er sku noget forvirrende noget med alle de forfattere og serier, men så er det jo godt, at der er nogle som kan hjælpe med at kaste lys over tingene =D – også derfor jeg valgte at kalde min blog for boglabyrinten, for det er da ind imellem noget af en labyrint at finde rundt i. =D

        Men tusind tusind tak. Skal nok lige sove på om den skal under fantasy eller roman. Jeg hælder mest til fantasy (som du også siger), men alligevel er der et eller andet som trækker mod roman. Hmm.

  4. Dem vil jeg så tage et kig på, inde på goodreads. 🙂 Åh, jeg elsker sådanne episke fantasy-bøger, de er så fantastiske. 😀 Jeg har faktisk tit stået med en Trudi Canavan-bog i hånden på biblioteket, de der om en pige ved navn Sonea, men aldrig fået dem læst. Det bør jeg se at gøre. 😀

    • Dem hvor hovedpersonen hedder Sonea er den serie der hedder The Black Magician – hendes absolut bedste serie hvis du spørger mig. Der er blevet lavet en enkeltstående forhistorie til den serie som hedder The Magicians Apprentice, men den skal man helst læse efter serien – den handler nemlig om hvad der skete før Soneas tid, og læser man den først, får man jo alle tingene fra The Black Magician serien afsløret inden man læser den. Hehe.
      Jeg håber i hvert fald at det er en serie du vil kunne lide. =D

  5. Så lidt da 🙂 Haha, det vil jeg kun give dig ret i! Nogle gange kan hele bogverden være noget af en lapyrint at finde rundt i 🙂

    Om boganmeldelsen ender det ene eller det andet sted, så vil jeg se frem til din boganmeldelse af den 🙂

    • Hehe, jo tak. Jeg har vist fået besluttet mig for at sætte den under fantasy, og når jeg så sender linket til anmeldelsen til forlaget, spørger jeg lige om de syntes den passer mere under roman end fantasy. De ved det nok bedst siden det er dem der udgiver serien jo. Laughs.

  6. Jeg vil hvert fald sætte serien på min To read-liste og låne dem på biblioteket en dag. 🙂 Lige nu har jeg dog alt for mange bøger der skal læses og givet mig selv forbud mod at låne på biblioteket. Det må være nemmere at holde, end at lade være med at købe bøger. xD

    • Hehe, ja det kan være. Jeg krydser fingre for at det lykkedes dig at holde det. =D

      Jeg holder faktisk ret pænt det der med ikke at købe bøger. Jeg købte Silver Phoenix af Cindy Pon her for lidt tid siden, men ellers er de bøger jeg har fået, anmeldereksemplarer fra forlagene. =D

  7. Det kommer nok til at gå. Jeg venter ikke på at modtage reserverede bøger, så fremover når jeg skal på biblioteket, så er det for at aflevere. 🙂

    Du er hvert fald bedre end mig. 😉 Jeg vil holde lidt igen i 2011. 😀 Når du får læst Silver Phoenix, så kom med anmeldelsen hurtigst muligt. Jeg vil nemlig gerne læse den. 🙂 Og anmeldereksemplarer. Gid det var mig. (Selvom jeg har Dødsspillet-serien og er i gang med en anden af Margit Sandemos serier xD).

    Hvordan kan de mene, at du har for mange bøger?! O_o Det er noget man ikke kan få for mange af! Ej, hvor må det være forfærdeligt ikke at modtage nogen bøger til jul. Min familie de går kun efter min ønskeliste, heldigvis da, og den er proppet med bøger. 🙂 JEg håber du får bøger i år. 😀

    • Det skal jeg nok – altså skynde mig at anmelde den når engang jeg får læst den. =) Den lyder super god, og toeren udkommer jo her i 2011! Hehe.

      Uhh, “Dødsspillet” har jeg også liggende og vente, sammen med toeren Løbeild. Den er jeg ret spændt på. Jeg er desværre en af dem, for hvem en flot forside betyder ret meget, når det drejer sig om hvilke bøger jeg får læst – og da jeg ikke syntes at forsiderne på de to bøger er så spændende, har det været nogle af dem jeg har været lidt lang tid om at få fat i, på trods af at jeg har fået anbefalet den af rigtigt mange.
      Og hvad er det for nogle af Margit Sandemos du er ved at læse? Selv er jeg netop blevet færdig med Heksemesteren 1 “Trolddom”.

      Jeg har lidt overvejet, at hvis jeg ikke får bøger i år, så får de udelukkende en bogønskeliste til næste år. Så kan de lære det – og så lykkedes det mig forhåbentligt at få en bog til næste år i stedet. Laughs. =D

  8. Det glæder jeg mig til. 🙂

    Forsiderne er ikke de kønneste, hverken den gamle version eller den nye, men det har aldrig rigtig været et problem for mig, jeg læste den med det samme. Da jeg fik en mail om, at jeg kunne hente Dødsspillet på biblioteket (dengang ejede jeg den ikke endnu) fór jeg op og styrtede ud af døren, på vej hen mod biblioteket. Da jeg var kommet halvvejs, gik det op for mig, at biblioteket først åbnede om to timer og måtte gå hjem igen. xD Du skal bare sætte dig ned og læse den en dag. Du vil ikke fortryde det. 😉
    Det er hendes vildt lange serie, Sagaen om Isfolket, der er på 47 bind. Har læst de ti første og har syv andre stående på min reol, men er gået lidt i stå. Margit Sandemos sprog er virkelig ensformigt.

    Det burde lykkedes for dig så ellers er din familie ikke særlig søde. xD Men mon ikke du får nogen?

  9. jeg har allerede læst den første riley bloom bog, og jeg kan ikke vente med at komme i gang med den næste! 😀

Skriv et svar

