Bookshelf Tour 2010 del 4

Så er det vist blevet tid til endnu en omgang bookshelf tour, og også denne gang har jeg et par hylder med paperbacks at vise jer. Jeg regner med at prøve og blive færdig med de sidste indlæg bookshelf tour her i år (2010), så de næste par uger vil de sidste par tours, blive lagt op.

** = bøger jeg har læst og anmeldt her på siden
*   = bøger jeg har læst

Hylde 1

# Lord of Snow and Shadow af Sarah Ash *
# Prisoner of the Iron Tower af Sarah Ash
# Children of the Serpent Gate af Sarah Ash
# Southern Fire af Juliet E. McKenna *
# Northern Storm af Juliet E. McKenna
# Western Shore af Juliet E. McKenna
# Eastern Tide af Juliet E. McKenna
# Geomancer af Ian Irvine *
# Tetrarch af Ian Irvine *
# Alchymist af Ian Irvine
# Chimaera af Ian Irvine
# Magician af Raymond E. Feist *
# Silverthorn af Raymond E. Feist *
# A Darkness at Sethanon af Raymond E. Feist
# His Magestys Dragon af Naomi Novik
# Throne of Jade af Naomi Novik
# Black Powder War af Naomi Novik
# Empire of Ivory af Naomi Novik

Denne hylde er fyldt med serier, som jeg har påbegyndt, men som ikke har fanget nok til at jeg har fået læst dem færdig. Selvfølgelig regner jeg med at få dem alle læst på et tidspunkt, men så længe jeg har masser af lækkert nyt læsestof på mine hylder, kan det godt være det kommer til at tage lidt tid.
Jeg vil dog vælge at fremhæve en af de forfattere der er på denne hylde, og det er Raymond E. Feist. Han skriver fantastisk godt. Jeg var fuldstændig hooked på hans første bog, og den eneste grund til at jeg egentligt ikke har fået læst hele serien er, at jeg blev en smule irriteret over, at der pludselig bliver lagt vægt på en af de andre personer i bog 2 – efter min mening skulle vi have fortsat med samme hovedperson, men det var vist ikke helt meningen hvis I spørger forfatteren. =)
Sarah Ash er også ganske udemærket, og ret kendt, men jeg syntes at denne serie var lidt tung, på trods af at første bog ellers var ganske spændende.

Hylde 2

# Rhapsody af Elizabeth Haydon *
# Prophecy af Elizabeth Haydon *
# Destiny af Elizabeth Haydon *
# The Assassin King af Elizabeth Haydon
# Elegy for a Lost Star af Elizabeth Haydon
# Requiem for the Sun af Elizabeth Haydon
# Wolfblade af Jennifer Fallon
# Warrior af Jennifer Fallon
# Warlord af Jennifer Fallon
# Heart of the Mirage af Glenda Larke *
# The Shadow of Tyr af Glenda Larke *
# Song of the Shiver Barrens af Glenda Larke *
# Kushiels Scion af Jacqueline Carey *
# Kushiels Justice af Jacqueline Carey
# Dragonmaster af Chris Bunch *
# The Adamantine Palace af Stephen Deas *
# The King of the Crags af Stephen Deas

Denne hylde er til gengæld fyldt med fantastiske forfattere. Først har vi Elizabeth Haydons bøger, som jeg syntes er helt fantastiske. De første tre er den originale trilogi, den næste skulle være første bog i en ny trilogi (men de to andre har været mange år undervejs nu), og de to næste er enkeltstående bøger som kommer mellem de to trilogier. Jennifer Fallons bøger har jeg desværre ikke fået læst endnu, men jeg har hørt rigtigt meget godt om hende, og jeg glæder mig til at læse serien. Glenda Larke er endnu en speciel forfatter som jeg syntes man skal give et forsøg hvis man er til fantasy. Hendes univers i disse Shiver Barrens bøger, er ret spændende og hun skriver kanon godt. Det samme kan siges om Jacqueline Carey som er blandt en af mine absolutte ynglingsforfattere. Hendes bøger kan blive en smule tunge til tider, men har man tålmodigheden er de til gengæld spækket med guf fra start til slut. Chris bunches Dragonmaster er en omnibus udgave bestående af bøgerne “Storm of wings”, “Knighthood of the Dragon” og “The Last Battle”, og er man til drager og kampe, så er denne bog et must-read. Sidst har vi Stephen Deas, en forfatter som jeg venter mig en del af. Hans første bog “The Adamantine Palace” var ikke den aller bedste jeg har læst, men skam heller ikke skidt, så jeg er spændt på at se hvad anden bog i serien byder på.

12 thoughts on “Bookshelf Tour 2010 del 4

  1. Det håber jeg også. Den jeg har, er på dansk, så jeg håber den er godt oversat.
    Hehe, ja det er dejligt, at blive hooked på noget nyt engang imellem. Jeg ved ikke om du ser Vampire Diaries tv-serien, men der er også begyndt at komme ulve med – mega fedt!

    • Umiddelbart syntes jeg Tellerups oversættelser er ret gode – det er i hvert fald den erfaring jeg har ind til videre. Så jeg krydser fingre for at oversættelsen er god denne gang også. =)

      Jo, jeg følger med i VD. Fik ikke set afsnittet i torsdags, men det er optaget, så det skulle gerne ses her i morgen. Og ja, jeg syntes det er vildt fedt med ulvene. =) nu har jeg godt nok ikke læst fjerde bog i serien, men jeg mener aldrig at have læst om ulve i bogserien, hmm. Jeg syntes ikke vildt godt om bogserien, men jeg er vild med serien i fjernsynet. =D

      • Jeg er helt enig.. Kan langt bedre lide tv-serien.🙂 Jeg læste de 4 første bøger, og de var da okay, men måtte simpelthen give op med “The return” bøgerne. Det var så dårligt. Og nej, jeg mener heller ikke, at der var varulve med i bøgerne. (:

      • Hehe, rart at vide at det ikke er min hukommelse der er begyndt at blive skidt. =)
        Jeg skulle gerne snart få taget mig sammen til at få læst den fjerde af bøgerne i første serie, og jeg vil egentligt også gerne kigge nærmere på the return bøgerne (lidt for at kunne sige til mig selv, at jeg har læst dem – andet virker mærkeligt når nu jeg er så vild med tv serien – også selvom de SLET IKKE kan sammenlignes). Men jeg forbereder mig lidt på måske at blive skuffet – har hørt fra rigtigt mange at de ikke er vildt gode. =(
        Hvor langt inde i The Return bøgerne måtte du give op?

    • Uha, det er jo et svært spørgsmål. Laughs. Ehm, jeg kan ikke komme med en enkelt, men jeg kan nok godt trække det ned til tre-fire fantastiske serier.
      Den første er Trudi Canavan, hun er altså helt fantastisk. Jeg plejer at anbefale at man læser age of the five først, da den er super god. Derefter The Black Magician, som bare er endnu bedre (tager man dem den anden vej rundt, risikerer man at blive skuffet fordi den ene er så meget bedre end den anden).
      Elizabeth Haydons tre første bøger om Rhapsody er også fantastiske. En god blanding af det fantastiske, drager, sværd, kampe, gamle sange og magi.
      Jacqueline Carey er også ret hurtigt blevet en af mine ynglingsforfattere. Hun skriver rigtigt godt, og hendes univers er ret stort og spænder over en pæn del bøger snart – alle sammen små trilogier.
      Puu ha, der er mange mange flere, men lige her på stående fod er det dem jeg tænker mest på.

  2. Jeg kan virkelig heller ikke forstå at folk næsten ligefrem hader den.
    Glæder mig til at læse WolfPact, og de sidste i Blue Bloods serien. Venter på at kunne bestille nr. 5
    Hvad for en er Witches, tror ikke rigtig jeg har hørt om den?

    Jeg er også selv spændt på Ink Exchange. Har læst på den i et stykke tid nu da jeg ikke har haft så meget tid og overskud til at læse.

  3. Hehe.. Det er også svært at skulle huske alt.🙂
    Måske ender du alligevel med, at synes de er okay, nu hvor du var forberedt på, at de er skidt. Hehe.
    Jeg var så dum at købe Nightfall og Shadow Souls på en gang, og jeg nåede ikke engang halvvejs i Nightfall.:/

    • Tjo måske, man kan jo håbe på, at jeg syntes de er gode. =)
      Det er så nittent sådan noget, at få købt flere bøger i en serie som man så ikke syntes om. Det har jeg gjort ret mange gange snart. Jeg plejer nemlig at købe flere af dem af gangen, for hvis nu etteren er god, så behøver man ikke vente på toeren. Hehe. Det er ofte en rigtigt god ide, men også ind imellem lidt skidt fordi man får brugt penge på en skod bog.

  4. Jaah😀 ENDELIG. Enig. Jeg krydser fingre for at der kommer godt gang i den i nummer to, og at bind et plot var en intro-bog til hele serien🙂

    • Tja, når man ser hvad toeren kommer til at omhandle, kunne det sagtens tænkes at der kommer gang i den. =D

      Jeg bliver lige nød til at spørgr. Den stil som denne serie er skrevet i (umiddelbart vil jeg kalde den kortfattet, lidt klodset og til tider ret lidt beskrivende), er det sådan hendes andre bøger er skrevet også?
      Skrivestilen kom lidt bag på mig, og den irriterede mig ret meget til start – men jeg er vist ved at vænne mig til den her hen mod slutningen af bogen. =)

Skriv et svar

