Bookshelf Tour 2010 del 3

Så er tiden kommet til at vise en del af de paperbacks jeg har stående, for selvom jeg for det meste gerne vil have Hardback udgaver, må jeg jo ind imellem erkende, at bøgerne enten ikke kommer i en Hardback udgave, eller ikke længere kan skaffes. Suk. Det har resulteret i, at min bogsamling består af ret mange paperback bøger, så denne gang, og næste gang, vil turen altså være i paperback udgavernes tegn.

** = bøger jeg har læst og anmeldt her på siden
*   = bøger jeg har læst

Hylde 1

# Assassins Apprentice af Robin Hobb*
# Royal Assassin af Robin Hobb*
# Assassins Quest af Robin Hobb*
# Ship of Magic af Robin Hobb*
# The Mad Ship af Robin Hobb*
# Ship of Destiny af Robin Hobb
# Fools Errand af Robin Hobb
# The Golden Fool af Robin Hobb
# Fools Fate af Robin Hobb
# Shamans Crossing af Robin Hobb
# Forest Mage af Robin Hobb
# Renegades Magic af Robin Hobb
# The Way of Shadows af Brent Weeks*
# Shadows Edge af Brent Weeks*
# Beyond the Shadows af Brent Weeks*

Først til min personlige stolthed, for selvom paperbacks ikke er det jeg går efter når jeg køber bøger, kan jeg ikke komme udenom, at denne samling Robin Hobb bøger, ser kanon flotte ud sammen. Der er her fire serier, af hver tre bøger, og de passer alle sammen ind i samme stil / udgave – eller hvad man nu kalder det. Super nice hvis jeg selv skal sige det. =D
Derefter har vi lige Brent Weeks Nightangel trilogi, hvoraf jeg har fået læst de to første. Det er ved at være ret lang tid siden jeg har fået læst dem, så jeg har overvejet om ikke jeg snart skal have læst dem igen – og denne gang også læse tredje og sidste bog i serien. Hehe.

Hylde 2

# The Darkness that Comes Before af R. Scott Bakker
# The Warrior-Prophet af R. Scott Bakker
# The Thousandfold Thought af R. Scott Bakker
# A Game of Thrones af George R. R. Martin*
# A Clash of Kings af George R. R. Martin*
# A Storm of Swords: Steel and Snow af George R. R. Martin
# A Storm of Swords: Blood and Gold af george R. R. Martin
# A Feast for Crows af George R. R. Martin
# Empire in Black and Gold af Adrian Tchaikovsky
# Dragonfly Falling af Adrian Tchaikovsky
# Blood of the Mantis af Adrian Tchaikovsky
# Salute the Dark af Adrian Tchaikovsky
# The Scarab Path af Adrian Tchaikovsky
# Daughter og the Forest af Juliet Marillier
# Son of the Shadows af Juliet Marillier
# Child of the Prophecy af Juliet Marillier

Jeg har faktisk ikke fået læst vildt meget af det der står på denne hylde, hvilket er sådan lidt pinligt. Det eneste jeg har fået læst er de to første af George R. R. Martins bøger. Jeg måtte simpelthen give op efter de to første, for selvom det hele ikke behøver være en dans på roser, var han lige hård nok mod sine personer, til at bøgerne var noget for mig. Kæresten elsker dem til gengæld, men han har så heller ikke noget imod at hovedpersonerne dør på stribe – så er man til en forfatter der er lidt hård mod sine personer, og hvor hvad som helst kan ske, kunne det være man skulle tage et kig på denne serie.

4 thoughts on “Bookshelf Tour 2010 del 3

  1. Er Assassin’s Apprentice god? Har nemlig tit tænkt på at købe den. Den lyder god.😀
    Har også tænkt på at læse A Game of Thrones. Du kan desuden fortælle din kæreste, at til foråret, der kommer den som tv-serie i USA. Danske Nikolaj Coster Waldau spiller faktisk Jaime Lannister, hvem han så end er. xD Bogen lyder hvert fald spændende.🙂

    • Den er ret god, ja. =) Robin Hobb skriver ret godt, og selvom den en gang imellem kan føles lidt lang, så er den ganske spændende. Jeg var i hvert fald meget betaget – og det samme var kæresten. Laughs.

      Uhh ja, jeg har godt hørt rygter om det. Det tror jeg han ser frem til – George R. R. Martin er en af hans ynglingsforfattere. Det eneste jeg vil advare dig om med George R. R. Martin er, at der er ventetid på hans bøger – MEGET lang ventetid. Så ved du det hvis serien fanger. Hans sidste “Feast for Crows” blev udgivet i 2005 (mener jeg) og så lover de at den næste udkommer en bestemt dato, men det bliver hele tiden flyttet. Så “A dance with dragons” har sbart været fem åt undervejs. Men ja, der er mange der er vild med serien, bare ikke mig – selvom jeg har lovet mig selv at jeg en dag skal have læst den færdig. Bare for at se hvad der sker. Hehe.

  2. Hjemme hos os er det også ham, der er vild med George R. R. Martins bøger. Jeg har luret lidt på dem, men jeg kan simpelthen ikke tage mig sammen til at få læst dem. Jeg tror, der skal en lang ferie til, før jeg får gjort noget ved det🙂

    • Ja okay, som sagt, syntes jeg de er ret hårdt skrevet hans bøger. Serien starter med en fed symbolik som han så smadrer til pindebrænde bagefter. Det fede ved det hele er vel, at man ikke kan føle sig sikker på noget som helst, for der sker hele tiden et eller andet som kommer fuldstændig bag på en, men tja, jeg vil personligt helst gerne have en lidt sødere slutning. Hehe.

Skriv et svar

