Update – Stephenie Meyer

Så er der gode nyheder til alle fans af Stehenie Meyer. Okay, det er nok lidt gamle nyheder, men selv er jeg kun lige faldet over det, så måske der er andre end mig, der heller ikke har set det endnu.

Jeg har lige fundet ud af, at der måske er flere bøger på vej fra Stephenie Meyer. I dette tilfælde er der tale om en (eller to) efterfølgere til The Host som hun skrev efter Twilight serien. Hvis der kommer flere bøger efter The Host, vil Stephenie Meyer gerne gøre det til en trilogi, hvor toeren gerne skulle komme til at hedde “The soul” og tredje bog gerne skulle få titlen “The seeker”.

Her er hvad jeg fandt om bøgerne:

“The Soul is the name of a potential sequel to the adult science-fiction novel The Host, if published in the future by author Stephenie Meyer. While in Berlin on a German tour in March 2008, Meyer stated that this novel was “almost done”. She has also said that if the story of The Host is continued, the series would be a trilogy with the third book being called The Seeker.”

Info er fundet på følgende side: stephenie-meyer.wikia.com

Personlingt har jeg The Host stående her hjemme på hylden, men har aldrig rigtigt fået læst den. Det kunne være man skulle til at få taget sig sammen. =)

15 thoughts on “Update – Stephenie Meyer

    • Hehe, jeg syntes nu hun skriver meget godt. Min eneste store irritation er Bella, og at hun aldrig kan stå på egne ben. =)

      Måske jeg snart skulle få taget mig sammen og få læst the host så, hvis historien er så spændende. Jeg ved egentligt ikke hvorfor jeg ikke har fået læst den endnu, der er nok bare et eller andet ved den. Hmm. Hehe.

  1. Jeg synes du bør se at læse dem!😀 Eller også bør du vente, for de giver én lyst til at læse den næste med det samme.:\ Hmmm… De er hvert fald utrolig gode og Julie Kagawa er en fantastisk forfatter, der ikke er bange for at udsætte sine personer for lidt af hvert.🙂
    Jeg har fået den gennem Netgalley.com, hvor man kan ansøge om ebøger, der endnu ikke er blevet udgivet. Nogen forlag giver gerne ebøger ud til os danske bloggere, mens andre ikke gør. Men det er en dejlig side.🙂
    Jeg har heller ikke læst The Host, kun et par sider og den fangede slet ikke. Jeg er desuden ikke nogen fan af Meyer, så den bliver nok aldrig læst.

    • Den eneste grund til at jeg ikke har købt dem endnu er, at jeg ser tiden lidt an – når nu de er så populære, kunne man sagtens være heldig, at et forlag vælger at udgive dem i hardbacks. =)
      (I know, I know, mega snob på det punkt)
      Men jeg skal have dem læst en dag – jeg er vildt nysgerrig for at se hvad det er alle I andre syntes er så fedt. =D

      Og mega nice ide med netgalley.com! Der er vel større chance for som dansk blogger at modtage en ebog, end en reel bog. Det koster dem i hvert fald en del mindre at sende. =)

  2. Jeg tvivler på, at de vil udkomme i hardback, men det kan godt være, at de vil det om nogle år. Uanset hvad, så skal du læse dem på et tidspunkt! Det fedeste ved bøgerne, er, at man aldrig ved hvad der vil ske. Julie Kagawa er en af de forfattere, der tør udsætte sine personer for alt. Mange forfattere tør det ikke og lukker deres personer ind i en lille, sikker bobbel.:/

    Det koster dem næsten ikke noget, men alligevel så har jeg skam fået afslag på nogle bøger jeg ville læse. Tror nogen forlag ikke så villigt giver dem ud, men de fleste vil.😀

    • Suk, ja så er det jo bare om man vil vente et par år og se om man er heldig, eller om historien kalder for meget. Det er nok det sidste, laughs, men lige nu har jeg læsestof nok, så nu må vi jo se når tiden kommer til, at jeg skal ud og købe flere bøger.🙂

      Jeg har faktisk hørt rigtigt meget om, at det bliver sværere og sværere at få anmeldereksemplarer fra udlandet – både for os danskere, men også for alle andre, selv hvis de bor i landet (som jo oftest er USA eller england). Hvorfor ved jeg ikke, måske det tog overhånd med dem der blev sendt ud, I don´t know, men super lækkert for dig, at du kunne modtage en ebog af så populær en bog.😀

  3. Det er også helt okay. Dog er jeg helt enig med dig i, at Bella er et mareridt. Virkelig.

    Det er lidt mærkeligt at tænke på ,at Meyer har skrevet noget andet end Twilight, måske er det derfor, men i hvert fald er det en spændende historie.

    • Ja, det kan godt være derfor. Men okay, jeg skal nok holde den i tankerne, og så forhåbentligt snart komme i gang med den . I want to know what all the fuss is about. =)

      Men lige nu er jeg ved at læse Shiver af Maggie Stiefvater – endnu engang, jeg må jo lige se hvad det hele drejer sig om, og indtil videre er den okay. Den mangler lidt at fange mig sådan for alvor syntes jeg, men nu er jeg så heller ikke nået så langt ind i den – indtil videre er den dog ganske fin.

  4. Excellent.

    Shiver synes jeg nu er sådan en poetisk bog. Slevom handlingen ikke er den helt store, så er Maggie nu dygtig tila t skrive og få en til at sukke på den der sukkersøde måde. Jeg håber, at du vil kunne lide den.

  5. Jeg tror, at historien vil kalde for meget.🙂 Men det kan også være, at hvis et dansk forlag vil udgive den, at det bliver i hardback.🙂 Hvis du da er vil med oversættelser.😉

    Det skulle ikke undre mig. De er jo dyre at lave og så sender de dem ud til folk. De får godt nok reklame på den måde, men det koster nok en del penge.
    Jeg var faktisk overrasket over jeg fik den. Jeg ansøgte, men regnede ikke med, at de ville være interesseret i mig, så da jeg fik den, var det en tur ud på gulvet at danse. Selvfølgelig efter jeg havde måbet færdig. xD

    Jeg har faktisk ikke læst nogen af de bøger, hun har udgivet de seneste par år, så jeg kan ikke være helt sikker.:/ Men den er god, som alle hendes andre bøger, og jeg glæder mig også til toeren.😀

    • Tja, nu må vi se. Som regel vil jeg helst have historien på originalsproget, men jeg kunne måske gøre en undtagelse. I don´t know. Der skal vel også være nogle til at anmelde de danske oversættelser. =)

      Laughs, det er bare så godt med en lille sejrs-dans når noget går godt. Sådan nogle bruger jeg også gerne flittigt når tingene går godt. =D

      Hmm, jeg har blandt andet læst skyggeporten og sirene – ikke imponerende hvis jeg skal være ærlig. Desværre. Men ja, det bliver spændende at se hvad der kommer til at ske i toeren, specielt fordi man (eller jeg) kun lige syntes at historien er startet, når etteren slutter.

  6. Jaa, det er super dejligt med jul og alle de hyggelige ting.🙂

    Jamen jeg synes Once a witch er meget okay. Jeg er midt i den nu, og nu er der endelig begyndt at ske noget, og der kommer en masse spørgsmål man skal have afklaret. Jeg kan godt lide at de har Talenter, så i stedet for de skal sige en masse remser, så kan de bare gøre tingene (lidt ligesom vampyrer) hehe. God indtil videre.🙂

    • Ja okay, jeg var ikke helt så imponeret af bogen, jeg syntes den er lidt for overfladisk og at der er for meget forvirring m.m. Men tja, en udemærket bog kan man vel sige, selvom jeg havde forventet mere af den.

      Glæder mig til at læse din anmeldelse af den. =)

  7. Det trist ved The Host forsættelserne er, at de først udkommer i 2012. Bah. STUPID. Jeg håber de rykker lidt på udgivelsen af begge to😀

    Og du burde læse The Host. It’s awesome! Plottet er super spændende!

  8. Det skal der jo. ^^, Men tror det altid er bedst, at læse dem på originalsproget.😀 Så er det virkelig forfatterens ord.

    Jeg gør det ikke så tit, men når jeg gør, så er jeg virkelig glad. Min mest ‘kendte’ sejrdans, var da jeg fik at vide, jeg havde fået en lillesøster. Min bror og jeg havde tit skændtes om hvad det blev. xD

    Dem har jeg endnu ikke fået læst. Vil gerne læse ‘Skyggeporten’, men det der med Sirene er jeg lidt tvivlende omkring.
    Du har ret i, at historien starter når bogen slutter. Jeg syntes man ikke rigtig nåede at komme ind i det, så 2’eren bør være mere spændende.🙂

Skriv et svar

