Lækre bøger fra Tellerup

Så er der gode nyheder i luften, for Tellerup har endnu engang formået at vælge en lækker lille omgang bøger, at oversætte og udgive på dansk.
I blandt disse er blandt andet den populære serie “Fallen” af Lauren Kate, samt den nye bog af Andrea Cremer “Nightshade”.

Fallen af Lauren Kate kommer på dansk til at hedde “Fallen – de sorte skygger”. Serien er blevet ret populær på engelsk, og selvom det ikke umiddelbart er en bog der har sagt mig så meget, bliver det jo stadig super spændende når den kommer på dansk også. =)
Bogen forventes at blive udgivet allerede i December.

Tellerup planlægger desuden også at udgive anden bog i serien “Torment”, men der er endnu hverken billede eller info om udgivelse, når det gælder denne bog, så dér må vi væbne os med tålmodighed lidt endnu.

En anden spændende bog der er på vej er “Nightshade – Natskygger” af Andrea Cremer. Umiddelbart har jeg kunnet finde dette billede til bogen, men om det er det endelige, kan jeg desværre ikke sige.
Endnu engang har Tellerup planlagt også at udgive den anden bog i denne nye serie, men hvornår denne udkommer, er for tidligt at sige. Umiddelbart ser det dog ud til, at etteren er planlagt til den 1/12-2010.

Bogens cover er s.m.u.k.t uden lige, og jeg er netop i gang med den engelske version af bogen – f.a.n.t.a.s.t.i.s.k! Jeg kan kun anbefale at man læser den, for den er virkelig god, så dette er endnu en af de bøger, som jeg virkelig glæder mig til bliver oversat – ikke fordi jeg selv skal læse den, men fordi det giver langt flere unge danskere mulighed for at læse den. =)

Som før skrevet, så kan Tellerup bare det der med at vælge gode titler. Jeg er super spændt på hvordan disse kommer til at klare sig på dansk, og selvfølgelig også spændt på at se, hvad Tellerup ellers kommer med af guf i fremtiden.

4 thoughts on “Lækre bøger fra Tellerup

  1. Ja, man skulle tro at 300+ bøger ville fylde meget, men jeg er også overrasket over, især efter min nyeste optælling, at de virkelig fylder så lidt. O_O
    Bøger er altid dejlige at kigge på. Jeg kan sagtens stirre på mine bøger i timevis. 😀

    Hvis du ikke har reoler, hvor er dine bøger så? I kasser?
    Jeg glæder mig til at se din bogtur. 😀 Det er så fedt at kigge på. 😀

    • Forbered dig på forvirring…

      Altså, jeg har en lille reol med tre hylder – der står en del af dem (i to rækker – både en foran og en bagved), og så har jeg en rumdeler med 9 rum, hvor flere af dem står – endnu engang i to rækker og i bunker og ovenpå hinanden (med andre ord, lidt rodet). Så har jeg en række stående ovenpå min kærestes skrivebord, en række ovenpå rumdeleren og en bunke på mit eget skrivebord (det er to-read-bunken, men den skal jo gerne klemmes ind i rumdeleren på et tidspunkt – ikke at jeg aner hvordan jeg skal få plads til dem. Uha ja, så ligger der også nogle i sådan nogle kasse ting under sengen, og nogle på loftet. Såå, rodet og meget spredt.

Skriv et svar

