BogForum – Lørdag

Så blev det endelig tid til BogForum og jeg kan godt sige jer, at jeg har glædet mig som et lille barn. Jeg elsker bare at gå rundt og kigge bøger, se forfattere og ellers bare rå-hygge til et arrangement skabt specifikt til læseheste.

Jeg fik desværre intet købet, selvom jeg kraftigt overvejede en ny kogebog (og kogebøger har jeg allerede alt alt for mange af), men det blev som sagt ikke rigtigt til noget – jeg købte alligevel også en ny syltebog her i går, såå.
Dog fik jeg mødt en masse skønne forfattere, og jeg havde selvfølgelig tasken fyldt med bøger, klar til at blive fyldt med de respektive forfatteres kragetæer. =?

 Min første signerede bog var “Krystalhjertet” af Josefine Ottesen (den super flotte bog der netop er blevet udgivet med alle tre Mira historier i), og det var da lige ved at jeg ikke havde nået det til tiden, grundet problemer med togene ved Nørreport station og en helt ufattelig lang kø udenfor Forum – jeg havde ingen anelse om at der kom så mange i år.
Men da jeg endelig kom halsende hen til standen (næsten 40 minutter efter at signeringen startede), stod hun der heldigvis stadig, så jeg kunne lige nå få min bog signeret. Jubii. =D

Næste forfatter var Jim Lyngvild hvis bøger jeg netop har fået til anmeldelse. Jeg havde set at han skulle tale om sin nyeste bog “Kongen – Urials krone”, og selvom der ikke stod noget om at han signerede bøger, havde jeg alligevel taget bogen med, for man kunne jo resikere at være heldig – og det var jeg sørme.

Jeg er helt vild med det faktum at han har skrevet Skønne Michelle, laughs, det giver lige lidt ekstra point i hans retning (så overfladisk, jeg ved det, men alligevel). Jeg glæder mig desuden ret meget til at læse hans bøger, så det burde ikke vare alt for længe før der kan læses anmeldelser af disse her på bloggen.

 Lene Kaaberbøl dukkede også op for at signere hendes nyeste bog “Ildprøven” (vildheks bind 1), så der måtte jeg da også lige et smut forbi. Jeg har læst Lene Kaaberbøl siden jeg blev gammel nok til at kunne læse Skammer serien, og hun har altid været en af mine yngligsforfattere, så jeg syntes det var en fed mulighed for endelig, at kunne se hende in person.

Sammen med kragetæerne var jeg (og alle andre der stod der) desuden så heldig, at kunne få et bogmærke med – super lækker kvalitet – altså ikke bare sådan et papir et, og jeg syntes det er mega fedt at have et bogmærke der passer til bogen, så det tog jeg gladeligt imod. Her blev der til gengæld skubbet og mast, for der var åbenbart en del yngre piger (og nogle få på omkring min alder også) som ville møde forfatteren – det betød at vi spærrede størstedelen af gangen ved standen i en halv times tid, men hva pokker. Griner.

Lene Kaaberbøl sad dog ikke alene, for med sig havde hun tegneren Anders Walter, som har stået for alle de super smukke billeder til bogen.

Anders Walters lille gave til alle os som var troppet op var, at tegne en tegning i vores bøger, samt selvfølgelig også at efterlade en signatur. Jeg valgte uglen, da jeg i testen om hvilken vildven der passede bedst til mig, havde trukket uglen – plus at der var ret få der valgte den, så det var sådan lidt specielt. Hvor mange af de andre havde fået en lille tegning, gik han dog lidt amok, og gav mig en fuldsidet tegning i stedet, for som han sagde, stod der kun mig og en anden, og han havde nu tid til at gøre lidt ekstra ud af det. Er det bare nice, eller er det bare nice? Jeg er super glad for hvordan tegningen blev, for det ser vildt godt ud i bogen, og det er sådan lidt anderledes at få en tegning også.

Sidst men ikke mindst, mødtes jeg med Helle Ryding. Desværre skulle Helle Ryding ikke tale til bog messen i år, men da jeg skrev og spurgte om hun var der inde og kunne signere en bog, var hun så sød at tilbyde og mødes med mig – så straks efter at jeg havde været hos Lene Kaaberbøl, tog jeg benene på nakken, og gik på jagt efter Helle.

Det var en smule pinligt da jeg endelig fandt hende, for jeg havde brugt nogle minutter på at stå midt i det hele og se tåget ud, da det endelig gik op for mig, at den person jeg stod og kiggede på rent faktisk var Helle Ryding – jeg havde kigget billeder hjemmefra, men det er jo ikke altid at billeder og virkelighed er helt det samme. Oh well, Helle Ryding var utroligt sød at snakke med, utroligt nærværende og tog alle små foreslag og kommentarer til sig. Jeg tror jeg fik snakket med hende i 15-20 minutter, og det var bare den bedst mulige afslutning på denne dag, jeg kunne have forestillet mig! Og jeg fik ikke kun signeret den ene af mine bøger, men alle tre (hele Morgana trilogien) – jeg havde taget dem alle med fordi jeg ikke helt kunne beslutte mig for hvilken en der skulle signeres, så hun tilbød at skrive i dem alle. Så lækkert. Jeg regner med at skulle læse Morganas kilder igen på et tidspunkt, så der skulle gerne komme anmeldelser af bøgerne herpå om ikke alt for længe, men indtil da kan jeg kun anbefale alle der læser dette, at tage et kig på disse bøger – de er helt fantastiske.

Oh well, det blev til et ret langt indlæg for denne gang, så jeg håber ikke I har givet op inden I når hertil.

Nå ja for søren, jeg må da ikke glemme at sige, at jeg mødte Rebecca og Maja derinde. Det var lykkedes dem at opstøve mig ved Lene Kaaberbøl signeringen, og det var super hyggeligt lige at få sagt hej til dem begge. =) Der blev taget billeder og pjattat / snakket lidt på må og få om bøger og messe, og så smuttede de videre. Men vildt lækkert var det da lige, at få snakket med dem – det er noget helt andet end at sidde og skrive til hinanden via vores blogs. Laughs.

Er der nogle af jer derude som har været på messen? Og i så tilfælde, hvad lavede i, og hvilke lækkerier fik I med hjem i tasken? =D

12 thoughts on “BogForum – Lørdag

      • Nah, jeg bor på vestsjælland, nede ved Slagelse. Så kunne sagtens tage toget derhen, men ja.. har ikke lige råd desværre. 🙂 Næste år skal jeg! Det bliver jeg nødt til 😀

  1. Love. 😀 Den er ret god.. Jeg er lidt over halvejs nu, og kan godt lide den er så mystisk, mht. at man ikke fra start får at vide hvad blue bloods osv. betyder. So i like it 😉 glæder mig til at læse mere.

    • Super nice med endnu en “lover” på listen. =D

      Som regel er det jo bare ret splittet med denne serie, enten er man vild med den, eller oss hader man den. Laughs, så det er super lækkert at finde endnu en som syntes om den. =)

      Glæder mig til at læse din anmeldelse af den.

  2. Jo tak. Ja det var da en god idé. Det tror jeg da at jeg vil gøre. 🙂
    Vi tror at misse-mor er halv norsk skovkat. Hendes mor er almindelig huskat, og dens mor havde også lang hår. Så det er vidst gennem generne hun er blevet langhåret. 🙂 Hehe.
    Så håber også lidt at de her nye killinger bliver langhåret. Men det må tiden vise.

    • Nice – jeg elsker norske skovkatte og maine coons. Vores lille monster (Fizban hedder han egentligt) er halvt maine coon, hvilket betyder at han i en alder af fem måneder nu vejer 3 kilo – jeg håber han bliver HUGE!!! =)
      Men hans pels er ikke vildt lang, kun lige lidt længere end en almindelig korthårs. Så det kan jo være at det er det samme med dine killinger. Jeg krydser dog fingre for, at de får en fin lang pels som deres mor. =D

  3. Hold da op! Fedt at han allerede er så stor. 🙂 Jeg synes også store eller tykke katte er så nuttede. Hehe. Har en halv perser, han har også den halv lange pels du beskriver – sådan rigtig bamse-agtig. Han er næsten lige blevet 15 år, lidt vildt synes jeg. 🙂

    • Hmm, det er vel i realiteten ikke så unormalt at katte bliver så gamle. Da jeg boede med min mor og stedfar, lejede vi engang en del af huset ud, og de som boede der havde en old gammel kat på 21 år (mener jeg). Oven i hatten var det sådan en cornix rex, eller hvordan man nu staver det, altså sådan en pelsløs en, så den var gammel, rynket, pelsløs og havde seriøst dårlig ånde – den var lige ved at tage livet af mig en dag hvor jeg intet anende var et smut i kælderen. Laughs.

  4. Jo, men det gjaldt jo kun shopping internettet. xD Ej, jeg skal ikke smyge mig om det. Syntes bare ikke, jeg kunne være inde i en boghandler uden at købe noget.
    Det har jeg også, men nu har jeg da en mulighed for det. Har læst at Sabriel skulle være rigtig god, så glæder mig. 😀

    • Hehe, jeg kender kun alt for godt følelsen. Jeg har oss super svært ved ikke at købe en bog eller to, når nu jeg står i boghandlen – det eneste der ofte holder mig fra at købe bogen er, at det er paperback format, og jeg tit gerne vil hjem og finde ud af om det er muligt at skaffe bogen i hardback format i stedet. Hehe.

      Det lykkedes mig rent faktisk også at komme fre bog forum uden en bog – vildt!

Skriv et svar

