WWF Partner

Se hvad der kom ind af døren i dag – yeps, min egen lille panda bamse, og et bevis på, at jeg netop er blevet WWF partner.

Det koster 80 kroner om måneden at være medlem af WWF, hvis man ønsker at modtage en sød lille bamse, og ellers kan man også vælge at betale 50 kroner, men så er der så ingen bamse med i prisen.
Desuden vil man fire gange omåret modtage WWF bladet “Levende Natur”, så man kan følge med i, hvad WWF har gang i af projekter her og nu.

Skulle nogle være interesserede, kan man også få andre bamser end denne, hvis man støtter specifikke projekter:

Pandaen: WWF partner = man støtter lidt af det hele
Isbjørn:  Klimapartner
Skilpadde: Koralpartner
Orangutang: Regnskovspartner
Gorilla: Operation Oscar = bjerggorillaer
Tiger: Tigerpartner

Jeg overvejer også at blive tigerpartner, for Tigeren er blandt mine ynglingsdyr (jeg elsker simpelthen kattedyr) og når man tænker på at der i dag kun findes 3200 tigere i naturen (fordelt på 5 arter), må man lidt se i øjnene, at chancerne for at tigeren er totalt udrydet om 50-100 år, er ret stor, med mindre man gør noget seriøst ved det.

I øjeblikket har WWF et enormt projekt kørende for at redde regnskoven. På 50 år er det lykkedes os at fælde over halvdelen af vores klodes træer. I den sammenhæng må jeg lidt indrømme, at jeg får en meget grim smag i munden når jeg kigger på alle de mange bøger jeg har stående på mine hylder. =(
Det kommer nok ikke til at have den store betydning for hvor mange bøger jeg køber (sorry regnskov), men det har helt klart en betydning for hvor meget papir og lignende vi bruger her hjemme, og der er netop købt en kurv hjem hvori alt papir smides i, så det kan ryge til genbrug.

Er der nogle af jer som månedligt støtter nogle organisationer?

6 thoughts on “WWF Partner

  1. Nårhh, jeg elsker dyr, og ville rigtig, rigtig gerne støtte dem alle. Jeg støtter desværre ikke nogle månedligt, det er lidt svært når man ikke har fast indkomst.. Men jeg har overvejet det mange gange, og skal helt sikkert når der er råd til det.
    Det er dejligt at se at når andre gør noget for at hjælpe dyr…🙂

    • Jeg elsker at gøre noget for dyrene. Ville bare ønske jeg kunne gøre mere end donere 80 kroner om måneden. Men når det nu er det man kan, så gør jeg det gladeligt. =)

  2. Heller have noget at gå i gang med end at stå med hænderne tomme, right?

    Dreaming ANastasia var spændende pga. de russiske eventyr. Jeg ser virkelig frem til at nummer to kommer på gaden. I’m hooked. Jeg har lige læst Shade færdig her til morgen.

    Jeg skal til at være planfadder. Det har i hvert fald været mit ønske længe, efter at min skole havde besøg af tre studerende fra rundt omkring i verden. Efter at have talt med en af dem og om hvordan tingene fungere i hans land, brød jeg helt sammen og blev enig med mig selv om, at det er på tide at gøre noget. derudover vil jeg gerne være medlem af WWF for at kunne tale for de, der ikke selv kan.

  3. Hejsa, jeg vil rigtig gerne købe din panda-bamse da man ikke kan få en magen til længere. Er der mulighed for dette? M.v.h VK

Skriv et svar

