Burned af P. C. & Kristin Cast

Titel: Burned
Forfatter: P. C. & Kristin Cast
Serie: House of Night #7
Genre: Paranormal Romance
Udgivelse: 2010
Læst i år: 2010
Læst på: engelsk
Sider: 323
Forlag: Atom
ISBN13: 9780312606169
Kilde: Købt


Zoeys sjæl er blevet knust og hun er nu fanget i Nyxs verden hvor hun er ved at miste sig selv lidt efter lidt. Det betyder mindre og mindre for hende at vende tilbage, hun glemmer hvem hun er og begynder at sygne hen.

Snart, vil hun ikke være andet end et genfærd dømt til at vandre for evigt, uden mulighed for nogensinde at finde fred.
Selvom Zoey ikke for alvor er død endnu, er det en kamp mod tiden at få hende tilbage til sin krop igen – og det er en kamp, som ingen nogensinde før har vundet.

Hendes venner gør alt hvad de kan for at hjælpe hende, og i sidste ende må Stark erkende, at dette er en kamp han må kæmpe alene. Kun han kan finde Zoey og redde hende, og hvis han fejler, vil de begge dø.
Men først må han finde ud af hvordan ham kommer til Nyxs verden uden at dø, for dør han inden han når at hjælpe Zoey, vil hun være fortabt for evigt.

“The bulls black eyes bored into hers. The voice that filled her head was deep and powerful and inimaginably malicious. “You had the power to evoke me, vampyre, and that has amused me enough that I choose to answer your question. The warrior must look to his blood to discover the bridge to the Isle of Women, and then he must defeat himself to enter the arena. Only by acknowledging one before the other will he join his Priestess. After he joins her, it is her choice and not his whether she returns.” ”
Citat fra Burned side 112

I mellemtiden prøver Neferet at overbevise Vampyrernes højeste råd om, at hun er Nyx inkarneret, og at Kalona, den udødelige som står ved hendes side, er Nyxs/hendes gemal Erebus.
Ikke alle tror på hendes historie, men der er heller ikke nogen som for alvor tør stille sig op imod hende. Kun Zoey og hendes venner kan stoppe hende, og det ved Neferet. Uden Zoey vil hun vinde, og verdens fremtid vil være i fare, for med Neferet og Kalona ved magten, vil verden brænde og menneskeheden dø.

***

Bogen der kom før denne (Tempted) efterlod os læsere på et af de absolut mest spændende tidspunkter nogensinde, så jeg har glædet mig som et lille barn til fortsættelsen, og her er den så.

Der sker en hel masse i denne bog, og vi skiftes til at være i denne verden, og i ”The Otherworld”, som er der hvor ens sjæl kommer hen når man dør. Det er et ganske spændende sted, som for det meste skildrer det smukke og kærligheden, men selvfølgelig dukker der også andre elementer op, som er knap så smukke.
Jeg er dog ikke så betaget af de konstant skiftende synspunkter, men på den anden side er bogens handling nu delt op i så mange sideløbende grene, at vi ikke ville kunne få halvdelen med, hvis vi skulle nøjes med én persons synsvinkel. Lidt ærgerligt når man som mig ikke er så glad for at bogen er delt op blandt flere personer, men sådan er det jo.

Endnu engang spænder bogen ikke over mere end nogle dage, og om det har noget med alt det der sker i bøgerne at gøre, eller om det har noget at gøre med ventetiden mellem udgivelserne ved jeg ikke helt, men det føles for mig som om der er gået meget længere tid. Mit gæt er at der er gået mellem et par måneder og et halvt år i historien, men for mig kunne det sagtens føles som flere år.

Der er dog ikke meget mere at sige om denne bog end, at den er ganske velskrevet og spændende, og den er et MUST at læse, hvis man har kunnet lide de foregående seks bøger.

14 thoughts on “Burned af P. C. & Kristin Cast

  1. Den må være rigtig god, når du vil genlæse den.😀 Jeg har sat den højt op i min læsebunke, for den lyder så god.😀
    Den anmeldelse vil jeg så se frem til at læse. ^^, Hvis jeg kan lide The Night Angel trilogien, så vil jeg klart læse hans næste bøger.😀

    • Den er ganske udemærket (Night Angel trilogien altså)🙂
      Jeg har en veninde som aldrig kom igennem bog nummer 1, men tja, sådan er det jo ind imellem. Hehe.

      Indtil videre er jeg kun kommet nogle kapitler ind i “The Black Prism”, og desværre må jeg sige at jeg er mere forvirret end godt er. Men jeg prøver at læse videre og håber på, at det bliver bedre hen af vejen – at vi måske får forklaret visse ting så det bliver nemmere at forstå.

  2. Den lyder rigtig god.🙂 Jeg er selv kun nået til bog 3 i serien, men glæder mig til at få læst nogle flere nu. Jeg var ikke så imponeret over 1’eren, men alligevel var der et eller andet der fik mig til at ville fortsætte. Synes de bliver bedre og bedre nu.🙂

    • Jeg kunne egentligt også ret godt lide etteren, mens syveren her måske er lidt mere speciel – efter min mening i hvert fald, fordi vi spreder os over både denne verden og Nyxs verden. Lidt spøjst vil jeg sige, men stadig ret godt.

      Der er rigtigt mange som siger at syveren her er den hidtil bedste af dem, så der er noget at se frem til.😀

  3. Det faldt måske ikke i hendes smag.🙂 Men jeg er sikker på at jeg kan lide den, for ellers er det irriterende jeg har købt alle tre. xD

    Jeg håber for dig, at den bliver bedre hen af vejen. Men hvis du kun er et par kapitler inde, så er der da stadig plads til at blive bedre på. ^^,

  4. Det skal jeg nok prøve på i min næste blog så.😀 Haha. Måske jeg burde tage notater undervejs?😛 Lol.

    Tak skal du have.🙂 Det tror jeg, at jeg får brug for!

  5. Hej (igen) :3 er der nogen der ved hvornår bog nummer 8 udkommer? både på engelsk og dansk?😀

    • Hej Mathilde,

      8 bog er udkommet på engelsk, men der er desværre endnu ikke nogen dato for hvornår den danske udgave bliver udgivet. Jeg har skrevet og spurgt forlaget, om de havde nogle ideer, og fik af vide at de arbejder på det, så jeg formoder at der ikke går så lang tid, før vi får en dato for den danske.

      Som sagt er den engelske udgave udkommet, og bog nummer 9 er planlagt til udgivelse (engelsk udgave også) i november måned.

Skriv et svar

