Ny bog af Helle Ryding på vej

Så skete det endelig; den nye bog af Helle Ryding er ved at være klar, og forventes udgivet i februar 2011. Bogen som kommer til at hedde Klintespind bliver første bog i en mini-serie bestående af to bøger, som bygger på de gamle danske folkesagn om klintekongen.

Her er hvad Helle Ryding skrev til mig:

“Foreløbig regner jeg med, at den vil udkomme tidligt i 2011, sandsynligvis i februar. Det bliver en “serie” på to bind, hvoraf det første så altså udkommer til februar. Ligesom i Morganas Kilder er romanen inspireret af vore gamle danske folkesagn. Denne gang er det Klintekongen på Møn, jeg tager mit udgangspunkt i (og det er altså ikke elverkongen fra Heibergs skuespil Elverhøj, for det er jo Stevns!) Der er gamle sagn på egnen, som fortæller, at Klintekongen bor inde i klinten i sin borg, vogter kysten og angriber fjendens skibe, hvis de forsøger at lægge til. Han har en hær af mange hundrede svende, som hjælper ham. Ind imellem tager han på vilde natteridt ind i landet og hjemsøger gårdene. Han drikker bondens nybryggede øl, men han betaler altid godt for det. Han kan nemlig lave guld ud af brændende kul, og det findes der mange beretninger om🙂 Jeg laver selvfølgelig om her og der, som det nu passer mig, og selve Klintekongen og hans færden er ikke historiens omdrejningspunkt. Hovedpersonen er den unge pige Serpina, som er den ottende af Klintekongens ni (opdigtede) døtre.”

Jeg er sygt spændt, for jeg elsker virkelig hendes Morganas Kilder serie, som jeg har læst gang på gang.

Hvis I ikke har læse Morganas kilder serien bestående af “Den Sorte Ravns Forbandelse”, “De fire vinde” og “Regnbuestøv”, vil jeg varmt anbefale at I overvejer dem. De er så utroligt velskrevne og det er helt fantastisk hvordan det er lykkedes Helle Ryding at spinde en så god historie op om gamle danske folkesagn – det gør jo folkesagn og legender helt spændende.😀

13 thoughts on “Ny bog af Helle Ryding på vej

  1. Må tilstå, at jeg aldrig har læst en bog af Helle Rydning. Lånte godt nok engang Den Sorte Ravns Forbandelse, men fik den aldrig læst. Burde jeg ive den en chance på et tidspunkt?

    Sagtens! Jeg har læst rigtige mange af de beskeder, som Cassandra Clare får på Twitter fra folk af, der aldrig har læst TMI men er totalt vilde med CA🙂 Men altså, som sagt… Så tror jeg sagtens man kan se en lighed mellem Jace & Will🙂

    • Jeg syntes helt klart du skulle give den en chance til – den er fantastisk. Jeg havde den også selv stående på hylden i ret lang tid da jeg fik den første (hvilket godt nok er ved at være mange år siden nu), og da jeg endelig kom i gang med den, måtte jeg bare have de efterfølgende to med det samme. Hehe.

      Jeg har skrevet en anmeldelse af den på rundtombogen.dk, men det er nok nemmere at sende dig et link til helle rydings egen side, hvorfra der er links ud til alle tre anmeldelser – hvis du er interesseret selvfølgelig.
      http://www.helleryding.dk/html/index.php/contents/interview.html
      Der er også anmeldelser fra boggnasker, weekendenavisen m.m. som også er rigtigt gode.🙂

  2. Jeg blev nødt til at slette min blog og starte helt forfra sidste gang det skete (sidste sommerferie).:/ Det vil jeg helst ikke gøre igen! Og aner ikke hvorfor jeg fik virus… det kom bare lige pludselig :S

    • Oh my god, snak lige om enhver bloggers værste frygt!
      Kan godt være jeg skal sørge for en smule backup.

      Men min tanke er lidt, om det ikke er wordpress´ opgave at holde bloggen fri fra virus? Og hvis der kommer virus på, om ikke det så er deres opgave at fjerne den igen? Det er trods alt deres systemer man gør brug af… Hmm.

  3. Ja. Jeg har i hvert fald også en sikkerheds-blog, hvor alle mine boganmeldelser er. Men ved faktisk ikke rigtig, hvordan man tager backup på wordpress.:/

    Tjooo.. Men altså, hvis bloggen nu ikke ligger på wordpress server? Er det så stadig deres ansvar?

    • Okay, bare sådan en privat en eller (altså backup bloggen)???
      Og jeg har heller ingen ide om hvordan man tager bacjup… Jeg overvejede bare at smide tingene ind i nogle dokumenter og gemme dem på en extern. måske en smule bøvlet, men hey, bare det virker ikk… Laughs.

      Og jeg tror du kan have ret i, at det måske ikke er deres ansvar når det ikke ligger på deres server, men jeg ved det ikke.

  4. Nej, du kan finde den på rebeccasboeger.wordpress.com. Det er også dér, jeg vil flytte hen, hvis der sker et eller andet med breakingfree igen, så jeg bliver nødt til at starte forfra. For dét gider jeg ikke!

    Jeg kan i hvert fald altid skrive til one.com, hvor jeg har købt mit domæne og spørge, om de kan undersøge om der er virus på bf.🙂

    • Jeg håber de kan. Det ville virkelig være lækkert, hvis du ikke behøver bekymre dig om at skulle starte forfra igen.
      Og jeg kan kun sige, at vi er mange der ville være kede af det hvis du gav op, grundet en dum virus.🙂

  5. Jeg har læst Den Sorte Ravns Forbandelse for evigheder siden. Men jeg synes ikke rigtigt, det var noget for mig. Men det kan da være at hendes nye bøger bliver det. Det ved man aldrig!🙂

  6. Hvis du har en side hos wordpress selv sørger de for back op da det er deres server de lægger på.

    WordPress har ikke ansvar for sikkerheden når det lægger hos en selv. Selvfølgelig har de et ansvar overfor de koder som de selv har lavet og givet videre men det er open source hvilket betyder at du selv kan gå ind og rette i det og derved komme til at gør sikkerheden mindre værd. Eller dit webhotel kan blive hacket hvor ved det intet med wordpress har at gøre.

    Men under tools og så export kan man lave backup af en database, både for os der bruger wordpress igennem dem selv og dem der selv har det uploadet.

    Og det med de bøger, kunne være man skulle tag og læse dem. Jeg elsker folkesagn og hvis hun har gjort dem spænnende er det altid værd et kik

  7. Det er jo deres server og de fleste som har en blog her er folk som ikke har forstand på noget som helst af denne slags.
    Det var ikke så lang tid siden at jeg oplevet mit første nedbrud på wordpress.com og da de kom op igen var alt som det skulle være.

    • Jeg har også haft oplevet nogle spøjse ting her på det sidste – med wordpress altså (når jeg lige tænker over det). For det meste på præcis samme tid som min spyware gik i koma over sig selv. Men de tre / fire gange det skete, var alt rettet til om morgenen igen. Såå lækkert.

Skriv et svar

