Nye bøger på hylden #3

Det har slet ikke været nogen skidt uge hvad gælder nye fantastiske universer til hylden, for der er kommet en tilføjelse eller to til.
Eller seks. Laughs.

Her kan I se hvad jeg har liggende af nyheder:

# The Black Prism af Brent Weeks
# Vildheks af Lene Kaaberbøl
# Blå måne af Alyson Noel
# Skyggeland af Alyson Noel
# Torment af Lauren Kate
# Clockwork Angel af Cassandra Clare

Jeg er fantastisk spændt på at komme i gang med denne omgang, for det er alle bøger som jeg virkelig virkelig virkelig gerne vil læse. Lene Kaaberbøl er blevet nævnt utroligt meget på bloggen her på det sidste, og jeg er spændt på om denne bog mon kan hamle op med Skammerserien. Også Alyson Noel bøgerne ser jeg virkelig frem til at læse, for jeg var ikke var fuldt ud betaget af hendes første bog “Evermore”, men har efterfølgende hørt, at de næste i serien er bedre. Og så skal man jo ikke glemme hverken Cassandra Clares Clockwork angel, som jeg har glædet mig som et lille barn til i over et år, Lauren Kates Torment som jeg er spændt på at se om er bedre end etteren (syntes etteren var en skuffelse), og den fantastiske Brent Weeks og hans utroligt spændende Assassin universer.

Alt i alt har jeg lige nu 12 bøger liggende i min “To read” bunke her hjemme. De ligger midt på mit skrivebord så jeg kan kigge på dem hver dag, og så kan man også langsomt se bunken forsvinde hver gang man tager en ny bog, samt se den vokse hver gang der kommer nye til. Såå lækkert.

Har jeg forresten nogensinde fortalt jer, at jeg elsker bøger???
(big surprise right)

Hvad har I ellers fået af spændende nye bøger?

13 thoughts on “Nye bøger på hylden #3

  1. Elsker du bøger? Det kan jeg ikke tro. Hehe. Har ikke fået nogen bøger desværre, men har lige bestilt netop Clockwork angel, og den fjerde i Alyson Nöels serie – Dark flame.🙂 Så det har jeg at glæde mig til..

  2. *Nods*. Personligt ville jeg næsten anbefale at man læser Mortal Instruments først, for der får man jo alt det grundlæggende om universet. Men på den anden side, mon ikke hun gennemgår det hele igen i denne serie. Det kan man jo kun håbe, ellers er der nok mange som bliver lidt forvirrede (plus at jeg egentligt godt kunne trænge til lidt af det grundlæggende igen😉 …)
    Uanset hvad handler de jo ikke om samme person eller samme periode, bare om samme univers.

    Eich, jeg har vildt lyst til bare at flå den af hylden og begynde at læse den her og nu, men jeg er allerede i gang med to andre bøger, så det må vente lidt endnu. Hehe.

    • Okay.. Jeg har reseveret bøgerne i Mortal Instruments serien på biblioteket. Så kunne godt være jeg skulle læse dem først.🙂 I så fald hvis den nye bliver for forvirrende.

    • Folk, der starter med at læse Clockwork Angel, bliver overhovedet ikke forvirrende. Den mangler intet, og alt bliver præsenteret for vores hovedperson Tessa. Godt nok på en lidt anden måde, men ja…😛 Og så får vi også nye spændende oplysninger.😀

      Tror faktisk også, at det vil være sjovest at læse The Mortal Instruments efter man har læst CA (hvis man nu ikke har læst TMI endnu…), fordi man ligesom kan genkende nogle personer derfra.🙂 Dog kommer det vel nok til at afsløre lidt, hvem Jace egentlig er, fordi han minder så meget om Will…

    • Det var sådan også lidt det jeg tænkte, at det ville være sygt ærgeligt hvis der var nogle afsløringer, hentydninger m.m. som kunne afsløre historien i Mortal Instruments.
      Men kanon godt at høre at man kan læse dem hver for sig.😀

  3. Jeg har ikke hørt om The Black Prism! Den lyder til at være temmelig okay. Torment er også på vej til mig med posten, Alyson Noel-bøgerne er allerede læst udover Dark flame, og Clockwork Angel har jeg været igang med i godt og vel en måned nu. God, men er langtrukne. Men jeg har nu aldrig været meget til Cassandra Clares skrivestil.

    Men jeg har desværre ikke fået nogle nye bøger den seneste uge. Sigh. Det er en hård tanke.

    • The Black Prism er ren fantasy. Brent weeks har udgivet en anden serie som hedder The Night Angel, og som handler om en assassin. Den er ret god. Denne her er vist ikke helt så assassin agtig, men jeg syntes Brent Weeks skriver ret godt, så jeg håber den er lige så god (hvis ikke bedre) laughs.🙂

      *nods* Jeg var i malmø her i går, og deres bøger derover er jo vildt billige i forhold til hvad de er her i danmark. Men jeg købte slet ingen bøger. Dels fordi det alle sammen var paperbacks, og jeg altså helst vil have hardbacks, men også lidt fordi jeg allerede har fået fem bøger i denne uge, og har 12 liggende til læsning foruden de to jeg allerede er i gang med. Men jeg kan godt sige dig det var hårdt at gå fra alle de billige bøger. Hehe.

  4. Ah. Den anden serie, siger mig heller ikke noget. Men derfor kan hans skriverier jo godt være gode på trods af, at jeg ikke har hørt om ham før🙂

    De er de virkelig! Jeg synes, det er en skam, at danske butikker ikke kan følge de svenske – særligt når vi er nabolande. Det burde de! Men godt gået! Det tror jeg ikke ville have lykkes for mig – du kan stolt give dig selv et klap på skulderen! Håber ellers du have en go’ tur til Malmø🙂

  5. Jeg har lige læst fallen, og kan næsten ikke vente med at læsse torment… Da jeg ikke syntes fallen var en skuffelse😉 Men alligevel håber jeg at torment bliver bedre end 1’eren🙂

    • Fallen er jo også en utroligt populær bog (selvom jeg personligt ikke er voldsomt begejstret for den), og den har jo solgt kanon godt og fået skønne anmeldelser rundt omkring. Hehe. Mange siger dog, at toeren er lidt dårligere, men at det bliver langt bedre i tredje bog…😀

Skriv et svar

