Vildhekse sjov

I forbindelse med at vi har snakket lidt om Lene Kaaberbøls nye bog “Ildprøven”, er jeg fra forlagets side blevet gjort opmærksom på, at der til serien også er lavet en hjemmeside.

Den kan findes via http://www.vildheks.dk/index.html

Jeg vil helt klart anbefale at man kigger på den, for den er utroligt flot lavet, og der er både beskrivelser af bøgerne, nyheder, konkurrencer og en lille test omhandlende hvilken vildven der passer bedst til dig.
Den måtte jo selvfølgelig lige tages, og her er mit resultat:

Tilhørende tekst:
“Uglen lytter og ser sig for før den handler. Den trives i mørke, og er god til at være alene. Den har det bedst med at holde sig skjult noget af tiden, og selv om den godt kan lide at høre til et sted, kan den flytte sig hvis det er nødvendigt. Den er nok ikke det mest nysgerrige dyr i verden og har heller ikke megen humor – men det har du jo, så I bliver et fint par!”
Teksten og billedet er hentet fra hjemmesiden vildheks.dk

Jeg er ikke helt sikker på hvor godt det passer, men der er vel altid variationer. Det meste af det passer som sådan udemærket, og det første kæresten sagde da han så hvilke dyr det kunne blive (inden jeg tog testen), var, at jeg helt klart ville få uglen – her mente han lidt i bognørdet form tror jeg. Hehe. Men han viste sig jo at have ret.
Han blev efterfølgende tvunget til at tage testen også, med tårnfalken som resultat – totalt ØV, jeg havde håbet det blev hunden.😉

Oh well, så det store spørgsmål folkens:
Hvilken vildven passer til dig?

Gå ind på hjemmesiden, tag testen, og lad os høre hvad dit resultat er.😀

10 thoughts on “Vildhekse sjov

  1. Uha! Det ser da super godt ud! Jeg kan desværre ikke nå at tage testen, lige nu for mit internet vinker farvel om 7 minutter, og jeg skal lige have tjekket mail. Men det vil jeg da få gjort!🙂

    God, yes. Det er svært! Og endda mere svært, når man forsøger at sige til sig selv, at man ikke skal. Så går det først helt galt for sig🙂

    btw, jeg synes altså, jeg ville kaste dig ind i blogroll, nu når jeg besøger din side, så tit som jeg gør. Din side er rent faktisk kommet på min top 6-sider over mest besøgte! :O

    • Jamen jeg smider da oss lige dig på min blogroll.😀

      Jeg er her det sidste års tid blevet overbevist om, at ligesom der findes alkoholikere, narkomaner, shoppaholics m.m., så findes der altså også bookaholics. Laughs. Jeg hører i hvert fald under den kategori. Bliver helt desperat hvis jeg begynder at løbe tør for læsestof. hehe. Lidt tragisk når man tænker over det, men hva fan, der er jo værre ting at være afhængig af end bøger.😉

      Ser frem til at høre, hvad du får af resultat. Jeg har altid været helt pjattet med sådanne tests; hvilken ringenes herre karakter minder du mest om, hvilket dyr fra harry potter passer til dig m.m. Kan slet ikke stå for dem.🙂

  2. Hej Michelle. Du er også lige kommet på min links liste..😉 Har også skrevet det i et svar på din kommentar, på min blog. Men jeg følger hvert fald også meget med på din side, så selvf. skulle du på min også. Hehe.

  3. Jeg behøver desværre ikke engang at være ved at løbe tør for læsestof – jeg skal bare tænke på at muligheden kan opstå, og så står jeg allerede med sko og jakke på vej til den nærmeste boghandler. Men jeg tror også, at jeg befinder mig i kategorien med de andre bookaholics. Hvis jeg ikke læser, så surfer jeg rundt på nettet for at finde noget nyt læsestof, og finde sjove facts.

    Men jeg må være enig der. Hvis man skal være afhængelig af noget, så er bøger ikke værst. Men desværre er det så utrolig dyrt! Suk.

    Jeg elsker dem også! De er sjove at sidde og rode rundt med! Og jeg fik en Ravn. Og jeg som håbede på at få en ugle, så jeg kunne passe sammen med jer andre :p haha.

    Og jeg siger pænt tak, for kommentareren om at jeg blogger meget (: Jeg elsker aktive blogge! *hint hint* Du SKAL altså læse Secret Lives! Jeg blev positiv overrasket over, hvor meget jeg egentlig synes om den. Jeg har skam allerede reserveret nummer to i serien :p

    • Laughs. Et meget pænt og diplomatisk hint.😉
      Jeg skal huske at tage det til overvejelse.

      Tro mig, hvis jeg havde tiden sad jeg her 24-7 og bloggede hvis jeg kunne. Men ak, hverdagen er hård og ubarmhjertig.

      Jeg sidder lige nu kraftigt og overvejer at købe Gabriella Pooles bøger. Men jeg vil jo helst have dem i hardback, så jeg har lige skrevet til forfatteren for at høre, om der er planer om at udgive dem i hardback indenfor en overskuelig fremtid. Så det er jeg spændt på at få svar på.😀

      En krage og to ugler. Det er da ikke helt skidt. Det er i alle tre tilfælde noget med fjer. Laughs.

  4. Haha, det lyder dejligt!😀 But I get your point. Jeg har også svært ved at finde tid foran skærmen og bag bogen til tider.

    Uha! Lækkert. Gi’ lige svaret videre til mig, når du får det. Hvis de bliver udgivet i hardback, er jeg NØD til også at få dem købt! Om jeg så næsten står i minus på kontoen, så er det et MUST.

    Nåh ja! You’re right. I det mindste fik jeg ikke en hund! Wooh.

Skriv et svar

