Must-read: The Dragon Diaries af Deborah Cooke

Denne serie er endnu en (på en næsten uendelig liste), som jeg ofte sidder og kigger på. Forsiderne er super smukke, og et løfte om drager og kamp er altid noget der lokker en ekstra bog ned. Endnu har jeg ikke fået købt den, men mon ikke den nok skal havne i min indkøbskurv en dag?

Ser forsiderne ikke bare flotte ud? Seriens titel får mig til at tænke på Vampire Diaries, men selve handlingen lyder noget anderledes – heldigvis, for det er aldrig voldsomt sjovt med næsten identiske serier. Anyhow, denne serie står virkelig højt på min must-read liste, og jeg glæder mig til at få den læst en dag.

Her er en smule om første bog i denne serie, for dem som er nysgerrige:

The next generation of shape-shifting dragons from the popular author of the Dragonfire novels.

Zoë Sorensson is perfectly normal, except she’s been told she’s destined for great things. Zoë’s the one female dragon shapeshifter of her kind. But Zoë is at the bottom of the class when it comes to being Pyr and her powers are AWOL, so she’s sent to a Pyr boot camp.

Zoë quickly realizes that she has to master her powers yesterday, because the Pyr are in danger and boot camp is a trap. The Mages want to eliminate all shifters and the Pyr are next in line-unless Zoë and her friends can work together and save their own kind.

Nogle af jer derude som har læst denne serie, eller kigget på den? Og hvad syntes I om den (hvis I har læst den) eller hvad fanger jer (hvis I overvejer at læse den)?

9 tanker om "Must-read: The Dragon Diaries af Deborah Cooke"

  1. De er også på min wish-list på amazon :) Men er det bare mig eller ligner pigen på især den første forside Kristen Stewart helt vildt?

    • Hehe, jo, der er visse ligheder mellem hende på forsiden og Stewart. Hende på forsiden er dog køn, og der er et eller andet ved Stewart som jeg bare ikke syntes om (meget saggy/lukkede øjne, som gøres værre af alt for meget sort make-up) – så i mine øjne er der en kæææmpe forskel der. =D

  2. fatter ikke at jeg ikke er faldet over den serie før! Nu står den på min to-read liste :P Hun kunne faktisk godt ligne en yngre søster til Kristen Stewart ..

  3. Og der kan man bare se, opdagede at jeg havde tilføjet toeren til min to-read-liste for laaaaang tid siden ;) Må hellere stoppe med at putte flere bøger på listen når jeg ikke engang kan huske hvad der står på den ..

  4. Haha kender godt det der med ikke at kunne huske, hvad man har smidt på sin to-read ;)
    Ja Kristen Stewart har et eller andet underligt med øjnene (og munden) som gør hende mindre køn (eller måske dømmer jeg hende, fordi jeg synes hun er talentløs). ;)

  5. Haha kender godt det der med ikke at kunne huske, hvad man har smidt på sin to-read
    Ja Kristen Stewart har et eller andet underligt med øjnene (og munden) som gør hende mindre køn (eller måske dømmer jeg hende, fordi jeg synes hun er talentløs). ;)
    Ja jeg skal også have hold i det nu, jeg kan jo slet ikke når at få dem læst :) Men der er bare alt for mange smukke og spændende bøger, jeg gerne vil have hjem :) OG nu har jeg et helt ton af nr. 1 i en serie, så jeg har da noget at gå i gang med, især hvis de så er gode og jeg skal have resten af serierne ;) Glæder mig til at se, hvad du har købt :)

  6. Hold da op hvor er det rart at høre, at jeg ikke er den eneste der syntes hun er talentløs. Hehe. Jeg var ved at tro at jeg var den eneste. Hun har bare kun én måde at spille skuespil på, og den er så akavet og stiv, at der ikke er meget skuespil over det. Det er virkelig ærgeligt.

    Jeg har også alt for mange ettere, som jeg ikke har læst fortsættelserne på, og endnu flere som jeg slet ikke har læst. Jeg tror måske, at jeg til næste år, laver en ryd reolen konkurrence med mig selv, og prøver at komme igennem en del bøger – overvejede at lave den allerede i år, men jeg havde allerede tre konkurrencer, så en mere, ville være for meget syntes jeg. Hehe.

    Gør jeg også selv – altså glæder mig til at se hvad jeg har købt. Eich, selvfølgelig ved jeg hvad jeg har købt, men at se dem i virkeligheden, er bare noget helt andet. Skal ned og hente dem i døgnposten i dag. =D

    • Ja jeg forstår slet ikke, hvordan hun er blevet så stor en skuespiller, men det er nok bare mig, der ikke har forstand på det ;)

      Er det fordi de er dårlige, at du ikke har læst fortsættelserne, eller er der en anden grund?
      Lyder som en fed ide med en ryd-reolen-konkurrence. Den er jeg i hvert fald med på. Og tror også jeg vil prøve din debut-author-challenge næste år :)

      Det er stor forskel på at se bøgerne på skærmen og på at kunne røre dem :) Skynd dig at få smidt et indlæg op, intet pres eller noget :P

    • Det er twilught febereb – jeg tror ikke de unge piger går voldsomt højt op i skuespillet, så længe det er de figurer de elsker.

      Hmm, jeg tror det er fordi der er så mange jeg gerne vil læse. Jeg læser en etter, og wow hvor er den god, og så læser jeg en anden etter, som netop er udkommet, og når så fortsættelserne kommer, har jeg brugt alle pengene på de nye og spændende etttere, og så er det ligesom bare det. Jeg har dog netop brugt pengene på lidt fortsættelser, så jeg forhåbentligt kan få afsluttet nogle serier snart. Hmm, har overvejet at gennemgå mine bøger, og se hvor mange “efterfølgende” jeg mangler, for som sagt, jeg har en tendens til at købe mange ettere når jeg køber bøger.

      Jeg regner med at lade mit kamera op i dag og tage billeder. Måske der kommer et indlæg på med de nye bøger i starten af næste uge, for jeg har vist lige lidt anmeldelser jeg skal have klaret også, inden jeg helt glemmer hvad det var jeg ville skrive i dem. Griner. =D

Skriv et svar

